Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jul 2012 19:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jan 2008 05:16
Indlæg: 21
Hejsa...


Jeg har brug for lidt ekspert hjælp her! :-)

Historien er kort, jeg sidder på et hotelværelse i Cambodia og keder mig af helvede til. Jeg er fanget her i et par dage endnu, mht. arbejde. Har allerede været her nogle dage og er træt af at drikke mig stiv og rode med damerne, bor i Bangkok normalt - så det er jeg vant til.

MEN Apotekerne hernede er dejligt venlig og udlevere gerne Codein Phosphate(uden Parcetamol) 60mg. Så jeg tænkte jeg ville hygge mig lidt.

Men jeg har simpelthen fået en så sindsyg opiat-kløe, ved kun 180mg - at jeg er ved at blive sindsyg - så er det ikke så sjovt at hygge-trippe. Jeg ville gerne ramme 300mg, men det er helt lige meget med det kløen her...

Normalt ville jeg holde mig til hvad der beskrives i den her artikel, og hvad der er skrevet herinde før: http://opioids.com/opiates/index.html

Altså f.eks. benadyl - men de fatter HAT på apotekerne hernede, nok fordi klokken er 00:05, så det apotek jeg fandt var lidt tyndt bemandet, med en 80årig dame. Der ikke fattede en dyt - men jeg tror ikke det hjælper i morgen. De er helt væk på Apotekerne, man skal SELV vide hvad præparat navnet er - Problemet er så lidt, at de bruger de franske produkter (Ofte, eller noget der minder om det) Det samme sker i Thailand, det er pisse irreterende. Og de fleste artikler er fra den vestligeverden(England/USA) hvor vi i resten af bruger samme latinske ord for de aktive stoffer.

Men jeg fik lapperne i 2 produkter:

"Célestar":
http://www.medicotrading.com/product_li ... rgique.htm

og

"Histanil"
Paracetamol 500mg,
Phenylpropanolamine 12.5 mg,
Chlorpheniramine Maleate 2mg
Caffeine 30 mg.


Nogen der har input til, hvad der kunne minde mest om "Benadryl"?

De udlevere også Oxycodone uden at blinke, men indtil jeg har styr på den her klør, så ville jeg stoppe ved Codein Phosphate 60mgx3 eller 4.

Jeg ved godt at man skal holde sig fra Alkohol, men en enkelt pilsner med Viaplay, med fodbold med stængerne oppe - det er atlså hygge.

Hvis jeg kunne slippe af med klø'en...Jeg har forersten indkøbt noget Tramadol(Dolol retard i DK) depot 100mg (meningen var at jeg ville hygge et par dage her med Codeinen, og så bruge Tramadol den sidste dag, for at tage trangen til mere Codein.)

Any expert advices?


Senest rettet af Jens Jensen 14 jul 2012 19:58, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2012 19:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jan 2008 05:16
Indlæg: 21
Alprazolam og Diazepam er self. også OTC her, jeg ved nogen gerne blander dem med Codein osv. - men jeg bliver ikke skæv af benzo'er, jeg falder bare i søvn...det er jo ikke lige så hyggeligt :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2012 21:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Célestar indeholder et antihistamin http://en.wikipedia.org/wiki/Dexchlorpheniramine Pas på dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2012 22:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2011 13:01
Indlæg: 384
Sindsygt du bare kan få medicin på den måde.

Må jeg spørge hvad det er for et arbejde? (:

Med hensyn til alkohol. Så er det ikke så meget faren ved det, men jeg synes at kodein er væsentligt sjovere uden. Synes alkohol ødelægger den ellers så fine rus.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2012 06:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Bevidstheds- og respirationssvækkelse foresaget at opioder forstærkes af alkohol: lad være med at blande! Thegame: på pro.medicin.dk nævnes det lige præcis at der findes interaktion med alkohol og codein - så det er ikke harmløst at kombinere de to stoffer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2012 11:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2011 13:01
Indlæg: 384
Thegame: på pro.medicin.dk nævnes det lige præcis at der findes interaktion med alkohol og codein - så det er ikke harmløst at kombinere de to stoffer!


Jeg har ikke sagt noget om at det ikke var harmløst. Selvfølgelig er det farligt at blande 2 CNS-Depressanter. Men Jeg synes også at rusen bliver ødelagt af at gøre det. Det bliver kvalmt, og euforien fra kodeinen forsvinder ved at gøre det, synes jeg.

Men med det sagt, så er det altså ikke alverden, hvis man tager måske 150 mg kodein, og drikker én enkelt øl ved siden af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2012 13:33 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
@thegame: Alice's irettesættelse var på sin plads.

Men med det sagt, så er det altså ikke alverden, hvis man tager måske 150 mg kodein, og drikker én enkelt øl ved siden af.

Start med at sige dét, i stedet for at starte med at sige, at man kan blande dem, og at der ikke er nogen fare i kombinationen:

Med hensyn til alkohol. Så er det ikke så meget faren ved det, men jeg synes at kodein er væsentligt sjovere uden. Synes alkohol ødelægger den ellers så fine rus.


Denne tidligere kommentar kan i princippet være til livsfare for uvidende. Én øl fremgår ingen steder. Jeg kan frit tolke det til en kasse bajer, hvis jeg har lyst. Og du skriver heller ikke noget om, hvordan det bør gøres. Hvilken kodeindosis? Og hvad der er sikrest? Kodein først eller øl først.

Jeg kan afsløre, at det er kodein først, fordi alkohol indtages som redoseringer, og det er derfor lettere at mærke farer og stoppe i tide. Men bottom line: Undgå alkohol! Og hvis ikke du gør det, så hold alkoholdosen ekstremt lavt, og hvis ikke du gør det, så skru ned for kodeindosen. Simple råd, som kan tippe oplevelsen fra overdosis til en sikker oplevelse.

Kan du se forskellen?

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2012 21:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2011 13:01
Indlæg: 384
@thegame: Alice's irettesættelse var på sin plads.

Men med det sagt, så er det altså ikke alverden, hvis man tager måske 150 mg kodein, og drikker én enkelt øl ved siden af.

Start med at sige dét, i stedet for at starte med at sige, at man kan blande dem, og at der ikke er nogen fare i kombinationen:

Med hensyn til alkohol. Så er det ikke så meget faren ved det, men jeg synes at kodein er væsentligt sjovere uden. Synes alkohol ødelægger den ellers så fine rus.


Denne tidligere kommentar kan i princippet være til livsfare for uvidende. Én øl fremgår ingen steder. Jeg kan frit tolke det til en kasse bajer, hvis jeg har lyst. Og du skriver heller ikke noget om, hvordan det bør gøres. Hvilken kodeindosis? Og hvad der er sikrest? Kodein først eller øl først.

Jeg kan afsløre, at det er kodein først, fordi alkohol indtages som redoseringer, og det er derfor lettere at mærke farer og stoppe i tide. Men bottom line: Undgå alkohol! Og hvis ikke du gør det, så hold alkoholdosen ekstremt lavt, og hvis ikke du gør det, så skru ned for kodeindosen. Simple råd, som kan tippe oplevelsen fra overdosis til en sikker oplevelse.

Kan du se forskellen?


Jeg er godt klar over at det er dårlig HR at blande kodein og alkohol. Og jeg har heller ikke på noget tidspunkt opfordret til at gøre det. Jeg har faktisk frarådet ham at gøre det, fordi det ødelægger rusen. Jeg skrev også(i min første kommentar) at der var en fare indblandet ved at blande de 2 ting, hvis du gider læse ordentligt efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2012 21:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2011 13:01
Indlæg: 384
Jeg kan frit tolke det til en kasse bajer, hvis jeg har lyst.



Jeg kan også frit tolke dit indlæg til fuldstændig ubrugelighed og flueknepperi. og det fortjener det endda


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2012 21:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Undlad at blande kodein og de andre smertestillende du nævner med benzo'er som alprazolam og diazepam.
Det er virkelig dumt og risikabelt!

Hvis du absolut ikke kan lade vær, så nyd en enkelt øl i små slurke til lidt bold og pas godt på dig selv mand.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2012 22:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
thegame skrev:
Jeg kan frit tolke det til en kasse bajer, hvis jeg har lyst.



Jeg kan også frit tolke dit indlæg til fuldstændig ubrugelighed og flueknepperi. og det fortjener det endda

Flueknepperi af syreperlen? Nej, det synes jeg ikke :roll:

Med hensyn til alkohol. Så er det ikke så meget faren ved det, men jeg synes at kodein er væsentligt sjovere uden.

Hvad er det lige der gør syreperlens indlæg ubrugeligt?

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2012 13:54 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Og jeg har heller ikke på noget tidspunkt opfordret til at gøre det. Jeg har faktisk frarådet ham at gøre det, fordi det ødelægger rusen.

Du har skrevet, at du synes at det ødelægger den ellers så fine rus at blande det med alkohol. Du har ikke frarådet nogen noget som helst. Du demonstrerer, at man godt kan kombinere, uden at nævne risikoen ved dine eksperimenter.

Jeg skrev også(i min første kommentar) at der var en fare indblandet ved at blande de 2 ting, hvis du gider læse ordentligt efter.

Du skrev først noget præventivt efter Alice irettesatte dig. Du har ikke skrevet noget brugbart om nogen fare, og derfor mit indlæg. Du giver grønt lys for kombinationen - om det øgelægger den ellers så fine rus eller ej, er ligegyldigt for sagens kerne - og du gør det uden at nævne hvad faren er og hvordan man præventerer. Det skal du gøre, når du snakker om farlige kombinationer. Hvis du ikke gider, så find et andet, ikke-narkorelateret board at være på.

Jeg kan også frit tolke dit indlæg til fuldstændig ubrugelighed og flueknepperi. og det fortjener det endda

Ingen har fortalt dig noget, som du ikke fortjente at høre. Tag dig lige sammen, smukke.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2012 20:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jan 2008 05:16
Indlæg: 21
Célestar indeholder et antihistamin http://en.wikipedia.org/wiki/Dexchlorpheniramine Pas på dig selv.


Tak for alle svar :-)

Jeg passer skam på mig selv! Og mht. alkohol og codein, så kunne jeg aldrig finde på at drikke mig stiv, samme med det stof. Men da da det også er bedst at redosere codein stille og roligt, og derved få en højere conversion rate, mht. metaboliseret morfin i leveren, så går det nok med en enkelt pilsner, sammen med bold'en :-)

Jeg endte også med at vælge det franske produkt, der vist er lavet i Korea?!? Anyhow - det hjalp ikke det store. Så næste dag, valgte jeg at købe noget Oxycodone i stedet. Der ved jeg af erfaring af ca. 20mg nasalt, over ca. 5-x doseringer, giver mig en go' hygge tripper, uden kløe. Og ja, det er uansvarligt at de bare fyrer det over disken, men man skal kende præparat-navnet, eller den aktive ingridiens, tror ikke bare de langer det over disken til div. backpackere....

@The Game: Jeg har sådan et fint "slipse-job" i hvid skjorte og var her i forbindelse med ASEAN møderne i PP. Ingen ved noget om min lille hyggetendens. Men det er nu også noget jeg gør meget sjældent, når jeg gør det. Det var bare fordi jeg var lidt træt af at drikke bajere og jagte damer....og jeg kedede mig :-D - Men man kan jo også bare købe stofferne på gaden her, de koster stort set ingenting.

Og man kan bestikke sig ud af de fleste problemer, men klapper fælden - så klapper den altså. Derfor rør' jeg aldrig "stoffer" i Asien og egent heller ikke rigtigt mere i DK, selvom jeg er der meget sjældent. Uanset om de så sælger et gram 90% ren hvid Thai i BKK for en 50'er DKK. Man gider ikke spendere 5 år i brummen hernede...det er helt sikkert :-) (Man får så også noget mere end 5år, men man kan blive udleveret til DK -Englænderne sidder næsten fuldtid i Asien, når de fucker up....hvad de gør tit. Så der sidder en del UK tosser rundt omkring og keder sig :-/

Men tak for responsen - pas på jer selv alle sammen -og ja, jeg er enig: Opiater og alkohol er en dårlig blanding, man mister hurtigt det fede ved rusen og det kan gå virkeligt virkeligt galt, hurtigt - da man mister fornemmelsen, for hvor "lam" man er, temmeligt hurtigt :-/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2012 02:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2012 14:31
Indlæg: 4
Heh, så længe du kan skaffe 2000$ så kommer du aldrig til at sidde i spjældet i Cambodia, oftest er 20$ nok hvis du bliver taget med småtterier til eget forbrug og efter samlet et år og med mange eskapader har en cambodiansk politibetjent eller tolder ALDRIG prøvet at platte mig for penge... Thailand er en heeeeelt anden sag, de sidste 2 gange jeg har været i transit i BKK er jeg blevet undersøgt 3 gange af toldere og politi i lufthavnen, den ene gang sad jeg på Subway og spiste en sandwich og de kunne så lige se toppen af en tax-free pose stikke op af min taske. De lignede nogle der vundet i Lotto indtil de fandt ud af at jeg havde præcis 200 cigaretter. Bagefter bad de om et 'tip' på 200 baht, hvilket de heller ikke fik, de små grådige sat#¤ner. Kan ikke advare nok imod Thailand.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team