Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ja , som overskriften siger .. Hvordan kan det være at jeg intet mærker når jeg har taget 40mg ? Altså , jeg føler det bare som om der sidder en grønhakker bagerst i halsen , (som smager meget kemisk) og næsen er lidt stoppet , men ikke nogen yderligere virkning ved det ?

Gør jeg noget forkert ? Har knust "perlerne" så godt som muligt .. Hvad kan jeg have gjort galt ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Enten har du fået noget Ritalin som er bæ, eller så har du en hjernekemi som ikke reagerer særlig stærkt på netop methylphenidat (det aktive stof i Ritalin). Men det kan også sagtens være en helt anden grund selvfølgelig.

Junior medlem

Har fået ganske almindelig ritalin uno , både som 20mg og som 40mg .. (Har godt nok diagnosen ADD , så ved ikke om det er grunden?) Og i dette tilfælde , er der så en anden måde at få noget rekreativt ud af dem ? :)

Medlem

tror at det er på grund at dit add, at du ikke kan mærke noget. men ret mig endelig hvis jeg tager fejl

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Suk..
Hvis du har ADD kan du få ritalin på recept. Det betyder at du nok ikke kan mærke det vilde ved det.
Jeg får også selv ritalin på recept, og skal op i skyhøje doser for at bruge dem til rekreativt brug - og det kan IKKE anbefales.
Der er ikke en anden måde at få noget rekreativt ud af dem, og nu skal jeg hurtigt forklare hvorfor;
Når man har ADD/ADHD/DAMP/Whatever, kan man få ritalin og andre midler indeholdende methylphenidat (det aktive stof, AkA "godterne"). Det er fordi dette stof passer til dig på en anden måde end folk uden "sygdommen", da hjernekemien er anderledes.
Man kan dog alligevel opnå en rus ved det, da selv de mest hardcore dampbørn har en øvre grænse for hvad de kan indtage, før hjernekemien bliver rusket i stykker. Men det kan som sagt IKKE anbefales.

Jeg ved ikke om dette er god eller dårlig HR, men jeg siger det alligevel; Hvis du har tænkt dig at gøre det igen, og denne gang indtage mere for at få en rus, så vil jeg råde dig til at knuse pillerne, opløse dem i lunkent vand, filtrere opløsningen og lade vandet stå på en radiator og dampe af. Det du står med i filteret kaster du bare over skulderen - det er bindemidler som er blevet siet fra. Dette gør at du ikke får alle de dårlige bindemidler med, som ved insufflering (snifning) kan blive meget ubehageligt. Og så husk - som altid - at starte roligt ud, da det nu er et renere stof du står med. Sørg for at få masser af vand, prøv at spis noget mad eller frugt, og få nogle vitaminer indenbords. Og husk at lyt til din krop!! Hvis du får det dårligt (hjertebanken/syner/sorte pletter for øjnene/stakåndet), så stop!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]