Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Som overskriften siger, er mit spørgsmål kort og kontant: er koffeinpulver lovligt i DK?
Kom gerne med kilder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er det ikke. Du kan også kun få såkaldte energipiller, der indeholder koffein, men hvor det ikke er den eneste ingrediens. Fx guarana (som naturligt indeholder koffein).
Du må kun indtage ren koffein, hvis du har recept på det. (den del er jeg faktisk ikke helt sikker på).
Kan ikke give dig min kilde, da det er et forhandlerlink.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dog er det ikke jordens sværeste process at ekstrahere koffein fra kaffe. google it

Medlem

Lillebror, det er en omgang vrøvl. Selvfølgelig er det lovligt. Har selv flere gange købt ren koffein pulver, dog tror jeg det er svært at købe i danmark, og jeg har også bestilt det fra udenlandske hjemmesider.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vrøvl lillebror, koffeinpulver lovligt i DK og koster ikke alverden jeg giver selv 30kr for 100g koffein. Du kan godt købe koffeinTABLETTER i DK, pulver har jeg dog ikke set endnu. Det bestille jeg fra udlandet.

Husk en vægt hvis du bruger pulver, men hvis du alligevel er så dum IKKE at købe en vægt, så køb en 0,5mL måleske, en helt sammenpresset ske uden top er ~360mg.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm, finder nu ret mange kilder, der fortæller de er ulovlige.
Men okay, har heller aldrig selv købt dem

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lillebror, det er en omgang vrøvl. Selvfølgelig er det lovligt. Har selv flere gange købt ren koffein pulver, dog tror jeg det er svært at købe i danmark, og jeg har også bestilt det fra udenlandske hjemmesider.

Det gør det jo ikke lovligt, når du køber dem fra udelandet.
Hvad jeg har fundet frem til er at piller er lovlige, så længe de ikke kun indeholder koffein, eller kun indeholder det i små mængder.
Så du får nok ikke en bøde for besiddelse af ren koffein.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

koffein tabletter er receptpligtige. Hvis det er ulovligt i sig selv at besidde, er det også ulovligt at købe importere det fra andre lande i EU.
Receptpligtige stoffer der ikke er ulovlige at besidde er lovlige at indføre, sålænge det er inden for EU og medicinen ikke er receptpligtig i det givne land.

Medlem

Jeg fik lige 100 gram koffeinpulver ind af døren i forgårs. Jeg anede dælme ikke at der var nogen chance for at jeg ikke måtte købe det. Men nu gik det altså fint.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Next to Charlie
sidste jeg tjekkede var det lavet om til de ikke måtte sende til danmark fra den side jeg plejer at bestille dem fra. Det var i kapsler. Om det er anderledes med pulver skal jeg ikke kunne sige..

Stodder
Brugeravatar

Så længe det er i pulver er det ikke noget problem, da det ikke står på listen over euforiserende stoffer.
Når det er i kapsler er det et lægemiddel/kosttilskud og så er reglerne anderledes.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så længe det er i pulver er det ikke noget problem, da det ikke står på listen over euforiserende stoffer.
Når det er i kapsler er det et lægemiddel/kosttilskud og så er reglerne anderledes.

Det er sgu fjollet.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Stodder
Brugeravatar

Det er sgu fjollet.

Absolut, men nu er den danske stoflovgivning heller ikke ligefrem gennemsyret af fornuft :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Lad mig lige få alt på det rene:

1) Koffeintabletter er ulovlige, medmindre koffeinen er ekstraheret fra f.eks. guaranaplanten, eller hvis koffeinen er blandet med noget andet aktivt eller inaktivt plantemateriale.

2) Koffeinpulver, dvs. det rene produkt, er ikke ulovligt.

3) Kaffe, guarana etc. er lovligt.

Dvs. hvis jeg bliver taget med 30 koffeintabletter, som jeg har købt i Sverige, så får jeg en bøde, da jeg cruiser rundt med receptpligtige kosttilskud, men hvis jeg kører rundt med 500gram rent koffein, så er det helt iorden. Og hvis de førnævnte piller istedet havde været koffein fra en plante, så var det også okay. Hmmm... oh well, jeg tror, jeg har brug for en bajer. De er vel kun receptpligtige, hvis der er kaninpelsekstrakt i, ikke sandt?

Insane psychedelia user!

Kogt kat. Nogensinde hørt om google?

http://bit.ly/vmnR30

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor meget koffein pulver skal der til for, at man himler? Eller ihvertfald får det rigtig, rigtig dårligt!

Efter 6-700mg begynder man at blive nervøs og have ubehag, efter 1000mg begynder man for alvor at få det ualmindelig ringe, LD-50 ligger på mellem 3-20g

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad mig lige få alt på det rene:

1) Koffeintabletter er ulovlige, medmindre koffeinen er ekstraheret fra f.eks. guaranaplanten, eller hvis koffeinen er blandet med noget andet aktivt eller inaktivt plantemateriale.

Nej, koffeintabletter er lovlige men receptpligtige. Dette betyder at du ikke kan købe dem i danmark uden recept, men du må stadig gerne indføre dem fra andre lande i EU. Derudover er det ligemeget hvor stoffet kommer fra.

https://www.borger.dk/EMNER/SUNDHED-OG- ... dicin.aspx
http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... paa-nettet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor meget koffein pulver skal der til for, at man himler? Eller ihvertfald får det rigtig, rigtig dårligt!

Efter 6-700mg begynder man at blive nervøs og have ubehag, efter 1000mg begynder man for alvor at få det ualmindelig ringe, LD-50 ligger på mellem 3-20g

Det svinger meget fra person til person, og tolerance er bestemt en faktor.
Lad være med at tage over 800mg i døgnet, koffein i høje doser føles som en ekstra ubehagelig fætter til amfetamin, blot uden euforien.

Har for nogle år siden selv eksperimenteret med doser op mod 1400-1900mg, og tro mig.. det gør jeg ikke igen. Ung, dum og uden kontakter :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]