En af MDMA's metabolitter er MDA som er rimelig psykedelisk. Så når du ser hatte og briller på folk lige pludselig, eller du tager en bid af en tændt smøg fordi du tror det er en isvaffel. Så kan det muligvis være derfor.
60 procent af MDMA udskilles uændret i urinen (desuden er 7% af mdma'en metaboliseret til MDA) i løbet af 24 timer efter indtagelse.
Kan du lave en uddybelse af det af det sidste?
Biotilgængelighed: Hvor nemt et stof kan optages af levende organismer.
MDMA har følgende biotilgængelighed:
40% ved oral indtagelse
80% ved nasal indtagelse
90% ved rectal indtagelse
100% ved IV indtagelse
"7% af mdma'en metaboliseret til MDA"
Kort sagt
MDMA, nedbrydes af nogen enzymer i leveren, og altså også til et af de metabolitter der som sagt hedder MDA. Som er psykedelisk, og Ecstasy piller er tit cuttet op med Amphetamine eller Methamphetamine. så ender det i længere trips, hvorpå mængden af MDA i blodet når at stige til et så højt niveau at du får Visuals.
Det derfor man ikke oplever det i så stor grad med ren MDMA Krystaller.
Har ikk sovet siden i mandags, så magter ikke lige at finde kilder på det hele. Men gør det gerne efter jeg har fået sovet, så der tages alle forbehold hehe

Mange tak, det gav sgu mening det hele.
Så har jeg fået en halv times tid. Og er glad for at jeg tog et forbehold hehe
Havde vidst lige blandet det sammen med Amphetamine. sorry
MDMA Biotilgængeligheden er sådan her:
40% ved oral indtagelse
80% ved nasal indtagelse
80% ved rectal indtagelse Måske endda lidt dårligere. Og i hvertfald slet ikke det værd
100% ved IV indtagelse
MEN: Ecstasy piller så kunne det i mange tilfælde godt være det værd:
64.1% af dem er der intet MDMA .
55.0% af dem indeholder stimulanser, tit er det stimulanser, såsom: koffein effedrin amfetamine. Og en anden form for stimulanser kalder for piperaziner såsom TFMPP og mCPP.
Men de tal er heldigvis fra usa.
piperaziner har vi heldigvis ikke rigtigt set i europa siden den store MDMA tørke i 09:
Samlet viser analyserne for den seneste periode, at
35 % af pillerne indeholder MDMA. Dette er relativt lavt i forhold til de sidste år hvor andelen af piller der indeholder MDMA alene eller i blanding har ligget omkring 90 %.
60 % af pillerne indeholder piperazinforbindelsen mCPP. Dette er en markant ændring fra tidligere år, hvor MDMA dominerede på markedet.
En del af pillerne (16 %) indeholder ingen stoffer omfattet af narkolovgivningen, men i stedet større mængder af ephedrin.
Antallet er prøver er fortsat på et relativt lavt niveau sammenlignet med tidligere år. En indikator på at markedet det sidste år har været under påvirkning/forandring.
Har ikke kunnet finde nyere data end 09.
Men Lige i øjeblikket svømmer europa i højkvalitets MDMA a flere grunde(Det vil jeg ikke uddybe, det må i tage mit ord for, eller lade være)
I usa er det stort set umuligt at skaffe mdma lige pt, pånær i de nordlige stater hvor det smugles ind fra canada.
Amphetamine
Bioavailability
nasal 75%;
rectal 95–99%;
intravenous 100%
Methamphetamine:
Bioavailability
62.7% oral;
79% nasal;
90.3% smoked;
99% rectally;
100% IV;
Skal vidst også lige for en god ordens skyld klarificere at de procent tal der står oven over, er hvor mange procent af stoffet der ender i blodet.