det tror jeg ikke du skal være bange for da ingen af dem fungere på serotonin centeret
Både Kokain og SSRI virker i serotoninsystemet, og ketamin påvirker serotoninmetabolismen. Så jo, det gør de.
Til trådstarter: Jeg er nødt til at spørge - bliver alkohol en del af dine stofkombinationer? For så står vi i en anden afdeling.
SSRI+Kokain: Ikke en farlig blanding ved anstændige kokaindoser og ikke alt for mange redoseringer. Men det er her der opstår mulighed for serotoninsyndrom. Hold kokain-dosen lav. SSRI'en kunne tænkes at bidrage med serotonin (og dopamin), som kan forstærke kokainrusen.
SSRI+ketamin: umiddelbart ingen problemer.
SSRI+alkohol: umiddelbart ingen problemer, men nogle kan opleve en forstærkning af alkoholen, større tendens til hukommelsestab og bevidstløshed.
Kokain+ketamin: umiddelbart ingen problemer, udover at kokain kan bidrage til en psykotiske episoder når blandet med hallucinogener som ketamin.
Kokain+alkohol: Giftig, danner cocaethylene i leveren, som forøger chancen for serotoninsyndrom, og psykotiske episoder når blandet med hallucinogener.
Alkohol+ketamin: Kraftig bedøvelse. Farlig, da vi har med to depressanter at gøre, som kan forstærke hinanden. Man opnår lettere ubevidsthed og opkast - hvilket er potentielt livsfarligt (hvis man fx. går kold på ryggen og kaster op).
Jeg kan ikke lige gennemskue hvilken effekt din SSRI vil have til den tid. Dit SSRI præparat har en lang halveringstid (26 timer), og det ville bekymre mig hvis dine SSRI-bivirkninger fortsætter til dagen hvor du skal eksperimentere. I såfald ville jeg ikke tage kokain.
Spørgsmålet er nok nærmere, om det ikke er for tidligt at eksperimentere med stofkombinationer, nævneligt kokain? Du er lige kommet ud af din behandling og har stadig SSRI i kroppen. Du risikerer at havne i depressionen igen, hvis dine stofkombinationer viser sig at have en destruktivt effekt på krop og psyke.