Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia

Jeg har flere gange taget ketamin og kokain uafhængigt af hinhanden, men jeg har tænkt mig at prøve begge ting her nytårs aften, jeg vil ikke blande det i en stor smører, men først tage kokainen og når der ikke er mere af det så vil jeg hoppe over på ketaminen.

Jeg ved at denne kombination ikke er farlig, men jeg er for nylig trappet ud af zoloft, for kun 2 dage siden. Så mit spørgsmål er om der er nogen øget risiko for serotoninsyndrom når jeg for nylig er trappet ud af dem? Jeg har stadig lidt "udtrapningssymptomer" i form af "stød" i kroppen og lidt hovedpine, men ikke noget voldsomt.

På forhånd tak!

Medlem

det tror jeg ikke du skal være bange for da ingen af dem fungere på serotonin centeret

Dedikeret medlem

Hej min ven, og velkommen til psychedelia ! :rocking:

Jeg vil lade de kloge svare på dit spørgsmål men ville lige ønske dig velkommen håber vi får set dig på boardet :cheers:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men den halveringstid stoffet har skal du ikke bekymre dig om serotoninsyndrom efter 7 døgn (selv ikke hvis det var andre, mere serotoninstimulerende, stoffer du skulle tage).

Dine seponeringssymptomer burde være væk til den tid, men jeg har ikke viden om disse kan have bemærkelsesværdig indflydelse på rusen hvis de ikke er.
Sørg for at få noget motion, søvn og god mad for at gå gang i serotoninflowet igen inden nytårsaften - det kan i hvert fald ikke skade. :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
det tror jeg ikke du skal være bange for da ingen af dem fungere på serotonin centeret

Både Kokain og SSRI virker i serotoninsystemet, og ketamin påvirker serotoninmetabolismen. Så jo, det gør de.

Til trådstarter: Jeg er nødt til at spørge - bliver alkohol en del af dine stofkombinationer? For så står vi i en anden afdeling.

SSRI+Kokain: Ikke en farlig blanding ved anstændige kokaindoser og ikke alt for mange redoseringer. Men det er her der opstår mulighed for serotoninsyndrom. Hold kokain-dosen lav. SSRI'en kunne tænkes at bidrage med serotonin (og dopamin), som kan forstærke kokainrusen.

SSRI+ketamin: umiddelbart ingen problemer.

SSRI+alkohol: umiddelbart ingen problemer, men nogle kan opleve en forstærkning af alkoholen, større tendens til hukommelsestab og bevidstløshed.

Kokain+ketamin: umiddelbart ingen problemer, udover at kokain kan bidrage til en psykotiske episoder når blandet med hallucinogener som ketamin.

Kokain+alkohol: Giftig, danner cocaethylene i leveren, som forøger chancen for serotoninsyndrom, og psykotiske episoder når blandet med hallucinogener.

Alkohol+ketamin: Kraftig bedøvelse. Farlig, da vi har med to depressanter at gøre, som kan forstærke hinanden. Man opnår lettere ubevidsthed og opkast - hvilket er potentielt livsfarligt (hvis man fx. går kold på ryggen og kaster op).

Jeg kan ikke lige gennemskue hvilken effekt din SSRI vil have til den tid. Dit SSRI præparat har en lang halveringstid (26 timer), og det ville bekymre mig hvis dine SSRI-bivirkninger fortsætter til dagen hvor du skal eksperimentere. I såfald ville jeg ikke tage kokain.

Spørgsmålet er nok nærmere, om det ikke er for tidligt at eksperimentere med stofkombinationer, nævneligt kokain? Du er lige kommet ud af din behandling og har stadig SSRI i kroppen. Du risikerer at havne i depressionen igen, hvis dine stofkombinationer viser sig at have en destruktivt effekt på krop og psyke.

Senest rettet af syreperlen 27 dec 2011 15:30, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem

Jeg kender mentality personligt, og han ville ALDRIG få mortion ! :D

Medlem

Hej

Alkohol bliver ikke en del af min aften.
Med hensyn til om det er for tidligt at eksperimentere med kokain, så tror jeg ikke at det er for tidligt. Jeg har været oven på i en del år efter hånden og burde egentlig have trappet ud af zoloft'en for nogle år siden, det er desværre bare ikke blevet til noget før nu (det er i samråd med lægen at jeg trapper ud) men nu må jeg bare være meget opmærksom på hvad der sker og får jeg det dårligt, så må jeg tage ved lære af det og handle der efter.

Men mange tak for dit svar, det var lige de oplysninger jeg skulle bruge! :-)

Medlem

Gør dig selv en tjeneste og hold doserne lave. syreperlen gav en rigtig god gennemgang af hvilke farer der er ved de forskellige kombinationer, og jeg synes at du skal lytte til ham.
Med henhold til om det er for tidligt med kokainen er det vel op til dig selv, men lyt til din krop.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]