Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg ved ikke om det er i den rigtige kategori men hopper direkte ud i det.

Jeg har en diagnose som paranoid skizofren, samt flere typer angst.
Jeg er medicineret med: Sertralin, truxal, seroquel, propranolol.

Jeg har været clean i 3 år for stoffer men har leget lidt med tanken om at kunne gøre det i relative små mængder bare en gang imellem. Nogen som har kendskaber til brug af stimulanser og være psykisk syg ? Evt nogen råd? Nogen som er i samme bås?
God jul

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Rigtig dårlig idé..
For det første har du en diagnose, der ikke bør messes ved..
For det andet, er du medicineret - og du risikerer at ødelægge behandlingen og forværre din tilstand, ved at tage stoffer

Junior medlem

Okay. Også det jeg regnede med. Det er 3 år siden sidst, må da ærlig indrømme jeg tænker på det dagligt og lysten bliver større for hver dag. Må bare begynde og brodere, male krus et eller andet for at holde tanken væk

Dedikeret medlem

Hvad med at tage til møde NA eller AA det virker for mig at få sat ord på trangen i et forum af ligesindede.

Medlem

Jeg vil heller ikke på nogen måde opfordre dig til noget, blot fortælle, at jeg forstår dig, da jeg befandt mig i en lignende situation for et års tid tilbage, hvor jeg blev ramt af en psykose og en svær depression på samme tid. Så du får den dybeste medfølelse herfra.

Jeg tør ikke røre psykedeliske stoffer igen, før jeg er helt rask og ude af medicinsk behandling. Det tør jeg simpelthen ikke, da jeg er bange for at fremkalde den samme tilstand igen som under min sygdom. Så jeg vil også fraråde dig at gøre det. Under alle omstændigheder håber jeg, at du passer på dig selv. Lyt til rådene herindefra, for det er altså folk, der ved noget om sagerne!

Senest rettet af Hypatia 22 dec 2011 22:42, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Du skal holde dig langt langt væk fra stoffer. Det medicin du får ligenu, gør så næsten alle slags stoffer er kontraindiceret. Jeg vil godt skære det lidt ud for dig, så du kan forstå hvad risikoen er, hvis du endelig skulle tage nogle af stofferne.

Amfetamin/kokain: Hvis du tager dette, er det som et træde oå en speeder i mens du bremser med den anden fod. Truxal og Seroqell er bla. en dopamin antagonist, hvor imod amfetamin øger dopaminen i hjernen.. Altså modvirker det hinanden, og du får en øget puls, og langt fra en særlig god virkning... ( Hvis du alligevel vælger at gøre det, så gør du dig klogt i IKKE og tage de her to piller, i mens du er påvirket af dette, det kan være direkte farligt)

Det er heller ikke smart og tage amfetamin sammen med en lykkepille.. Det kan resultere i serotoninsyndrom eller du falder om som noget af det værste.

MDMA: Kæmpe no-go. Du får ikke en særlig stor virkning pga lykkepillen du får, og du kan få serotoninsyndrom.. Truxal og Seroquell modarbejder også..

Fanta/Keta: Det kan være pisse hamrende farligt, når du også tager truxal og seroquell. Du vil slet ikke kunne styre hvor kraftig det bliver, og der skal ikke meget till, så ligger du ikke og kan trække vejret.

Psykedelisk ville være det værste du kan rode med, når du har den diagnose.. paranoi og angst går ofte hånd i hånd med psykedelisk.. Det er ABSOLUT et nogo.

Det eneste stof jeg umiddelbart kan se at du skulle kunne benytte i SMÅ doser, er benzodiazepiner.. De ville ikke forværre din tilstand..

Jeg kan se du også får et betablokker.. Altså "Mand", det ville være livsfarligt for dig at tage noget som helst.. DROP DET.
Vent til du ikke får medicin mere, eller i et mindre begrænset omfang, og du har mere styr på dig selv.

GOD JUL!

Junior medlem

Okay. Tak for at du gad og og skrive det så pænt. Er jeg glad for. Også derfor jeg ville høre folks mening før jeg overhovedet ville bevæge mig ud i det igen.

Junior medlem

Den her tråd provider fandme. Trådstarter skriver al nødvendig information, får pæne, uddybende svar på et tilpas teknisk niveau og i øjenhøjde, og tager derefter rådene til sig.

Tommelfinger op til alle parter.

Medlem

Jeg ved ikke om det er i den rigtige kategori men hopper direkte ud i det.

Jeg har en diagnose som paranoid skizofren, samt flere typer angst.
Jeg er medicineret med: Sertralin, truxal, seroquel, propranolol.

Jeg har været clean i 3 år for stoffer men har leget lidt med tanken om at kunne gøre det i relative små mængder bare en gang imellem. Nogen som har kendskaber til brug af stimulanser og være psykisk syg ? Evt nogen råd? Nogen som er i samme bås?
God jul

Først og fremmest, flot med de 3 år som clean!

Jeg er ikke ekspert indenfor psykiske lidelser, og ved ærligtalt ikke meget om skizofreni, udover det mest "basale". Angsten kender jeg lidt mere til, da jeg selv tidligere har kæmpet lidt med den mht. det sociale, men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke typer angst du går og kæmper med. Mit bedste og eneste råd er: Lad vær'!

Jeg er ikke i samme bås, og jeg aner hvordan det vil påvirke lige netop dig, men med de diagnoser du har og med den type og mængde medicin du får, er det fandme ikke risikoen værd! Jeg havde en kammerat, der på tragisk vis valgte livet fra, for et halvt år siden, kort tid efter han bl.a. havde fået erklæret at han var skizofren. I hvilken grad/type vil jeg ikke gøre mig klog på, men han fik du erklæret i forbindelse med en behandlingsdom, som han desværre aldrig nåede at komme ordentligt igang med. Han havde nogen perioder hvor han lugtede lidt for meget til stimulanser - primært amfetamin, og det gjorde tydeligvis bare livet endnu mere håbløst. Jeg forsøger ikke at sammenligne jer, og aner som sagt ikke hvordan det vil påvirke dig, men det er ikke risikoen værd.

Keep it clean :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Udmærket indlæg Highwaytoheaven, dog har jeg én indvending:

Citat:
Fanta/Keta: Det kan være pisse hamrende farligt, når du også tager truxal og seroquell. Du vil slet ikke kunne styre hvor kraftig det bliver, og der skal ikke meget till, så ligger du ikke og kan trække vejret.

Går ud fra når du skriver Fanta, så mener du Fantasy, altså GHB? (Undgå helst slang i fremtiden...) Underligt at sige at GHB og Ketamin vil have samme effekt på ham, da det ene stof er en depressant (GHB), som rigtigt nok vil have den effekt du beskriver. Men ketamin er ikke en depressant, men derimod et dissociativ. Der er ingen risiko for at han pludselig ikke kan trække vejret, af at blande hans medicin med ketamin.

Jeg ved ikke om ketamin så vil have andre negative effekter, det vil jeg lade klogere hoveder end mig vurdere.

Medlem

Det er da ikke underligt at sammenligne de to? Det er to stoffer der gør hans virkning kraftigere både den ene og den anden vej. Hvis han tager ketamin sammen med truxal og serquell, kan han sagtens få problemer med at trække vejret ordentligt..

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er en virkelig dum idé.... Jeg fejler selv noget med psyken, og når jeg tager stimulanser så bliver det bare 10 gange værre, kan næsten sammenlignes med et syre badtrip, men bare på speed.. Og det er bestemt ikke det værd at eksperimentere med!!
Men hvis du alligevel har tænkt dig at gøre det, så får du dig også en lærestreg bagefter, og så gør du det aldrig igen..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er da ikke underligt at sammenligne de to? Det er to stoffer der gør hans virkning kraftigere både den ene og den anden vej. Hvis han tager ketamin sammen med truxal og serquell, kan han sagtens få problemer med at trække vejret ordentligt..

Hvorfor gir ketamin vejrtrækningsproblemer? Der er aldrig rapporteret vejrtrækningsproblemer med ketamin, så kan ikke se hvorfor denne kombo pludselig skulle give det.

Det du siger, svarer lidt til at sige, at hash giver vejrtrækningsproblemer sammen med truxal og seroquel, hvilket heller ikke passer.

Medlem

Der må åbenbart være noget som gør det. Jeg kender nogle stykker der har oplevet det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ketamin ER en downer, og kan i princippet hæmme vejrtrækningen(Det er vist at ketamin er istand til at binde til samme receptorer som opiater binder i ved hæmning af vejrtrækning, men ikke at ketamin hæmmer vejrtrækningen). Så altså, ketamin er ret blid på det punkt, og selv på doser langt over de rekreative/k-holende er der ingen problemer med vejrtrækningen, så længe ketaminen er taget alene.

Ketamins reaktion med andre downers kan dog være uforusigelig, og netop med downers er 2+2 sjældent 4.

Det er god HR ikke at blande downers.

(Hash er ikke en downer)

Ellers angående dissociativer, så oplever jeg på MXE (en ketamin analog) indimellem tilstande der minder lidt om skizofreni, så jeg vil absolut ikke anbefale det, hvis ikke du ønsker din sygdom at fare ud i fuld flor.

Edit; Rettet noget sludder.

Senest rettet af SortSnog 26 dec 2011 00:35, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig med de andre, dårlig idé. Tillykke med de 3 år dog - det er godt klaret.
Mht. dissociativer, så er det netop et karakteristika for samtlige af disse (PCP, PCE, Ketamin, MXE mv.) at de bringer din hjerne i en tilstand der ligger meget tæt på den kliniske definition på skizofreni.. så no go.

Medlem

Jeg er enig med Rush. Jeg vil især tale imod MXE: det fremkalder en ret psykotisk tilstand. Og jeg taler virkelig af erfaring, tro mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]