Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
I weekenden fik jeg fat i omkring 2 gr. kokain som var forholdvis klumpet på en fugtig måde(lidt som amf kan være) tænkte at jeg lige ville prøve at tørre det lidt, så lagde det i noget sølv papir og lagde oven på brændeovnen. efter meget kort var halvdelen af det flydende. Dette var ikke min hensigt! Så skyndte mig at fryse det ned i håb om at kunne fjerne det ikke smeltede kokain. Dette lykkedes, og jeg fjernede kokainen som nu var blevet tørret :) men resten af kokainen lå størknet tilbage på sølvpapiret skrabede det af med en skarp kniv og hakkede det fint. Frøs det så ned og hakkede det igen for at fjerne alle klumperne. Kokainen havde fået et brunligt skær men lignede derudover sig selv. Har dette påvirket kokainen? er det blevet mindre eller mere potent? er det blevet farligt at indtage eller har mistet sin virkning? håber i kan kaste lys over sagen.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

[quote="Most street cocaine contains a combination of coca alkaloids and a small amount on foil will burn off completely when a flame is applied beneath it, leaving behind a dark reddish-brown stain and only a bit of residue (which can be detected by wiping a finger across the stain). Pure pharmaceutical cocaine will not leave much of a stain or residue. In comparison, other substances can leave black or brown residue, will bubble, can produce particular identifiable smells when burning, or will not burn at all. For example, baking soda and talc will not melt, vaporize, or decompose when a flame is applied from below.[/quote]

Dvs, alt det der ligger tilbage der er brunt og sort er Affaldsstoffer

Dedikeret medlem

Mickey Baws skrev:
lagde det i noget sølv papir og lagde oven på brændeovnen. efter meget kort var halvdelen af det flydende... Kokainen havde fået et brunligt skær men lignede derudover sig selv.

En mængde af det der blev flydende er formodentligt blevet nedbrudt, heraf misfarvningen, det giver sig selv at det derfor vil være mindre potent i en eller anden grad. Jeg tror ikke at varmen fra brændeovnen (specielt nu hvor der kun var en del af det der nåede blot at blive flydende) er nok til at der dannes andre forbindelser.
Mickey Baws skrev:
Har dette påvirket kokainen? er det blevet mindre eller mere potent? er det blevet farligt at indtage eller har mistet sin virkning?

Det har i hvert tilfælde ikke gjort kokainen mere potent, men hvor meget mindre potent er nærmest ikke til at vide udfra beskrivelse alene. Hvorvidt det er farligt at indtage, kan jeg ikke forestille mig hvad der skulle være sket med det, der kan gøre det giftigt (mere end det allerede er). Jeg vil dog som så ikke direkte anbefale dig at indtage det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvor varmt har det cirka været i hvor lang tid? Mit bud er, at du har fået karameliseret dit kokain en smule, fordi der har været tilsat en sukkerforbindelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Der var i hvertfald varmt nok til at smelte sukker så dette lyder ikke usandsynligt. Og kan da også lige tilføje at jeg nu har taget det, og der var efter min mening ingen forskel på virkningen.

Edit: det har vel ligget der i 1½ til 2 minutter vil jeg gætte på.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]