Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 03:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2012 22:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 jan 2010 03:02
Indlæg: 230
Geografisk sted: Wonderland
Jeg har en veninde der overvejer at tage MDMA d. 1. maj. Men hun har haft en halv slem hoste det sidste stykke tid, og har lige fået en recept på noget antibiotika, som der er blevet bestilt hjem.
Da hun ikke er så meget for at drikke, mens hun er på antibiotika, har vi gået og diskuteret om hvorvidt hun ville kunne tillade sig at tage andre stoffer, som MDMA, imens?
(Hun har afleveret recepten på apoteket tidligere i dag, og kan ikke huske hvad antibiotikaen hedder)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2012 22:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Der er ikke nogle alvorlige problemer med at tage antibiotika på alkohol ... der er vidst et stof som Khazim engang har nævnt som har en form for interaktion (og som han godt må nævne igen)
Alkoholindtag kan have betydning for stoffets farmakokinetik (f.eks. optagelse) hvilket ikke er så smart, jeg ville ikke undre mig over hvis MDMA kunne have lignende effekt.
Hun kan altså risikere at få dårligere effekt end tiltænkt af antibiotika ... og så burde man også overveje om man skal tage stoffer når man er syg.

Hvis hun allerede er på kuren nu burde en eventuel infektionstilstand være slået ned pr. 1 maj og antibiotikaen indtages på pågældende tidspunkt for at forhindre evt. "tilbagefald" ... konklusion: jeg ser ingen grund til at hun ikke skulle kunne tage MDMA, bare hun husker at holde dosis lav, drikke vand, spise og sove. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team