Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Hey psy. jeg sidder og stener og skriver nogle inlæg og kom til at tænke på nogle af de her ting som jeg gerne vil være helt sikre på.

1. Hvad er det der gør man får skrømpe Dil_ _ r.?

2. Hvad gør ens ben blå.?

3. hvorfor mister man appetit.?

4. Hvorfor lugter sveden som den gør. har en ide om at det er affaldsstofferne der kommer ud af kroppen igennem sved, men ved ikke om det er rigtigt.?

5. hvorfor får man tyggern på (bider sig selv i læberne).? I må meget gerne give nogle råd, hvis i har et eller andet trick til hvordan man slipper for det skide læbebideri

6. Når man sniffer det og det går ned igennem luft systemet osv. hvad ''ødlægger'' det ud over hjerne og næsebor.?

7. Det er til noget lidt andet hvorfor er det ikke godt at kompinere stimulanser. Fx hvis jeg tager amf og ryger en smøg nikotin er en stimulans :D. hvad er det det ikke er en god ide. Hvis man tager et lidt mere seriøst exempel som amf og coke måske. har gjordt det før og jeg mærkede ikke noget ud over det var vildere. Har det noget med dehydreing at gøre ?.

8. Har diskoteret meget med nogle venner om hvad affladsstoffer i amf er. der er blevet sagt '' det som er puppet i, såsom pandiler eller creatin'' og ''det er de kemikalier de er lavet af hvor noget af det er affladsstoffer''. Er der noget af det der passer, hvis det gør hvad passer så, så vi får det fast slået en gang for alle ;).?

Med spørgsmål 1,2,3,4,5,6. er jeg godt klar over det her lidt med affaldsstoffer at gøre men hvad er det der gør eller påvirker noget så det kommer.

Dedikeret medlem

Søg.

Du har smide 3 tråde på no time !

Kig oppe i venstre hjørne der er søge funktionen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

6. Når man sniffer det og det går ned igennem luft systemet osv. hvad ''ødlægger'' det ud over hjerne og næsebor.?

Hahaha. :D Inhalerer du dit amfetamin? Normalt sniffer man det altså, hvor det så bliver optaget i slimhinderne. Det skal helst ikke igennem luftrørene. :P

8. Har diskoteret meget med nogle venner om hvad affladsstoffer i amf er. der er blevet sagt '' det som er puppet i, såsom pandiler eller creatin'' og ''det er de kemikalier de er lavet af hvor noget af det er affladsstoffer''. Er der noget af det der passer, hvis det gør hvad passer så, så vi får det fast slået en gang for alle .?

Amfetamin bliver blandet (cuttet) op med forskellige ting og sager. Dit amfetamin er højst sandsynligt ikke mere end 10% amfetamin og 90% lort. Og ja, det kan være Panodiler eller kreatin, der er puttet i. Noget af det er også rester fra produktionen, hvor det ikke altid lige er synteseret optimalt og til sidst ikke oprenset.

Medlem

4. Hvorfor lugter sveden som den gør. har en ide om at det er affaldsstofferne der kommer ud af kroppen igennem sved, men ved ikke om det er rigtigt.?

Vi har hver især en næsten unik sammensætning af bakterier i og på vores krop, nogle mener at det er mere unikt end fingeraftryk. Bakterier kan godt lide vand, og når du sveder, transporteres salt ud af kroppen og hiver vand med grundet osmotisk effekt --> bakterierne vokser på din krop og de lugter.

7. Det er til noget lidt andet hvorfor er det ikke godt at kompinere stimulanser. Fx hvis jeg tager amf og ryger en smøg nikotin er en stimulans :D. hvad er det det ikke er en god ide. Hvis man tager et lidt mere seriøst exempel som amf og coke måske. har gjordt det før og jeg mærkede ikke noget ud over det var vildere. Har det noget med dehydreing at gøre ?.

Amfetamin frigiver og blokerer for optagelsen af dopamin, noradrenalin og serotonin, mens kokain kun blokerer, hvis jeg ikke husker helt galt. Amfetaminen tømmer dermed dine "lagre" af glædesstoffer, mens begge stoffer medfører lavere produktion af glædesstofferne dagene derpå, fordi de ved at blokere for optagelsen lader stofferne være i længere tid mellem nerverne, så de dermed kan stimulere i længere tid, og kroppen justerer for dette ved at lave færre receptorer.
Amf er i det hele taget noget lort, hold jer fra det! Det laver livsvarige skader på hjernecellerne, vidst kun overgået af MDMA.

Men tænker du ikke på, at man ikke skal blande stimulanter, fx alkohol/hash/amfetamin/MDMA. Dels kan man få det rigtig mærkeligt af at blande rusmidler, da de virker forskelligt, dels kan det være livsfarligt med amf/coke + alkohol, da du kan drikke uafbrudt mens du er påvirket, og når rusen fra amf/coke aftager, slår al alkoholen ind, så du kan få en livsfarlig promille.
Jeg kan anbefale dig "Rusmidlernes biologi" af Henrik Rindom, Danmarks førende (officielle) rusmiddelekspert.

Medlem

At du ikke er sulten, skyldes frigivelsen af glædesstofferne - hvorfor være sulten, når man har det SÅ godt? ;) Mere præcist er det noradrenalinen, der virker ala adrenalin, farestoffet, som fx undertrykker smerte og sult.
Hvad angår blå ben og skrumpediller .. Personligt blev jeg fuldstændig følelsesløs i underlivet, når amf røg i næsen. Bliver kødet blåt er det enten et tegn på dårlig blodtilførsel eller dårlig iltning, men husker ikke den præcise forklaring.

Stodder
Brugeravatar

Biologen skrev:
Bliver kødet blåt er det enten et tegn på dårlig blodtilførsel eller dårlig iltning, men husker ikke den præcise forklaring.

Dette skyldes amfetamins vasokonstriktoriske virkning, hvilket betyder at det får dine blodårer til at trække sig sammen, som igen betyder at blodet har svært ved at nå kroppens yderpunkter.

Et stof som bromodragonfly kan ved overdosering forårsage så slem vasokonstriktion at man ender med at miste fingre og fødder :shock:

Medlem

@leaf - så snakker vi en immunreaktion, amfetamin bliver registreret som patogen og der lukkes af for at mindske spredning?

Admin
Brugeravatar

Ikke rigtigt nej. Amfetamin fører til øget niveau af noradrenalin, som binder til G-proteinkoblede receptorer på glatmuskulaturceller --> aktivering af inositol trifosfat pathway --> calcium strømmer ind i cellen --> muskelsammentrækning.

Tillod mig lige at svare for leaf :)

-Jimmy Carter

Junior medlem

1. Det er fordi at du har et giftigt stof stof i kroppen, som helst ikke skal ned i pikken... og udover det er din krop i kamp/flugt
situration,, så nu skal du ikke tænke på at rive den af nu skal du ud i krig eller det skal du ikke men det tror kroppen og derfor tager vi alle rescoursserne fra pikken og føre dem op i hjernen ... ( fordi sådan slem satan bruger altså også mange resourcer )

2. Har sku aldrig oplevet at mine ben blev blå ,, kun mine hænder men det kan have noget at gøre med at man jo trådsalt har
et gift stof i kroppen .. eller kan ikke give et præcist svar men tror det har noget med det at gøre

3. Fordi at du har et meget højt Dopamin Niveu eller det har du ikke vel men det får du af stofferne og du skal derfor ikke tænke på at spise .. højt dopamin niveu = prop mæt og lavt dopamin niveu = meget sulten

4. det er rigtig nok .. at det er alt amfetaminen som bliver ført ud igennem sved .. og når man pisser også

5. det er nu ikke alle der gør det ... har selv lært at holde mine kæber i ro når jeg tripper ... men prøv med noget tyggegummi
det hjælper

6. Det kommer ikke ned i dine luft systemer,, kun hvis du ryger det ligesom crack freebase ... ved dog ikke om man kan ryge amfetamin

7. Du skal helst vente c.a 10 timer efter du vågnede også være helt udvilet og sørg for at spis masser og drik masser
hør måske noget fedt techno eller tramp musik .. også bare tag bliv ved indtil du mærker det .. og hvis du ikke mærker noget
er det fordi det er noget lort du har fået

8. Altså hvis du mener CUT-UP stofferne .. så er det primært kreatin eller det kan også godt bare være hovedpine piller
eller noget helt tredje

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
1. Det er fordi at du har et giftigt stof stof i kroppen, som helst ikke skal ned i pikken... og udover det er din krop i kamp/flugt
situration,, så nu skal du ikke tænke på at rive den af nu skal du ud i krig eller det skal du ikke men det tror kroppen og derfor tager vi alle rescoursserne fra pikken og føre dem op i hjernen ... ( fordi sådan slem satan bruger altså også mange resourcer )

Haha, den forklaring kan jeg godt lide! :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

What the fuck??

Medlem

[quote="vneo » 19 jan 2012 04:20"]Hey psy. jeg sidder og stener og skriver nogle inlæg og kom til at tænke på nogle af de her ting som jeg gerne vil være helt sikre på.

1. Hvad er det der gør man får skrømpe Dil_ _ r.?
Det kaldes vasokonstriktion, kort sagt din blodårer trækker sig sammen så det bliver svære for hjertet at pumpe blod nok ud i dine ekstremiteter, hænder, fødder, og penis. (for at beskytte dine vitale organer.

2. Hvad gør ens ben blå.?
Phenethylaminer nedregulejere fjerner genelt ens appetit

4. Om det har været cuttet med andet end AMF, og derfor har en special lugt skal jeg ikk kunne sige. mene rene rc's kan sagtens få en tøj til at lugte noget så fælt

5.det kades bruxim(Kæbe rasling)

1: en sut <Ja helt seriøst en sut)
Dietary supplement
2: Magnesium
3: Calcium
4: b5

6. det skal ikk ryge ned i halsen munden. det skal sider i slimhinden..

Hvis du har svært ved at få det til at blive siddende i slimhinden. så lad være med at holde for det andet næsebor når du sniffer, og sørg at du får røret helt op i slimhinden. og lad enelig vær med at hakke det for meget.

En sidste udvej kan være putte en druppe vand eller 2 ned i stregen :)

7. Det er ikke specielt dehydreringen du skal være bare for. mere din puls.

Der findes aps til Iphone og android der kan måle din puls.

Kom engang til at kombinere
Methipropamine
Caffeine
Synefrin
MDPV
DMMA
Ephedrine

det resulterede i en puls på imellem 160-170 overvejede virkelig at ringe112.

Jej vil nu ikke kalde det for affaldsstoffer snarere cuttte midler, creatin koster omkring 100 kroner for 300gram. og med alle de hvide mel kluper je har gravet ud af næsen i min tid. Ville jeg vove påstå det er det best brugte.

og da 300g panodil koster cirka 200 kroner. er det vel detmest åbenlyse at bruge

at blive lidt blå benene er helt normalt. det er når man bliver lam i tæerene, og eller ondt i brystet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]