Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 03:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Mig og en af mine gode venner har planer om at prøve LSD her i vinterferien, men vi vil gerne vide lidt mere om stoffet og dets virkning, selvom vi allerede har sat os ret godt ind i det.
Stoffet er købt, datoen er sat og vi har aftalt at gøre det i et sommerhus vi låner af min moster. Sommerhuset ligger i en lille by ved vestkysten hvor jeg oprindeligt selv kommer fra, så omgivelserne er trygge og velkendte. :)

Det kunne være vildt fedt hvis der var nogen af jer "garvede" brugere der kunne komme med nogle gode råd, holdninger og/eller korte beskrivelser af jeres trip, så vi kan få et bedre indblik i det hele, inden vi kaster os ud i det! :)

Ps. Vi er begge 17 år. (Ved ikke om det spiller nogen rolle)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Der er en del tråde om det, som endda er skrevet for nyligt:
viewtopic.php?f=4&t=39609
viewtopic.php?f=4&t=39763
Kig lidt med i dem og ellers læs nogle triprapporter igennem. :)

EDIT: Glemte lige at nævne, 17 år er meget tidligt og i nok burde vente lidt med at trippe.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak, har dog tidligere læst nr. 2 link du sendte, men synes ikke rigtig at der var noget relevant for os :)

Jeg ved godt at 17 år er tidligt, men vi føler os begge klar til det og har snakket om det "længe".
Desuden er vi meget trygge ved hinanden og ingen af os presser den anden til noget man ikke har lyst til :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
17 år er en tand for tidligt til at starte med tunge psykedeliske stoffer, optimalt set burde i vente et par år! Det virker dog ikke som om at denne besked vil ændre jeres beslutning, så derfor:

Jeg vil kraftigt anbefale jer at tage på en gåtur i naturen!

Køb ind i forvejen, Netto er ikke så hyggeligt et setting.

Lyt til jeres mavefornemmelser, SPECIELT omkring om i overhovedet skal trippe!

Vær godt udhvilede, og start ikke for sent! Husk at det virker i lang tid!

Skulle humøret blive tvivlsomt, så gå en tur udenfor, skift rum, lav noget andet, ændr/sluk musikken, snak om det!

Mine første par trips var ikke særligt stærke. Dette synes jeg var rigtigt rart, da man lige kunne opleve LSD en smule før bollerne blev trippet fuldkommen. Så hellere tag lidt for lidt end lidt for meget. Hvis i er typerne der kunne finde på at booste trippet med noget dejlig cannabis, så husk at vente en del timer til i føler jer godt hjemme og tilpas i rusen. Det kan være fedt at opleve den mere klare og rene LSD rus, jeg synes godt at cannabis kan mudre det hele lidt til. Desuden er vigtigt ikke at ryge for meget, sådan en trip-joint kan virkeligt slå benene væk under en!

Ligemeget hvad i gør, så hav det skidegodt :mrgreen:

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
"Jeg vil kraftigt anbefale jer at tage på en gåtur i naturen!"

nu har jeg aldrig været på lsd men!

Det altså -10 grader udenfor, for tiden, så er det ikke lidt dumt du vil jage dem udenfor hvis der skulle gå noget galt!?!?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Det lyder spændende, men pas på, det kan virkelig slå benene væk under en! Sørg for at være helt trykke i jeres omgivelser og klare i jeres sindstilstand. Jeg havde selv et vanvittigt "bad trip" for en måned siden. Jeg var slet ikke bekendt med mine omgivelser og min mentale tilstand var ikke optimal. Så hav respekt for det :)

En ide kunne være at prøve med en god omgang "Guldkakao", Det kan være en lettere euforisk/psykedelisk oplevelse.

Peace out!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd

Det altså -10 grader udenfor, for tiden, så er det ikke lidt dumt du vil jage dem udenfor hvis der skulle gå noget galt!?!?

Tror det er virkelig smukt at trippe i sneen, havde selv en fantastisk oplevelse i weekenden på lsa hvor jeg omkring kl 2 om natten slog baglæns koldbøtter på en frossen sø(havde tjekket at den var sikker tidligere på dagen inden at jeg trippede). Men husk rigeligt med varmt tøj hvis i beslutter jer for at gå en tur hvilket jeg klart kan anbefale, og hold jer inden for en overskuelig rækkevide af af sommerhuset hvis i pludselig skulle blive kolde eller på måde opleve ubehag ved det nye setting.
Desuden synes jeg at i skal genoverveje om i ikke skulle vente et år eller to, og om i ikke skulle prøve at starte ud med noget lidt mildere end lsd. Ved godt at i har besluttet jer, planlagt turen og købt det, så tror ikke jeg kan påvirke jer særligt meget. Bare pas godt på jer selv, tag den med ro, lad VÆR med at gøre det hvis i pludselig skifter mening.

Ps. Det lyder som en virkelig hyggelig tur, og håber i får en rigtig god oplevelse. Husk flyde med, starte mildt ud og lade vær med at panikke hvis trippet pludselig tar en uventet drejning. Tag i stedet en dyb indånding, foretag jer noget andet og skift evt. setting hvis det virker overkommeligt. Synes selv at frisk luft kan virke dæmpende på trippet og beroligende hvis det hele bliver lidt for voldsomt.
Peace.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
havde selv en fantastisk oplevelse i weekenden på lsa hvor jeg omkring kl 2 om natten slog baglæns koldbøtter på en frossen sø

Det gad jeg godt ha' set :mrgreen:. Men har de sat skilte op ved nogen søer, omkring at isen er sikker? Det har jeg nemlig ikke hørt om endnu. Jeg mente at politiet stadig advarer imod det.
Ja trådstarter, sørg for at have tøj nok på. Flere lag, så man kan tage af og på hvis man trænger til at regulere temperaturen lidt. Og jeg istemmer koret mht. jeres alder, men I har nok tænkt jer at gøre det alligevel. Så god tur, husk at gøre jeres forarbejde og lad jer rive med af oplevelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var ren glidebanerus/skøjteeufori :D Men ingen skilte som "godkendte" søen(som vel egentligt var et 50 meters langt vandløb). Havde mødt nogen af de andre som boede ned til vandløbet, skal lige sige at jeg var i sommerhus, og de gik selv rundt på isen med deres børn. De mente at isen var ganske sikker.
Kan da også lige tilføje at jeg dagen efter var ude og gå på havet som frosset til is. Kunne uden problemer gå 20-30 meter ud, længere ude begyndte den at knage og gi efter. Fandt så senere ud af at politiet havde haft travlt med at advare folk om hav isen var usikker...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej og velkommen til :)

Jeg har ikke så meget at tilføje udover at jeg kan anbefale at købe noget lækker frugt som i kan tage med på turen - det smager helt fantastisk når man tripper.
I skal selvfølgelig også huske vand til turen, hvis i skulle blive tørstige.

Mvh. og god tripper :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Nope, jeg synes overhovedet ikke at det er dumt :mrgreen:

Derimod tror jeg at det er rigtigt dumt at trippe, indelukket i et lille sommerhus, uden at give sig selv lov til lidt frisk luft/åben himmel! Bare det at være 'bange' for at gå udenfor (hvis man nu fik lyst til det) ville jeg selv føle som enormt forstyrrende for oplevelsen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Orh en lille tur udenfor er sgu fedt, også selvom det er minusgrader. Pak jer godt ind, tag støvler på og smut ud og leg. Det er skide hyggeligt når man tripper.

I ved begge to godt det er tidligt at starte, så lad nu være med at gør det for tit hvis i bliver bidt af det.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Sne er en helt fantastisk oplevelse på LSD. Jeg var selv ude i det voldsomme snevejr søndag morgen dybt inde i et LSD-trip, og det var vidunderligt. At stå og se sneen falde som et tykt tæppe over vejen og den helt særlige akustik, der kommer i et sådant vejr er helt sikkert værd at prøve, hvis man har muligheden for det. For slet ikke at snakke om at føle sneen lande på sit ansigt. Så længe man har det varmt nok, er der absolut intet problem i at være ude i sådan et vejr.

Når dette er sagt, tilslutter jeg mig koret, der råder jer til at vente et par år med at begynde at eksperimentere med stofferne. Jeg er sikker på, at I bliver glade for det senere. I har al den tid i verden, I skal bruge, så lad være med at forhaste jer :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil også sige at I bør vente med at tage psykedeliske stoffer. I har masser af år foran jer, så tag den med ro. Det kan naturligvis sagtens gå godt selvom I er så unge(det går faktisk rimeligt godt for de fleste), men det _kan_ være en for stor mundfuld for så unge mennesker som jer. Og det render ikke nogen vegne selvom I venter.

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Kulde er for mig en badtrip trigger...
Kan virkelig ikke styre trippe når jeg fryser.

kan kun give de her råd

Vær veludhvilet

Hvis en af jer har en "bad feeling" eller ikke har lyst, så sig fra!!!
Føler man sig presset bare det mindste, så kan det føre til ubehagelig tankegang!

Ha en ædru trip sitter ved siden af.

Junior medlem

Frugt er lækkert, juice er også rigtigt godt at have ved hånden hvis man har brug for noget energi og ikke kan overkomme at spise!
Og ja start tidligt som muligt, så får I også mere af det dejlige dagslys, som er en sjælden vare her om vinteren!
Aldersmæssigt var jeg lidt yngre end jer, da jeg prøvede LSD første gang, og det var da også en vild oplevelse og jeg kom både op og ned følelsesmæssigt. Det er faktisk først et par år efter, at jeg har indset hvor voldsomt det egentlig var, men det var samtidigt også en oplevelse jeg ikke ville gå glip af. Det er i hvert fald ikke noget jeg har fortrudt, selv om jeg nok ikke havde tænkt det 100 % igennem. Bare sørg for at være positive omkring det og nysgerrige, så skal I nok få et godt trip!

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for jeres konstruktive svar, vi skal nok tage det med i vores overvejelser! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I har sikkert allerede læst den, men for en sikkerheds skyld linker jeg den lige alligevel: viewtopic.php?f=5&t=9540 det er en lang række brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse. hvis ikke dig og din ven har læst den, synes jeg virkelig i burde gøre det. Jeg synes i hvert fald den var med til at skabe nogen trykke rammer for mit første psykedeliske trip.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
De fleste gode gamle råd er vidst givet. Her er så et af dem jeg synes som er allervigtist: Vær ærlige overfor hinanden, især hvis der er noget i føler ubehag ved. F.eks. som nævnt kulde. Kulde for mig er også noget som jeg nemt kan få det meget ubehageligt ved, men det er vigtigt her at få sagt det til dem man tripper med, og ikke går rundt med det inde i hovedet, hvis den anden morer sig i sneen. Jeg plejer som regel, at have det jeg kalder veto-reglen. Enhver aktivitet kan enhver nedlægge veto på ikke skal udføres. Det kan være at man er et specielt sted som man føler meget ubehag ved, det kan være noget musik som man slet ikke kan håndtere osv. og så kan man nedlægge veto og gå et andet sted hen, eller høre noget andet musik. Hvis man har fastlagt denne her veto-regel på forhånd, er det så meget nemmere at få det ud, og få det sagt... det kan selvfølgelig komme i konflikt hvis man rigtig badtripper (eller bare er alt for langt væk, men så er kommunikation nok slet ikke muligt) og føler der kun er én ting som man er tryg ved, men som den anden slet ikke kan klare... men det har jeg nu ikke selv rigtig oplevet. Ellers så dans! :D

God tur og held og lykke :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]