Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har de sidste 3 dage skulle spise seroquel 25 mg.
Idag da jeg sidder foran computeren, kan jeg se ud af øjenkrogen at der sidder en flue oppe i højre hjørne af skærmen. Jeg vifter så med fingrene på "fluen" for at få den væk, og den flyttede sig ikke før jeg rørte den. Men der var så ingen, dvs det bare er noget jeg har set, en slags hallucination. Og jeg har også oplevet at der kommer farveforstyrrelser i mit synsfelt engang imellem.
Vil egentlig bare gerne høre, om dette er normalt?

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

På dette forum bliver det diskuteret, det er dog folk der har diagnosen skizofreni.
http://www.schizophrenia.com:8080/jivef ... adID=22005

Så fandt jeg denne:
http://www.drugs.com/sfx/seroquel-side-effects.html

Seek medical attention right away if any of these SEVERE side effects occur when using Seroquel:
Severe allergic reactions (rash; hives; itching; difficulty breathing; tightness in the chest; swelling of the mouth, face, lips, or tongue); confusion; difficult or painful urination; fainting; fast, slow, or irregular heartbeat; fever, chills, or persistent sore throat; hallucinations;

Jeg synes du skal kontakte din læge og snakke om at finde en alternativ behandlingsmetode. Hallucinationer er en alvorlig og for de fleste uacceptabel bivirkning. Jeg er sikker på at I i fællesskab kan finde det rette lægemiddel der passer til dig. :)

Medlem
Brugeravatar

På dette forum bliver det diskuteret, det er dog folk der har diagnosen skizofreni.

Så fandt jeg denne:

Seek medical attention right away if any of these SEVERE side effects occur when using Seroquel:
Severe allergic reactions (rash; hives; itching; difficulty breathing; tightness in the chest; swelling of the mouth, face, lips, or tongue); confusion; difficult or painful urination; fainting; fast, slow, or irregular heartbeat; fever, chills, or persistent sore throat; hallucinations;

Jeg synes du skal kontakte din læge og snakke om at finde en alternativ behandlingsmetode. Hallucinationer er en alvorlig og for de fleste uacceptabel bivirkning. Jeg er sikker på at I i fællesskab kan finde det rette lægemiddel der passer til dig. :)

Mange tak for hjælpen :)
Jeg er igang med behandling, og venter på at blive indlagt, så bare rolig :)
Jeg fik et ark med 10 piller ude i psykiatrien, men de vil have mig indlagt til observation, for at finde ud af hvilken medicin og behandling jeg skal have :)
Men jeg synes også det virker mystisk at få hallucinationer på en pille. Jeg sad længe bagefter og tænke "hvad fanden var det lige" og der er jo ikke ligefrem fluer nu. Og så kiggede jeg en ekstra gang rundt, for at se om den var død og det bare var mig der tog fegl, men nej...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så fandt jeg denne:

Mange tak for hjælpen :)
Jeg er igang med behandling, og venter på at blive indlagt, så bare rolig :)
Jeg fik et ark med 10 piller ude i psykiatrien, men de vil have mig indlagt til observation, for at finde ud af hvilken medicin og behandling jeg skal have :)
Men jeg synes også det virker mystisk at få hallucinationer på en pille. Jeg sad længe bagefter og tænke "hvad fanden var det lige" og der er jo ikke ligefrem fluer nu. Og så kiggede jeg en ekstra gang rundt, for at se om den var død og det bare var mig der tog fegl, men nej...

Jeg er glad for at høre at I er ved at finde ud af det. Det er rigtig godt at du reagerer når du oplever sådan nogle bivirkninger. Der er mange muligheder og det skal nok lykkes, især når man som dig lader til at have en god vilje til det. :)

Jeg ønsker dig rigtig god bedring.

Admin
Brugeravatar

Det sker for nogle mennesker, at de får hallucinationer på seroquel. For nogle år siden åd jeg dem engang i mellem for sjov, og jeg fik altid hallucinationer af dem. Syntes egentlig, det var ret sjovt. Men jeg kan ik forestille mig, det er en god ting, hvis man tager dem for at behandle en lidelse.

Som shiitake siger, er det nok en god idé at komme i behandling med noget andet medicin.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Tak for jeres ord :)
Ja jeg har en vilje der siger spar10, for vil bare gerne være rask.
Men jeg har prøvet så meget forskelligt medicin nu, og synes jeg får bivirkninger af det hele, selv ved den mindste dosis. Min psykiater har også sagt jeg er meget følsom overfor medicinen, derfor er det svært at finde et der passer. Men det må de vil finde ud af, når der er plads til indlæggelsen. Har heller ikke fortsat med at spise de seroquel, for det føler også som om jeg dehydrerer hele tiden eller at blodsukkeret konstant er lavt. Men fortæller min læge det når jeg skal til samtale her i ugen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]