Virkelig forvirret... (ved ikke om det er det rigtige forum, forstår ikke halvdelen af de ord og vendninger der bliver brugt her)
Sidste år havnede jeg i et stort overforbrug af Dolol, (50 mg x 30 !!) det stod på i 2 mdr. hvorefter jeg kontaktede min læge og bad om hjælp til at komme ud af det. jeg startede med 3 x 30 mg contalgin som afvænning. Nedtrappede med 5 mg pr dose pr uge eks. 1. uge 30+30+30, 2. uge 25+30+30, 3. uge 25+25+30 osv. Dololen fik jeg pga smerter men contalgin har ingen smertelindrende effekt på mig. Da jeg efter et par måneder er kommet ned på 5+5+5 mg contalgin får jeg oxynorm af min læge fordi jeg var ved at blive vanvittig af de konstante smerter. jeg fik 4 x 10 mg oxynorm. Efter et par mdr. kunne jeg mærke at jeg begyndte at få abstinenser allerede et par timer efter jeg havde taget oxynorm (havde IKKE et overforbrug) så jeg kontaktede igen læge og sagde at jeg ikke ville have det mere. Startede så gen contalgin nedtrapning dog kun 20+20+20 som start. (Er nu på 10+10+15)
Jeg ville lyve hvis jeg sagde at rusen fra dolol og oxynorm ikke er dejlig

Dog synes jeg rusen fra dolol var bedst. Og jeg savner den da helt bestemt, men er samtidig rigtig bange for at blive misbruger igen...
Jeg byttede en dag nogle oxynormer med dolol, men dololen gav overhovedet ingen rus...? Ligeledes fik jeg en lille pakke dolol ved lægen for 2 uger siden (mens jeg også fik contalgin) og igen var der ikke skyggen af rus fra dololen...?
Nå, men idag har jeg så været på en smerteklinik. Lægen sagde så at vi skal prøve Metadon. Jeg blev ret chokeret for jeg troede det var sådan noget alkoholikere får når de skal afgiftes...
Jeg skal starte med 2,5 mg x 3 i 5 dage. Derefter 5 mg x 3 i 5 dage, til sidst 10 mg x 3 og så skal vi vurdere hvilken dosis der er bedst.
Jeg fik en posefuld 5 mg´s med hjem. Og nu har jeg så siddet og læst en del her på siden om Metadon og er ret overrasket over at læse at det en pille der kan give rus...
Jeg er nysgerrig efter om det er dolol/oxynorm rus? (for mig føltes det som om jeg glædede mig til noget, blev gladere, havde mere energi/overskud)
Og ift. alt det morfin halløj jeg har fyldt på mig selv det seneste år (og nu åbenbart helt uden virkning fra dolol) hvor mange mg Metadon vil jeg så skulle indtage?