Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Morfin DAK
Junior medlem
Brugeravatar

Hey jeg vil bare høre om det er ansvarligt at tage 40mg Morfin DAK som første gangs bruger af et opiat.
Kan man få nogle ubehagelige virkninger?

Tak:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Syntes at 40mg er i overkanten - et sted mellem 10-20mg må være passende...
Du kan sagtens få det rigtig ubehageligt af 40mg - du kan altid tage mere, men aldrig mindre...

Take care!

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for det hurtige svar :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Og ja, normalt forekommende bivirkninger er kløe, kvalme, og desuden virker det forstoppende. Følg Hops råd, så har du også til en anden gang.

Medlem

Hvis du forventer at få en rus ud af så lav en dosis, må jeg nok desværre skuffe dig. Morfin har en meget lav biotilgængelighed, da størstedelen af stoffet bliver nedbrudt under first pass metabolism.. Så hvis du ønsker at få noget ud af den nævnte dose bliver du nok til at tage det rektalt.. Knus tabletterne grundigt og bland det derefter op med noget vand.. Derefter hedder det pumpen i rumpen ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Så jeg skal bruge 40mg i røven, men kun mellem 10-20 mg oralt?
Kan det tages nasalt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Whaat? First-pass metabolisme gælder for stoffer der optages til blodet gennem tarmvæggen. Endetarmen er en t-a-r-m. :P

Trådstarter: nej, det han mente var at det ville virke stærkere rektalt. Men begge dele virker i princippet lige godt. Come-up kan dog være kortere rektalt da du ikke skal vente på at tabletten kommer væk fra mavesækken først. :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Whaat? First-pass metabolisme gælder for stoffer der optages til blodet gennem tarmvæggen. Endetarmen er en t-a-r-m. :P

Trådstarter: nej, det han mente var at det ville virke stærkere rektalt. Men begge dele virker i princippet lige godt. Come-up kan dog være kortere rektalt da du ikke skal vente på at tabletten kommer væk fra mavesækken først. :)

Sorry, der tager du fejl. First-pass metabolisme gælder for stoffer som optages i alle andre dele af gastrointestinalsystemet end endetarmen. Rektal biotilgængelighed er som regel en hel del højere end oral biotilgængelighed - ofte sammenligneligt med nasal administration. Man skal derfor dosere markant lavere ved rektal administration. Endetarmen bliver ikke som resten af tarmsystemet dækket af portåresystemet som fører alle stoffer en tur direkte i leveren som det første.
Check lige dine postulater lidt grundigere før du breder dem ud over boardet, jeg synes der sniger sig lodrette (ofte ikke ufarlige) fejl ind lidt for ofte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Havde akkurat samme diskussion med en forsker inden for et nærliggende emne - det var det hun fortalte mig, jeg tænkte dog til sidst at hun sikkert vidste bedst og tog det faktum på mig. Mente nemlig også at optagelsen var bedre rektalt (mine mest håndgribelige kilder var dog dosering af diverse narkotiske stoffer, så kunne ikke liige bruge den for argument). :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Jeg synes ikke der er nogen grund til at lave en ny tråd, så jeg stiller mine spørgsmål her.

Jeg har en gang før prøvet en dosis på 2x10 mg morfin DAK, hvilket resulterede i en rus der var mildt muskelafslappende, og uden eufori. Ville jeg eventuelt næste gang (hvis der bliver nogen) kunne tage en dosis på 4x10 mg morfin DAK, og forvente at få ''den gode rus''?

Et andet spørgsmål er om det kan lade sig gøre at ødelægge en morfin rus ved at ligge og vente på at rusen kommer?

Det tredje og sidste spørgsmål er, hvad i foretrækker at lave under en morfin/opiat rus?

Mvh. John :)

Medlem
Brugeravatar

jeg ville sige en dosis på mellem 10-30mg ville være passende første gang, nu har du så prøvet 20mg uden den store effekt så jeg ville nok gå efter 30mg og redosere efter en time med 10mg hvis du føler behov for det. Du er trods alt heller ikke et lille skravl ;D Personligt ville jeg dog gå efter noget oxy da jeg synes det giver en langt bedre rus en morfin.

Noget af det fedeste jeg har oplevet på oxy var at blive kørt rundt i en indkøbsvogn i bilka og så ud og gå i naturen bagefter. Ellers så er det en sikker vinder at ligge ned og bare lytte til musik imens du bevæger dig længere og længere væk fra virkeligheden. Men husk nu at passe på med det stads, det er slemt nok at blive hooked, men at skulle af det igen :S

Forresten, du siger du kun oplevede det som mildt muskelafslappende, var det så lidt at det kan have været placebo effekt? Morfin DAK har ikke rigtig noget kendingsmærke ud over en delekærv som ikke rigtig fortæller noget, tænker at det måske ikke har været morfin DAK du har fået.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Tak for de brugbare svar Peter Pan :)
Jeg er 100% sikker på at det var 10 mg's morfin DAK jeg havde fat i, så det kan nok tilskrives min størrelse at jeg ingen nævneværdig effekt fik. Jeg havde dog et meget mildt buzz på, men intet i forhold til hvad jeg havde forventet, eller i forhold til den rus jeg før har oplevet på 200 mg kodein. Jeg vil så i juleferien prøve mig frem med 3x10 mg, og 10 mg ekstra hvis effekten udebliver, jeg har desuden tænkt mig at supplere med en god hashjoint eller to, og så ellers bare lægge mig foran fjernsynet eller høre noget musik, og bare slappe af og nyde rusen.

Det lyder alligevel rimeligt chill at blive kørt rundt i en indkøbsvogn i Bilka imens man bare ligger og nyder livet :) desuden er det ikke os allesammen der lige kan fremskaffe oxy'er, men jeg håber da at jeg en dag får muligheden for at prøve dem.

Enjoy life :D
Ps. God flyvetur til ønskeøen Peter ;)

Junior medlem

er morfin DAK det samme som morfin sulfat(malfin)? for jeg spiser 30mg for en lav meget mild effekt, men jeg er også i behandling med venlafaxin og har ingen erfaringer med opiater.

Medlem
Brugeravatar

malfin er depottabletter, altså er det ikke det samme som morfin DAK. Umiddelbart synes jeg at 30mg lyder af lidt, men ved ikke hvor en passende dose ville ligge og at du tager venlafaxin skulle ikke betyde noget. vær dog lige opmærksom på at tramadol og venlafaxin er et no-go hvis du skulle prøve dig med andre opiater.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Generelt syntes jeg ikke Morfin ikke et ideelt stof at indtage oralt.Som smertestillende middel,er der mange der har glæde af det,men jeg vil mene at det er blevet overhalet af mange andre mere brugbare Opioider,når vi taler rekreationel brug.Oxycodone er i denne sammenhæng et af de absolut bedre af slagsen.Jeg selv har en lile svaghed for Hydrocodone,der er en tæt relativ til Oxy,da Hydrocodone giver en stimulerende effekt oven i den normale Opiat virkning,men det er bare min erfaring med det.Andre kan have helt andre resultater. :lol:

Junior medlem

@gonzo - problemet er bare tilgængelighed og afhængighed, jeg havde ikke lyst til at æde dem, hvis de ikke hjalp på serotoninforvirrings syndromet fra venlafaxinen.

jeg kender godt tramadol og jeg må indrømme at det er sket, at jeg har indtaget dem sammen med venlafaxin, men der skete ikke noget udover jeg blev speedet, men det var absolut heller ikke just den effekt jeg havde regnet med. dog var det før jeg kendte til at de ikke måtte spises sammen, hvad kan konsekvensen være?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender ikke Tramadol så godt.Jeg ved bare at det også har nogen SSIR agtige virknings mekanismer,og at de kan være et helvede at trappe ud af,fordi folk får abstier der minder om en blanding af Opiat og Benzo abstinenser hvis de har taget dem længe.Interaktionen med Venlafaxin kan muligvis lave rav i den.Jeg er ikke sikker på den kombo er helt appelsinfri.En speedet effekt lyder speciel.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg ved det er en gammel tråd, men jeg tilføjer lige mit besyv alligevel. Jeg synes man bør være forsigtig som førstegangsbruger af opioider, da de virker meget forskelligt på folk. Jeg prøvede for første gang morfin i sidste uge hvor jeg knuste 10mg contalgin og indtog det oralt. Jeg blev pænt ramt og lå hele aftenen i sofaen med et mega lækkert buzz. Virkelig en dejlig indre glæde, varme og ekstrem grad af afslappethed. Orkede knap nok at bevæge mig lå bare i en døs af lækkerhed :D - Hvis jeg havde indtaget 30-40mg som nogen anbefaler, så kan jeg ikke forestille mig at jeg havde fået det særlig rart. Så start med en lav dosis og se hvordan du reagerer på det.

Jeg påtænker at indtage 15mg næste gang. Er der nogen som har et bud på hvor høj en dosis som ville være "farlig" når man er så følsom overfor opioider som jeg er?

Medlem

Kan være svært at sige om de 15 mg vil være en passende dosis for dig til næste gang eller om du bare skal holde dig til de 10 mg.. Som du selv nævner reagerer vi alle forskellig på stoffer, og det lyder til at du bliver godt ramt selv i de små. Selv skal jeg op på en 60-70 mg morfin for at få det buzz jeg søger, og det er med måneders mellemrum jeg tager det, så tvivler på at tolerance har en finger med i spillet her.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]