det lyder næsten som salvia. hvordan vil du sammenligne de to?
Jeg har begrænset erfaring med salvia, og har aldrig opnået et totalt gennembrud. De mængder jeg har prøvet har bare virket... Bizart i en anden retning end hvad jeg søger, og jeg har ikke følt trang til at stræbe efter en gennembrudsoplevelse. Hvor salvia virker til at have en mere dissociativ effekt af en slags, har 5-MeO-DMT meget tydeligt de samme karakteristika som mange andre tryptaminer, bare komprimeret i en über-intens pakke. Jeg synes ikke det er helt skudt ved siden af når folk sammenligner det med at tage et meget kraftigt svampetrip og presse det hele ned på 5 min.
Ingen tvivl om at salvanorin-A er et mørkt stof. du får ingenting forærende. salviatrippet berøver dig en masse (bevidstheden om krop, selvet, tid og sted), og alle ydre stimuli er spændt for vognen af de bizarre fantasier, som din hjerne i en tilstand af stærkt begrenset koherens, kan opdyrke. der er en fornemmelse af uendelige perspektiver og sideeksisterende paraleluniverser, men en total mangel på formål eller skønhed i noget af dette. det er som at befinde sig i en uendelig ødemark. følelsen er lidt henad at sidde i fast i en elevator mellem uendelige niveauer af bevidsthed. hvis man skal kigge på det som en skala, der går over Salvia - DMT - Psilocybin - MDMA, så kan man metaforisk sige at skalaen gradbøjer sig mellem ståluld og candyfloss.
det er en skræmmende oplevelse, men jeg anser det egentlig for at være det ultimative psykedelikum, fordi det er helt tomt for nydelse. og nydelse er jo det egoet kalder på. hvis du vil opleve ego-tab, er det så ikke oplagt at tage netop det stof som egoet i den grad modsætter sig.

food for though...
jeg synes du skulle prøve 100 - 150 mg af 5 eller 10x ekstrakt. det sværeste ved salviatrippet er altid reintegrationen, når dine omgivelser langsomt begynder at give mening igen.