Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey Psy.. Ligger inde med 200 mg tramadol og et Norspan plaster 5 mg (buprenophine).. Ville høre om det ville hensigtsmæssigt at kombinere disse to stoffer, da de jo rent kemisk set intet er nært det samme på trods af at de begge hører til gruppen af opioder. På forhånd tak..

- Opiaden

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Dårlig blanding. Begge opioider vil konkurrere om de samme receptorer og subutex vil vinde kampen.

Subutex er en partial agonist, hvilket vil sige at den ikke aktiverer opioid-receptorne lige så effektivt, som en full agonist. Det er også pga. dette man benytter den til afvænning, da mange oplever den som mindre euforisk end andre full agonist opioider.

MEN på trods af det kun er en partial agonist, så binder den sig langt mere effektivt til receptorne end andre opioider.

Hvis du f.eks. har taget opiater over længere tid og pludselig tager en subutex, så er der en chance for at den vil den sparke de andre opiater væk fra receptorne, og sende dig direkte ind i nogle ubehagelige abstinenser.

5 mg subutex er meget for en uden tolerance, men nu ved jeg jo heller ikke over hvor mange dage plasteret virker. (:

Medlem

Plasteret varer op til 7 dage, men grunden til at jeg tænkte at dette måske ville være en god kombo der virkede var, at tramadols virkningsmekansime vist skulle være meget anderledes i forhold til de andre opioider..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yep, den påvirker norepinephrine og serotonin. Hvilket vil resultere i en mere opkvikkende effekt. Begiver du dig ud i denne combo vil al påvirkning på opioid receptorne fra tramadol'en dog være spildt.

Subutex er tilgengæld også langt mere opkvikkende end andre opiater og skulle eftersigende også besidde antidepressive egenskaber. Så hvis jeg var dig ville jeg nyde de to opioider hver for sig.

Medlem

Takker for det informative svar :) Valgte at gøre brug af tramadolen, og det blev skam nydt i fulde drag på en herlig solskindag :D Så har jeg Buprenorphinen til gode :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe. (: God koger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]