Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: afhængighed
Junior medlem

Hej allesammen,
Jeg har egentlig et spørgsmål omkring, afhængighed af oxynorm.. Jeg blev opereret for 6 måneder siden, og blev smertedækket 3,5 uger med oxynorm .. Jeg fik rimelig meget grundet mine smerte, men der gik ikke mere end en enkelt uge før jeg kunne mærke det ikke kun var smerterne der kaldte på pillerne..
Jeg trappede ned på en periode over 3 dage, og regnede egentlig med at det ville være nemt at stoppe med pillerne, men kunne godt mærke jeg var en anelse mere trist end jeg burde være da jeg tog den sidste pille..
Hele ugen herefter havde jeg det meget skidt, og jeg sov nærmest ikke..
Det er nu 5 måneder siden jeg tog min sidste pille og jeg tænker stadigvæk på det hver eneste dag - ofte flere gange om dagen, og det er lige før jeg overvejer at skaffe mig nogle flere, hvilket jeg dog har holdt mig fra, fordi jeg godt kan se jeg ikke kan styre dette stof..
Vi har meget misbrug i familien og derfor har jeg stor respekt for stofferne, men jeg kan ikke selv kontrollere dette. Her til aften tog jeg både 2 alnok, drak en øl og spiste nogle skoldkoppepiller der skulle være sløvende som lægen har udskrevet mig - hvilket egentlig gav mig lidt af den ønskede effekt - det er kun hver 3 uge jeg kommer til at blande forskellige lægemidler bare for at opnå den sløvende virkning..
- HJÆLP! er det overhoved normalt at blive ved at tænke på stoffet og hvad kan jeg gøre for at det forsvinder?? jeg fandt en gammel tom pakke forleden, og jeg kunne mærke mt hjerte sprang et slag over, blot ved synet af den..

- ingen ved jeg har det sådan, fordi jeg godt selv er klar over det er et tabu.. min hjerne prøver bare konstant at overbevise mig om, at jeg godt ville kunne styre det og kun benytte det sommetider :?: :?: :shock:

Medlem

Geografisk sted: helt ude i hampen
sådan er det når man stopper med en last der har givet en dopamin(hjernens glædes stof) du må bare hænge i lidt endnu. det skal nok gå over. jeg har været afhængig af seroqvel flere gange. og der går lang tid før jeg ikke kan mærke lysten længere. men ryg da lidt tjald i stedet for alt det med. hvis du gerne vil have noget sløvende er det da bedre :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Om lysten forsvinder helt kan jeg ikke svare dig på, men det skulle ihvertfald gerne blive bedre med tiden - så hæng i.
Det er flot at du har holdt dig på måtten i 5 måneder efter at have brugt store doser oxynorm i en periode - det er jo et ret lækkert opiod. Jeg vil mene at det er en menneskeret at beruse sig, så det kan være at du skulle planlægge en rus-aften som du kan gå og se frem til. Jeg ville dog holde mig fra opioderne, da jeg har et indtryk af at du et ret glad for dem:) Måske noget hash? Eller en kop kratom? Det er ihvertfald ikke så smart at blande forskellige lægemidler uden egentlig lammmepotientale for at opnå en sløvende rus.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
sådan er det når man stopper med en last der har givet en dopamin(hjernens glædes stof) du må bare hænge i lidt endnu. det skal nok gå over. jeg har været afhængig af seroqvel flere gange.

Nu er der bare det problem at Seroquel (som det staves) går ind og lukker for tilførslen af dopamin, så seroquel kan slet ikke sættes på siden af oxynorm, da de heller ikke indholder de samme indholdstoffer.
oxynorm er mod smerter og det er seroquel bestemt ikke.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var der vist heller ikke ingen der sagde, Zh4d0w. #0 nævnte afhængighed af sløvende medicin, og mr-ganja-8370 nævnte i den sammenhæng sine personlige oplevelser med lign. stoffer.
Intet problem.

Lillepigen:
For det første, godt klaret at du har holdt dig fri fra at købe mere så længe!
Den tankestrøm du oplever omkring pillerne, er hvad man typisk vil klassificere som psykisk afhængighed, og den kan være svær at gå med alene. Derfor er det rigtig godt at du skriver her, og spørger efter hjælp. Det kan nemlig behandles, selvom det måske virker uoverskueligt for dig i øjeblikket. Indenfor psykologien arbejder man aktivt med at kortlægge de tankespor og mekanismer som leder os mod 'stoflysten', eller lysten til at beruse os - nøglen i den teknik er, at du lærer at mærke på dig selv hvornår du er på vej i den retning, så du kan navigere væk i tide.

En anden teknik der helt klart virker, er at få sat ord på dine tanker - det værste du kan gøre, er at isolere det. Nu siger du selv, at din familie er ramt af afhængighed, så måske kan du finde en der står der nær at dele det med i familien? Ellers er der ingen skam i at søge hjælp hos en psykolog eller behandler. Eventuelt hos kommunen, så koster det dig ikke noget, og er efter dit ønske anonymt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]