Hej Psy-folk. Længe siden jeg har skrevet her...
På baggrund af nogle oplevelser på det sidste, har jeg fået en mistanke, som jeg gerne vil høre jeres mening om. Kan overdreven brug af MDMA forsage at LSD virker dårligere?
Jeg har trippet psychedeliske stoffer i mange år, og betragter mig selv som en dreven herre i feltet. De seneste par år, er jeg imidlertid begyndt at tage en del MDMA. Sidste efterår eskalerede det - jeg blev vist LIDT for glad for stoffet. Der har været perioder på det seneste, hvor jeg har taget flere doser på en aften (hvilket jeg har troet mig i stand til, fordi jeg har forsøgt harm-reduction ved hjælp af 5-ht-p). Nogle gange kun med en uge eller to imellem eskapaderne (I behøver ikke løfte fingrene; jeg ved udmærket at det ikke er tilrådeligt!).
Sagen er nu, at jeg ikke føler, at LSD virker ret kraftigt på mig længere!?! (hvilket er en katastrofe for mig, for fuck alle verdens gode MDMA-trip. De er intet at sammenligne med den gavnlige og positive psykedeliske oplevelse jeg får af svampe og LSD)
Min mistanke er nu som følger:
Forsøg med rotter viser, at indtag af store mængder MDMA kan medføre oxidation af 5-ht receptorerne, med den konsekvens, at de visner og dør (i pågældende rotteforsøg, er der dog tale om ekstremt store doser, når man tager deres kropsvægt i betragtning). Eftersom LSD og psilosybin virker på 5-ht receptorerne, kan det da tænkes, at hvis de er blevet beskadiget som følge af MDMAs neurotoxiticitet (oxidation af receptorerne), at der derfor er færre receptorer som LSD kan binde sig til, og at det derfor virker ringere?
Er her nogen som vil komme med en kvallificeret kommentarer til min lille teori?
Det bedste,
UhrSump (long time no see)
|