Citat:
Den fysiske stimulation kunne jeg måske godt forestille mig virkede, da det måske får én på andre tanker, men igen, så tror jeg det er helt afhængigt af trippet.
Min erfaring er at der er to former for bad trips (som vel også kan overlappe?), den ene form sidder i hovedet, og er vel hvad man kalder et mind-fuck. Tankerne kan blive negative og/eller loope. Den anden form sidder derimod i kroppen. Her kan man få følelsen af forvirring, irritation osv. osv. Jeg har aldrig hørt om denne opdeling, men det er i hvert fald min erfaring. Jeg tror kun det er det følelsesmæssige bad-trip der kan fjernes ved at "strække ud". Normalt ændrer jeg setting hvis jeg får det dårligt, men jeg har prøvet hvor det ikke kunne lade sig gøre, og her eskalerede det til et niveau som jeg ikke tror er helt sundt. Det var her jeg opdagede, at jeg kunne strække ud, som fik det negative i trippet til at sprænge som en sæbebobbel. På fem sekunder, gik jeg fra ikke at kunne stå, ligge eller sidde ned (ja det så underligt ud), til at være i nogenlunde balance. Så jeg tror der er mere i spil en bare en ændring af fokus. (selvom fokus ellers også har enormt meget at skulle have sagt)
AS: Ja, et godt setting er selvfølgelig enormt vigtigt. Hvis set&setting har været i orden, så har jeg aldrig oplevet at det har taget overhånd. Så kan det højest blive et kedeligt halvubehageligt trip. Sådan ca.
Annuller skrev:
benzodiazepiner!
Ja, det er måske nok den bedste metode. Jeg har dog aldrig brugt dem før, mens jeg har trippet. Er de meget effektive?