Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Alle.

Jeg har været gennem en del smertefulde operationer, og har derfor været på Oxycontin i en længere periode og er nu nået ned på 2 x 10 mg Oxycontin 1 stk morgen og 1 stk aften.

Da jeg stadig kan få en del smerter fik jeg nogle ketoganer 25 mg af min mors veninde, som hun sagde at jeg skulle tage i yderste nødstilfælde, men det bedste var selvfølgelig at snakke med lægen...!!

Nu er jeg å lige røget i fælden
Jeg får det vildt godt af Ketogan. Ja jeg bliver faktisk i bedre humør og ser ikke så tungt på tingene..

Nu ved jeg det er skidefarligt og vil bremse det her...derfor mit indlæg.

Jeg har taget 5 x25 mg Ketogan i 9 dage sammen med ovenstående Oxycontin som jeg vil få mindst 3 uger endnu

Mit spørgsmål er:

Jeg har ca 20 stk. 25 mg Ketogan tilbage. Hvordan kan jeg på bedst mulige måde trappe mig selv ud af det??

Hjælp please !
Mvh
Matra

Medlem

..

Senest rettet af Yni 15 jul 2012 15:56, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan evt. trappe ned over 8 dage med 4x5 mg i to dage, 3x5 mg i to dage, 2x5 mg i to dage og 1x5 mg i to dage, det passer lige med de 20 stk. du har tilbage.

Junior medlem

Hej Igen

Til Opiaden :

Ja du har ret det er selvfølgelig 5 mg som af dig beskrevet, jeg undskylder fejlen.

Til Psyduck :

Din plan lyder Ok for mig, det vil jeg prøve. Det må kunne lade sig gøre da jeg jo har de 2 x 10 Mg Oxycontin dagligt som en "bund skraber" Anyway skal i have tak begge 2 for interessen. Det er min første dag på siden, og allerede 2 svar.. Alletiders

Mvh
Matra

Medlem
Brugeravatar

hej matra.
nu har jeg ikke selv prøvet at trappe ned på ketogan, men jeg har prøvet at ta en kold tyrker på subutex, og det er slet ikke rart, men alligevel var det ikke så slemt som jeg havde regnet med, altså det fysiske,de første dage lå jeg bare og ventede på at få det endnu mere dårligt (havde nok forestillet mig at jeg ville få det lidt ala christine f.hende fra/ i filmen, med opkast ud over det hele og kramper så jeg kun ville kunne ligge i fosterstilling), nok temmelig overvuderet men man er jo lidt/meget bange og nervøs, især når man begynder at få de første fysiske abstinenser,for de fysiske abstinenser tog jeg en panodil og en ipren sammen to gange dagligt (ved egentlig ikke hvor meget de hjalp), men nu har du jo også dine andre piller, så jo mon ikke de hjælper lidt. de første dage var jeg ikke så psykisk abstinent,men da de fysiske abstinenser begyndte at aftage der kom de psykiske, og de var meget slemme i ca 3 dage, og så blir det lidt bedre,vil bare sige til dig at det er en kamp man må tage med sig selv,det er ikke sjovt, men det kan lade sig gøre. ta en dag af gangen, de fysiske abstinenser bliver sikkert ikke så slemme som du måske regner med, ihvertfald er de hurtigt overstået.men sørg for at være godt forberedt på de psykiske.
du skal nok komme igennem det :)

Junior medlem

Hej s.

Ved ikke om dette er en privat besked. Jeg skal lige lære at bruge siden.
Jeg vil bare sige tusind tak for din besked. Det varmer virkeligt med dine ord.
Med hjælp fra dig og siden her, føler jeg at jeg ikke er alene og andre har været der hvor jeg er nu.
Jeg er dd. Startet den nedtrapningsmodel som ovenstående beskrevet. Jeg er ved godt mod og har mentalt sat mig for at dette
Skal gennemføres uanset hvad. Det er som sagt " kun 9 dage " ikke at det ikke er nok , men jeg tror fast på at jeg kan gennemføre det.
Jeg er på vagt og vil som du skriver tage en dag af gangen, og være på vagt overfor det psykiske aspekt også.
Endnu engang, tak for dine ord.
Mvh
Matra

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hej s.

Ved ikke om dette er en privat besked. Jeg skal lige lære at bruge siden.
Jeg vil bare sige tusind tak for din besked. Det varmer virkeligt med dine ord.
Med hjælp fra dig og siden her, føler jeg at jeg ikke er alene og andre har været der hvor jeg er nu.
Jeg er dd. Startet den nedtrapningsmodel som ovenstående beskrevet. Jeg er ved godt mod og har mentalt sat mig for at dette
Skal gennemføres uanset hvad. Det er som sagt " kun 9 dage " ikke at det ikke er nok , men jeg tror fast på at jeg kan gennemføre det.
Jeg er på vagt og vil som du skriver tage en dag af gangen, og være på vagt overfor det psykiske aspekt også.
Endnu engang, tak for dine ord.
Mvh
Matra

Synes da lige du skal hjælpes på vej. Når du skriver i den tråd du har oprettet her, så kan alle se det. Hvis du vil skrive privat med en bruger, så kan du vælge knappen 'PB' som er under teksten, eller trykke 'Profil' og så finde knappen 'PB' derinde.. Så kan du skrive privat med brugeren.. Dog kan moderatorer også kigge med.

Og god vind til dig!

Billede

Medlem
Brugeravatar

hej igen. :)
det er ikke en privat besked du har sendt mig nu, (for at sende en privat besked skal du trykke på den profil du vil skrive til, tryk på profilnavnet og så står der pm et sted,der skal du trykke og så kommer du så ind i privat besked.)
jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det lige nu, og du må altid gerne sende en privat besked til mig, og jeg vil svare dig så godt jeg kan, og prøve at støtte dig det jeg kan , jeg ved hvor meget det betyder og hvor alene man kan føle sig.
jeg tror du skal bruge dine 9 dage hvor du trapper ned, på at forberede dig psykisk på at, nu er det snart slut med de piller.
jeg tror egentlig at selve nedtrapningen de første dage vil gå forholdsvis "let", for der får du stadig en dosis af stoffet, tror det blir sværere når du kommer til at gå fra ,var det 5 mg? de sidste par dage og så over på 0 altså ingen piller. :)

Junior medlem

Hej Halose

Nu tror jeg den er sivet ind med PB
Tak
Mvh
Matra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes da lige du skal hjælpes på vej. Når du skriver i den tråd du har oprettet her, så kan alle se det. Hvis du vil skrive privat med en bruger, så kan du vælge knappen 'PB' som er under teksten, eller trykke 'Profil' og så finde knappen 'PB' derinde.. Så kan du skrive privat med brugeren.. Dog kan moderatorer også kigge med.

Og god vind til dig!

[ Billede ]

Sådan ser det kun ud, hvis man har valgt det gamle psychedelia tema, med det nye standart tema står PB under folks avatar :)

Junior medlem

Ok så må det være det nye jeg har :-)

Medlem

Hej Matra.

Fint du selv er blevet opmærksom på problemet. Du er ikke særlig fysisk afhængig efter 9 dages brug - men du har en psykisk afhænghed og den sgu lige en tand værre. Du er dækket ind af Oxycontin, så du vil ikke opleve abstinenser i særlig grad. Se at få dem ud af verden - fjern én Ketogan pr. dag, så du er ude af det om 5 dage, og træk så resten ud i toilettet. Ketogan er det præperat man nemmest bliver "fanget" af - derfor skal du se at komme af med det lort hurtigst muligt, så du ikke kommer ud på et skråplan, hvor det er medicinen, som har kontrol over dig og ikke omvendt.

Håber du kører det 5 dages program, så du ikke ender på et skråplan.

Mvh
Pedalen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som folk skriver ovenfor så har du dine Oxycontin at falde tilbage på, så trap ned på de sidste ganer du har og du vil være fin fin.

Medlem
Brugeravatar

hvordan går det med din udtrapning, jeg håber stadig at du er ved godt mod.. :)

Junior medlem

Hej Alle.

Unskyld jeg har været væk en tid. Min nedtrapning gik godt. jeg var ellers meget nervøs. Jeg vil gerne takke alle for gode råd og støtte i denne tråd. Det har været en kæmpe hjælp. Et god råd hold fingrene væk fra Ketoganer. Jeg har stadig en susende lyst, men har hold mig i skindet...

Mvh
Matra

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]