Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hello forum!

Jeg er efterhånden en forholdsvis erfaren MDMA bruger, der ret konsekvent ligger på en dose på 100 mg + 50 mg. Jeg bruger nok i gennemsnit MDMA én gang hver 3. måned.

Men efterhånden oplever jeg altid samme problem; når jeg er et stykke henne i peaket er det ligesom om jeg "falder i søvn" og føler at jeg vågner op under comedown. Foruden dette føler jeg tiden går meget hurtigt, hvilket måske kunne indikere at jeg er lidt glemsom undervejs også. Fænomenet blev klart værre da jeg én gang prøvede en dose på 120 mg + 60 mg.

Det er faktisk meget sammenligneligt med når jeg drikker; her skal der heller ikke meget til før jeg får "blackout" og ikke kan huske byturen bagefter. Så ved ikke om det bare er mig den er gal med.

Når jeg tager MDMA, er der et par omstændigheder der måske kunne spille ind i min glemsomhed:
Jeg redoserer (50 mg), og det føles lidt som om "søvnen" før rammer efter redoseringen
Jeg bruger altid lattergas under rusen
Jeg ligger altid på en sofa, når jeg er på MDMA. Bevæger mig kun når jeg skal hente ting eller på toilet.

MDMA rusen føles dog ren, og "som den burde". Jeg døjer ikke med efterfølgende bivirkninger heller.

Er der nogen af jer der har oplevet det samme? Min trofaste "medtripper" kan ikke genkende fænomenet, og jeg har heller ikke rigtigt kunne finde noget på nettet om det, så umiddelbart er det ikke et hyppigt forekommende problem?

På forhånd tak
OverSoul

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Min hukommelse bliver også helt fucked når jeg er på MDMA, især korttidshukommelsen. Nogen gange, efter en sen bytur og lige lovlig meget mdma og alkohol, så kan jeg dårligt føre en samtale, fordi jeg efter et halvt minut konsekvent glemmer hvad samtalen drejer sig om.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kan godt nikke genkendende til det med at glemme samtaleemnet på de sene timer, selvom jeg ikke har erfaring med at kombinere med alkohol.

Det er bare en skam når man glemmer det halve af sit "trip", det vil jeg selvfølgelig gerne undgå :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan måske prøve at spise noget C-vitamin, E-vitamin, B6 og B12 vitamin før og under trippet, det skulle nedsætte neurotoxiciteten af MDMA - det kunne måske hjælpe på hukommelsesproblemerne. Og ellers, så handler det om, ikke at tage for store doser. Ved moderate mængder MDMA i løbet af en aften, har jeg personligt ikke de store hukommelsesproblemer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det vil jeg anskaffe mig til næste gang :)

Nu nævner du neurotoxicitet - er det endeligt bekræftet at MDMA er et neurotoxin? Ved der har været mange rapporter der både påviser og afviser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"The issue of MDMA's neurotoxicity is very complex, including debate about what constitutes 'neurotoxicity', but
almost all experts now agree that MDMA is a neurotoxin" - http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... city.shtml

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skal dog være opmærksom på at mange der har indtaget C-vitamin sammen med deres MDMA har fortalt deres rus er blevet slået helt i gulvet. Jeg ville anbefale først at tage det efter peaket.
Udover det, når jeg er på MDMA synes jeg også aftenen forløber ekstrem hurtigt og det føles som om 3 timer varer en halv time, ligefrem hukommelsestab har jeg ikke oplevet, men jeg oplever tit at begivenhederne på aftenen bliver rodet sammen og jeg ikke kan huske hvilke rækkefølge det kom i.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tak for svar, Puny. Din beskrivelse passer ekstremt godt med hvad jeg oplever. Og det er jo en skam at 3-4 timer føles som en halv!

Nu virker MDMA jo også ekstremt på serotoninudløsningen i hjernen, som jo bl.a. har indvirkning på hukommelsen. Så det kunne måske hænge sammen med hvad jeg oplever under rusen. Synes bare ikke jeg er stødt på nogen der har berettet om lignende virkning/problem før, så ville lige høre om andre også havde oplevet det :)

Junior medlem

mit problem med mdma kom af, at jeg forvirrede mig selv. Et samtaleemne kunne starte omkring en sanger, og så ville jeg have endt med at snakke om at sangeren var med i en film, og konsekvent ville jeg tro at jeg var begyndt at snakke irelevant lort fordi jeg simpelt set kun kan huske, 'vi snakkede lige om noget andet end film, you fucked up' Følelsen af hukommelsestab er mig betemt ikke ukendt. måske prøv at holde lidt pause? I dont know, maybe?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

3 måneders pause mellem hver rus er da mere end rigeligt, jeg tror desværre bare det er en af bivirkningerne ved MDMA-rusen, generelt synes jeg aftenen på MDMA simpelthen går for stærkt, hvilke er en af grundene til jeg næsten synes 6-APB er bedre da man får et smule time dilation pga. de semi-trippede effekter.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er ikke noget usædvanligt. Det sker jo både med alkohol, og mdma som i siger, og jeg har da også prøvet det på LSD hvor 4 timer føltes som et kvarter. Tror mere det har noget at gøre med at man bare har det godt og flyder ud i ét med rusen. Feks når i er til fester, så går tiden jo også uden at man opdager at kl lige pludselig er 6 om morgenen. Det er i hvert fald sådan jeg forstår dit problem, og det er der vist ikke så meget man kan gøre ved. Jeg oplever det sjældent under selve rusen, men når man så prøver at tænke tilbage dagen efter er der bare en sort plet på hukommelsen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er ikke noget usædvanligt. Det sker jo både med alkohol, og mdma som i siger, og jeg har da også prøvet det på LSD hvor 4 timer føltes som et kvarter. Tror mere det har noget at gøre med at man bare har det godt og flyder ud i ét med rusen. Feks når i er til fester, så går tiden jo også uden at man opdager at kl lige pludselig er 6 om morgenen. Det er i hvert fald sådan jeg forstår dit problem, og det er der vist ikke så meget man kan gøre ved. Jeg oplever det sjældent under selve rusen, men når man så prøver at tænke tilbage dagen efter er der bare en sort plet på hukommelsen.

Ja, det er selvfølgeligt rigtigt, om end der nok kemisk sker noget forskelligt for at fremkalde det.

Det lader ikke umiddelbart til at være en løsning på mit problem. Jeg skal på MDMA i aften, efter en 4 måneders pause. Jeg vender tilbage i morgen, med rusen i frisk erindring :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Har også siddet med en veninde efter lidt for meget mdma, hvor vi knap nok kunne føre en samtale fordi vi blev ved med at glemme hvad vi endten var ved at sige, hvad den anden sagde eller hvad jeg selv havde sagt, så vi gik konstant i stå eller talte i blinde - det var meget forvirrende og også lidt små skræmmende.

pladen gik simpelthen i hak, men havde det ikke været for de uhyrligemængder mdma havde vi sikkert også haft det fint.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Desuden så skriver du at du ligger i sofaen under rusen, hvilket lyder for mig som om du ikke har forskellige scenarier at stille op mod hinanden, så derfor kan det jo godt virke ens under oplevelsen. Hvis du nu foretog dig noget forskelligt, feks se en film, derefter høre noget musik, så måske tage et bad, så har du pludselig 3 forskellige scenarier som du husker forskelligt. Måske du skulle prøve det af, og se om det giver en forskel?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hazer, det var lige nøjagtigt det jeg selv tænkte - det vil jeg undersøge nærmere :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]