Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 21:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

På wiki's side om pethidin står der. "When compared with oxycodone, hydromorphone, and placebo, pethidine was consistently associated with more euphoria, difficulty concentrating, confusion, and impaired psychomotor and cognitive performance when administered to healthy volunteers" (http://en.wikipedia.org/wiki/Pethidine). At petidin skulle bevirke mere eufori end oxycodone og hydromorphone vækker min interresse :)

Er der nogen, der har nogle erfaringer med petidin? Hvis ja, hvordan var oplevelsen? Jeg læser at petidin har nogle lidt anerledes bivirknigner end mere traditionelle opiater og opioider, men hvis nogle har prøvet petidin, hvad er så jeres indtryk af bivirkningerne?

Måske Gonzo har noget viden på feltet? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ingen af de ældre garvede som Gonzo, der kan berette lidt? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
Jeg kan da fortælle lidt, da jeg har fået Pethidin for migræne førhen. :D

Har du tolerance? For så virker pethidin ikke særlig godt, og du skal op i ret store doser. Jeg vil sige euforien er RIGTIG nice, og har ikke oplevet nogen der kan sammenlignes, men jeg ville stadig foretrække Oxy, egentlig. I og for sig er Pethidin ikke ret meget stærkere end Codein. Jeg kan få et pænt kick ud af 200 mg (to stikpiller), men 3 er bedst med tolerance - dog kan kvalmen indtræde rimelig tidligt (jeg havde mest problemer dagen efter, da jeg også er på Tramadol - det kunne kroppen ikke lige ta'.).

Hvis du ikke tager opiater normalt, er Pethidin the shit (altså... positivt. :D). Dengang jeg ikke rigtig havde nogen tolerance kunne jeg blive smadder-skæv af bare 100 mg - euforisk, skæv og produktiv - hvis altså ikke lige det slog mig ud. :lol:
Men hvis du har tolerance (Jeg tager op til 400 mg Tramadol + 60-240 mg Codein om dagen, og får ingen speciel virkning ud af Pethi) er der ikke ret meget at komme efter. Jeg gik over til morfin, og selv det kan ikke rigtig måle sig med den skævert jeg fik på dengang jeg ikke havde nogen tolerance.

Håber da du kan få fat i lidt og prøve det! :D Bare husk at holde dig til 100 mg af gangen - du kan altid tage mere!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for svaret! Håber flere kan støde til.

Er det ikke ubehageligt at tage mere end et suppositorie på en gang? Eller tager du dem med noget tids mellemrum? Hvis ja, hvor lang tid imellem?

Jeg har lav til moderat tolerance. Jeg er nogenlunde der, hvor jeg synes jeg ikke rigtig kan finde noget opiat/opioid, der kan hamle op med ketogan (morfin, oxycodon og svagere) - og jeg havde lidt fået fornemmelsen af at petidin måske kunne være deroppe af.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
Adhoc skrev:
Mange tak for svaret! Håber flere kan støde til.

Er det ikke ubehageligt at tage mere end et suppositorie på en gang? Eller tager du dem med noget tids mellemrum? Hvis ja, hvor lang tid imellem?

Jeg har lav til moderat tolerance. Jeg er nogenlunde der, hvor jeg synes jeg ikke rigtig kan finde noget opiat/opioid, der kan hamle op med ketogan (morfin, oxycodon og svagere) - og jeg havde lidt fået fornemmelsen af at petidin måske kunne være deroppe af.

Så lidt, håber du kan bruge det. :D

Jeg synes egentlig ikke det er ubehageligt at tage to suppositorier på en gang - men at tage dem med lidt mellemrum (25 minutter - så virker den første også) er også helt fint. Til at starte med, indtil du kender virkningen, skal du nok starte med én, vente 25 minutter, og evt. tage én til hvis den ene ikke lige slår til.
(Mht. at tage flere på en gang er jeg også vant til at tage 2 x 100 mg Diclofenac, så jeg er rimelig vant til "butt rockets", som vi kalder dem i min familie/vennekreds :lol: )

Hvis Ketogan er det eneste der virker, er jeg bange for, at du ikke får så meget ud af Pethidin. Morfin virker stadig på mig (får det ca. en til to gange om måneden for migræne, for det meste 10-15 mg IM), og jeg skulle op på tre suppositorier (med 25 minutter imellem hver) før jeg fik et "kick" ud af det.

MEN! Det kan være det virker helt anderledes på dig - prøv det, og se om det virker. For selvom det er klassificeret som værende lidt ligesom Codein (de kloge siger det samme om Oxy, jo...), kan jeg fortælle dig at de kick jeg fik ud af det i sin tid (med daglig indtagelse af Tramadol, endda) bestemt ikke var ligesom codein, men nærmere som Ketogan eller en god dose morfin (20-30 mg IM uden speciel tolerance), og varede et godt stykke tid (en halv til en hel time - nogle gange længere). Hvorfor det så ikke lige virker på mig mere, er nok pga. daglig codein-indtagelse (op til 240 mg) og fordobling af tramadol'en (400 mg).

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
jeg ville selv fortrække Petidin fremfor oxynorm fx. Har ikke oplevet andre anderledes bivirkninger end på så mange andre opioder eller opiater..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Petidin kan være okay, men det har aldrig været det store hos mig,fordi jeg havde allerede en tolerance fra helvede da jeg prøvede det første gang.Hvis man har tolerance kan man få nogen bivirkninger.Hos mig kunne det manifestere sig ved at jeg sad og talte med mig selv.Det kan under nogen omstændigheder minde lidt om Ketogan i den retning,men kun hvis du har tolerance.Ellers kan det være et meget behageligt stof.Hvis du ingen tolerance har vil du få det fint alene af Petidin.Men husk nu det ER et stærkt stof,det er bare ikke så kendt mere.

PS

Kuzuri>Buttrockets..ROFL.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak gonzo - det petidin lyder som noget jeg vil have på min wishliste :)

Gonzo skrev:
Petidin kan være okay, men det har aldrig været det store hos mig,.

Jeg er meget interesseret i at høre, hvad der har været det store hos dig, udover heroin gætter jeg?

Hydromorphon er det noget værd?

På forhånd tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Først og fremmest vil jeg give dig den sædvanlige advarsel,du sikkert har hørt før.Men Opiater tager altså røven på de stærkeste individer.Jeg kan huske da jeg var begyndt at tage lidt for meget.Jeg var så overbevist om at jeg havde fuldstændig check på mit indtag af dem,at jeg ville kunne stoppe den dag jeg ville.Men jeg havde røv og nøgler.Ens hjerne narrer en til at tro man har check på det,mens den lægger stygge planer om at få mere.Det er det der narrer så mange.

Da jeg startede var Ketoganer det bedste jeg kunne tage.De havde en helt speciel virkning der bare gik lige ind hos mig.Efter jeg havde fået en tolerance stoppede de med at være ligeså fede,for så skal man tage så mange at det spasmolytikum der er i,giver nogen flippede bivirkninger.Så derefter blev Heroin det bedste.Heldigvis var det ligesom om jeg fik nok efter nogle år,og idag er det en del år siden jeg har været hooked.Jeg kan godt finde på at tage en bane Hero,men nåle er jeg færdig med også fordi jeg ikke rigtig har nogen årer der er til at finde.Godt det samme.

Hydromorfon er nok noget af det tætteste du kommer Heroin med pharmaceutiske midler.Jeg syntes Fentanyl har en anden virkning jeg ikke rigtig bryder mig om,men Fentanyl er også derhenaf.Specielt i USA har Dilaudid (Hydromorfin) været brugt meget til at cutte Heroin.Det samme med de forskellige Fentanyl analoger.Men det er 2 meget farlige midler da de er så stærke (specielt Fentanyl),at det kan være svært at måle det ordentligt hvis man får fat i noget rent.

Nyd bare det at tage Opiater en gang imellem,men prøv at få banket ind i dit baghovede,at jo mindre du tager jo bedre er det.Og hvis du kommer ind i den gænge hvor du tager det flere gange om ugen,er du meget tæt på at blive hooked i den nærmeste fremtid,lige meget hvad din hjerne fortæller dig om hvor stærk du er osv. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for et fyldigt svar. Og advarslen - selvom jeg synes jeg er påpasselig har jeg et halvt års naturlig pause rundt om hjørnet, som jeg ser som et rimeligt godt sikkerhedsnet.

Heroin tror jeg ikke jeg prøver - dels fordi det er nummer et over stoffer med dårlig karma og fordi jeg ikke støder ind i det.

Det du skriver om ketogan kunne være taget fra min egen mund :) De underlige bivirkninger ved spasmolytikaet ved ketogan skulle vel aldrig bl.a. være en underlig svimmelhed? 8+ ketoganer begynder disse underlige bivirkninger som ikke er ubehag på samme måde som ved meget oxycodone eller morfin træde ind - jeg vil anbefale folk at blive et stykke under 8 af dem specielt, hvis de modsat mig ingen tolerance har.

Petidin og hydromorfon addet til min ønskeliste :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kan man indtage injektionsvæske på anden vis end gennem nål?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg kan desværre ikke finde noget omkring petidins orale biotilgængelighed, men svjh kommer det kun som injektionsvæske.

Så mit umiddelbare gæt er at oral biotilgængelighed er ringe, men det er som sagt blot et gæt. Rektal indtagelse kunne være et bud måske :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man tager Petidin oralt,er biotilgængeligheden ca 40-60%.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvor fandt du det Gonzo?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Here:

http://pro.medicin.dk/medicin/praeparater/660

Rul ned til farmakokinetik. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]