Adhoc skrev:
Mange tak for svaret! Håber flere kan støde til.
Er det ikke ubehageligt at tage mere end et suppositorie på en gang? Eller tager du dem med noget tids mellemrum? Hvis ja, hvor lang tid imellem?
Jeg har lav til moderat tolerance. Jeg er nogenlunde der, hvor jeg synes jeg ikke rigtig kan finde noget opiat/opioid, der kan hamle op med ketogan (morfin, oxycodon og svagere) - og jeg havde lidt fået fornemmelsen af at petidin måske kunne være deroppe af.
Så lidt, håber du kan bruge det.

Jeg synes egentlig ikke det er ubehageligt at tage to suppositorier på en gang - men at tage dem med lidt mellemrum (25 minutter - så virker den første også) er også helt fint. Til at starte med, indtil du kender virkningen, skal du nok starte med én, vente 25 minutter, og evt. tage én til hvis den ene ikke lige slår til.
(Mht. at tage flere på en gang er jeg også vant til at tage 2 x 100 mg Diclofenac, så jeg er rimelig vant til "butt rockets", som vi kalder dem i min familie/vennekreds

)
Hvis Ketogan er det eneste der virker, er jeg bange for, at du ikke får så meget ud af Pethidin. Morfin virker stadig på mig (får det ca. en til to gange om måneden for migræne, for det meste 10-15 mg IM), og jeg skulle op på tre suppositorier (med 25 minutter imellem hver) før jeg fik et "kick" ud af det.
MEN! Det kan være det virker helt anderledes på dig - prøv det, og se om det virker. For selvom det er klassificeret som værende lidt ligesom Codein (de kloge siger det samme om Oxy, jo...), kan jeg fortælle dig at de kick jeg fik ud af det i sin tid (med daglig indtagelse af Tramadol, endda) bestemt ikke var ligesom codein, men nærmere som Ketogan eller en god dose morfin (20-30 mg IM uden speciel tolerance), og varede et godt stykke tid (en halv til en hel time - nogle gange længere). Hvorfor det så ikke lige virker på mig mere, er nok pga. daglig codein-indtagelse (op til 240 mg) og fordobling af tramadol'en (400 mg).