Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Etizolam skulle efter sigende forhøje indholdet af prolaktin i blodet ved længervarende brug, hvilket vil medfører sænket testosteronniveau. Da jeg ikke er kyndig, ved jeg ikke om det også er grunden til at etizolam kan foresage nedsat libido og evt. impotens, men det går jeg da ud fra.

Det jeg vil vide er om disse bivirkinger, skulle de forekomme, er permanente, eller om det går i sig selv igen med tiden?

Nogle kyndige? I kan vel godt se at jeg overhovedet ikke aner hvad jeg snakker om. Det jeg blot vil vide er at hvis jeg i perioder tager etizolam, kan jeg så risikere at ødelægge min pik permanent?

PS jeg er udmærket klar over risikoen ved at indtage benzoer i perioder. Jeg tager dem som regel kun når jeg af og til har svært ved at sove, og så bruger jeg dem rekreativt i sociale sammenhæng en sjælden gang imellem, men jeg sørger selvfølgelig for at holde det nede og ikke blive hooked... bare så det er på plads!

en eller anden, forklar det så en tåbe forstår!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Stof-induceret hyperprolaktinæmi (eng: hyperprolactinemia, forhøjet koncentration af prolactin i blodet) ser ud til at ophøre, og vender tilbage til sin normale koncentration, ca. tre dage efter stofindtagets ophør. Dvs. det ikke ser ud til at være permanent.

Citat:
With drug-induced
hyperprolactinemia, prolactin levels increase slowly
after oral administration, and it usually takes 3 d for
levels to return to normal after drug discontinuation
(41, 42).

Kilde: http://www.endo-society.org/guidelines/ ... inemia.pdf

Men det virker ikke til, at det er en relevant diskussion, dit forbrug taget i betragtning.

Men fyld dig ikke op med narko af den grund. Lavt testeron-niveau er forbundet med en række fysiske og mentale bivirkninger. Hyperprolaktinæmi kan også stimulere dine brystvorter til mælkesekretion, selvom du er en mand. Oveni det står vi i stofafhængighed.

Pænt nederen at have en slap diller, sprøjte med mælk og have narkoabstinenser.

Medlem

haha! Ja, jeg ville nok blive lidt ærgerlig

Jeg takker for dit hurtige svar! Præcist og velformuleret 8)

Senest rettet af BryGs 21 jul 2012 17:19, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Citat:
Det jeg vil vide er om disse bivirkinger, skulle de forekomme, er permanente, eller om det går i sig selv igen med tiden?

Nogle kyndige? I kan vel godt se at jeg overhovedet ikke aner hvad jeg snakker om. Det jeg blot vil vide er at hvis jeg i perioder tager etizolam, kan jeg så risikere at ødelægge min pik permanent?

I det omfang du bruger etizolam i, lader det umiddelbart ikke til at være et problem.
Jeg har selv for nyligt prøvet etizolam et par gange eller 5 - så det er ikke fordi jeg som sådan har erfaringer med det.

Oplever du nedsat libido i dagene efter etizolam?

Medlem

ja, det gør jeg rent faktisk

edit: eller i hvert fald dagen efter. Det var noget jeg lige lagde mærke til i morges, hvorfor jeg researchede lidt og lavede denne tråd

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke lagt mærke til, hvis jeg har haft nedsat libido dagene efter etizolam... :D

Medlem

det er fandme godt at høre! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt med måde <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]