Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hvis man har taget ca 30 mg morfin daglig i et par md , hvor lang tid skal man så holde pause før man ikke er tolerant mer? istarten fik jeg et dejligt rus , og det hjalp genialt imod mine smerter, nu hjælper det kun imod mine smerter , men ruset for jeg jo ikke mere .. igår knuste jeg 40 mg depot malfin depot , og kunne overhoved ikke mærke det , kun på smerterne .. jeg kan tage mange mg på en dag ,uden at få suset .. tror faktisk jeg har været oppe på 60 mg depot tab ,hvor jeg har knust dem ,uden at mærke noget ..

hvor lang tids pause skal man have før de er sjove igen?
min ven som er kronisk smertepatient ,var indlagt i 3 uger på et tidspunkt ,og han var oppe og få IV morfin 3 gange daglig . han var 2 uger om at komme ud af sin afhængighed .. jeg har holdt pause på 2 dage ,og for ikke abstinenser ,er det normalt ?

Dedikeret medlem

Jeg vil sige pause i 2-3 måneder hvis du gerne vil ha "suset" igen.

MEN er det nu en god ide at bruge din medicin til at blive skæv på ? du risikerer at bliver møg afhængig af lortet plus når du så vil ud af det igen fordi du jo forhåbenligt finder ud af at det ikke er verdens bedste ide, så bliver du pisse syg af abstineser = dubbelt nederen.

Mit råd vil være at du bruger din medicin som du skal :)

Håber du finder ud af det. Held og lykke :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke har mærket nogen abstinenssymptomer efter 2 dage, er det fordi du ikke er afhængig, du har bare opbygget en tolerance. Hvor lang tid du skal vente før tolerancen er væk, skal jeg ikke kunne sige, har aldrig været på morfin, så det lader jeg en af de mere fagkyndige om at fortælle.

Junior medlem

Hvis du ikke har mærket nogen abstinenssymptomer efter 2 dage, er det fordi du ikke er afhængig, du har bare opbygget en tolerance. Hvor lang tid du skal vente før tolerancen er væk, skal jeg ikke kunne sige, har aldrig været på morfin, så det lader jeg en af de mere fagkyndige om at fortælle.

ok det er jeg så glad for at høre .. for troed faktisk jeg var blevet afhængig ,, men ja nok smartest at tage min medicin for mine smerter ,istedt for at blive høj .. var bare fedt i starten da jeg fik begge dele ..

tror måske så jeg er lidt psykisk afhængig , for jeg har lyst til at mærke ruset hele tiden ..

hvornår forsvinder den psykiske afhængighed ?

Dedikeret medlem

ok det er jeg så glad for at høre .. for troed faktisk jeg var blevet afhængig ,, men ja nok smartest at tage min medicin for mine smerter ,istedt for at blive høj .. var bare fedt i starten da jeg fik begge dele ..

tror måske så jeg er lidt psykisk afhængig , for jeg har lyst til at mærke ruset hele tiden ..

hvornår forsvinder den psykiske afhængighed ?

Den psykiske afhængighed kan vare fra 24 timer til flere år.

Jeg selv døjer meget med hash misbrug og jeg var i døgnbehandling i 2½ år (ikke kun pga den fede) og selv efter 2½ år gik der ikke et døgn uden jeg tænkte på at ryge mig skæv. Så hæng i og se om ikke det bliver bedre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]