Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Lad mig lige slå det fast fra start at jeg på ingen måde har tænkt mig at udføre dette eksperiment, det er blot en tanke jeg har gået med!
Jeg har gået og tænkt på hvad der ville ske hvis man gav en person LSD, hvis hjerne ikke er færdigudviklet. F.eks. en dreng på 12 år.
Hvilke konsekvenser ville det have for drengens viderudvkling af hjernen. Ville det være positivt, negativt, eller ville det ikke have nogle konsekvenser?

Der findes sikkert ikke et svar på det, men det kunne være sjovt at høre de erfarne brugers mening om det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det handler i høj grad om hvilken kultur man vokser op i tror jeg... Så en doku om nogle/én af de afrikanske iboga-vejledere, han havde sit første iboga-trip som 9-årig og havde nu, i sine 20'ere/tidlige 30'ere, sin egen praksis hvor han guidede folk for penge, det må da siges at være rimelig positivt... Børn er i forvejen ret let påvirkelige og åbne for sanseindtryk, disse sanseindtryk skal man enten lære at blokere fra, eller bruge konstruktivt... Med LSD i blodet er der en stor chance for ( i den gennemsnitlige vestlige kultur that is) at barnet vil lære at blokere for flere indtryk end hvad godt er... I en shamanistisk kultur ville barnet lære at bruge sanseindtrykkene mere konstruktivt og i harmoni med sine omgivelser... Det er selvfølgelig sat på spidsen, for der findes jo også historier om folk der har trippet ret tidligt men tilsyneladende har klaret sig udemærket...

Jeg har faktisk engang hørt nogle rygter/spekulationer om, at hvis man gav LSD til spædbørn, ville de sansynligvis ikke bemærke det store, da de i forvejen lever i en "uflitreret virkelighed" så at sige...

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Tror du vil finde MK-ULTRA forsøget interessant. Det skulle undersøge mange ting om hvordan man kan påvirke en psyke, blandt andet med stoffer. De undersøgte LSD meget, også hvordan det påvirker forskellige aldersgrupper.
Det er sgu ret skræmmende nogle gange det de har lavet, og slet ikke for sarte sjæle. Et meget kendt eksempel er et billede af en 4 årig pige der har fået abnormt store doser LSD hver eneste dag i sit liv, og hun endte så vidt jeg husker som en grøntsag.

what is it worth - if anything at all?

Medlem

Et meget kendt eksempel er et billede af en 4 årig pige der har fået abnormt store doser LSD hver eneste dag i sit liv, og hun endte så vidt jeg husker som en grøntsag.

ok :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Tror du vil finde MK-ULTRA forsøget interessant. Det skulle undersøge mange ting om hvordan man kan påvirke en psyke, blandt andet med stoffer. De undersøgte LSD meget, også hvordan det påvirker forskellige aldersgrupper.
Det er sgu ret skræmmende nogle gange det de har lavet, og slet ikke for sarte sjæle. Et meget kendt eksempel er et billede af en 4 årig pige der har fået abnormt store doser LSD hver eneste dag i sit liv, og hun endte så vidt jeg husker som en grøntsag.

Ja, og elektroshock og memory deprivation(dansk??) - ikke kun store doser LSD.
Hun blev heller ikke en grøntsag, men hendes hukommelse blev slettet fuldstændig, som var hun en nyfødt baby.

Junior medlem

Geografisk sted: odense
Jeg er 44 og er vældig intreseret i at få afprøvet LSD da mine få forsøg med frø kun har givet maveonde.Efter at havde brugt de forskellige gode danske halucinogener gennem årene,primært Spids Nøgenhatte og Pigæble (ikke frøene :( ) samt Valmuer er jeg ved et punkt i mit liv hvor alting er blevet dagligdags og en smule trivielt.Jeg har læst en del bøger igennem årene som drejer som om LSD-forskning,både den gode og dårlige forskning som foregik i 50 og 60'erne.
Det er jo ulovligt at handle med eller besidde i DK,men det er lovligt at bruge LSD I terapi i Schwich,sån som jeg forstod det på kanalen National Geografik (National Geografik kører en serie i øjeblikket hvor hver del af en times varighed handler om et bestemt stof.LSD-afsnittet beskriver en kvinde som er ramt af kræft og har fået en dødsdiagnose,3 år max. har hun at leve i,hun får hjælp af en LSD-terapout i Schwich for at komme over sin dødsangs;er der nogen der kan hjælpe evt. med en adresse på den Schwsiske terapout og om LSD-terapi i det hele taget er lovligt i Schwich,så giv mig et praj "mdfg2006@hotmail.com".
Serien på tv-kanalen "National Geografik" hedder "Drugs Inc" og ser på både de gode og dårlige virkninger,kan kun anbefales at se hvert eneste afsnit!

Senest rettet af micanden 29 aug 2012 18:58, rettet i alt 3 gange.

Junior medlem

En af mine venner prøvede sig med LSD da han var 13 år. Som han fortæller det var det en meget blandet oplevelse, da han havde et vildt trip som han ofte prøvede at kæmpe imod da det var lidt for overvældeene, men han fik ikke et direkte badtrip.
Den dag i dag er han 18, og er et velfungerende ungt individ, der dog ryger en del og stener meget, men det er nok mest andre faktorer der har bevirket til det. Han rørte intet psychedelisk i lang tid efter, men er nu begyndt at lege lidt med svampe hvilket ikke rigtigt har påvirket ham negativt under sine trips.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er 44 og er vældig intreseret i at få afprøvet LSD da mine få forsøg med frø kun har givet maveonde.Efter at havde brugt de forskellige gode danske halucinogener gennem årene,primært Spids Nøgenhatte og Pigæble (ikke frøene :( ) samt Valmuer er jeg ved et punkt i mit liv hvor alting er blevet dagligdags og en smule trivielt.Jeg har læst en del bøger igennem årene som drejer som om LSD-forskning,både den gode og dårlige forskning som foregik i 50 og 60'erne.
Det er jo ulovligt at handle med eller besidde i DK,men det er lovligt at bruge LSD I terapi i Schwich,sån som jeg forstod det på kanalen National Geografik (National Geografik kører en serie i øjeblikket hvor hver del af en times varighed handler om et bestemt stof.LSD-afsnittet beskriver en kvinde som er ramt af kræft og har fået en dødsdiagnose,3 år max. har hun at leve i,hun får hjælp af en LSD-terapout i Schwich for at komme over sin dødsangs;er der nogen der kan hjælpe evt. med en adresse på den Schwsiske terapout og om LSD-terapi i det hele taget er lovligt i Schwich,så giv mig et praj "mdfg2006@hotmail.com".
Serien på tv-kanalen "National Geografik" hedder "Drugs Inc" og ser på både de gode og dårlige virkninger,kan kun anbefales at se hvert eneste afsnit!

Velkommen til Michael.
Der er vist nok en jura afdeling på psy hvor du skulle skrive en tråd om det her, for de er faktisk ikke helt dumme de der national geographic udsendelser. Men her diskuteres ikke anskaffelse af stoffer.

OT så er det vel enormt forskelligt fra person til person og det vil måske gi en anderledes udvikling end hos de andre børn..

Junior medlem

Fik endeligt fat på nogen mærker,5 for 750kr. men jeg er blevet bøffet og det er eddermandme nedtur,hele denne weekend har været ødelagt!
Hvorfor fanden skal nogle folk i miljøet være løgnhalse og tyveknægte det forstår jeg ikke helt rigtigt,og jeg forstår slet ikke ham jeg bestilte og købte mærkerne af,han er ejer af en legal forretning!

Dedikeret medlem

hvilke mærker var det ? der er rigtig mange lorte mærker for tiden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan også bare være at de ikke er opbevaret ordentligt. LSD må jo ikke på lys.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det er jo ulovligt at handle med eller besidde i DK,men det er lovligt at bruge LSD I terapi i Schwich,sån som jeg forstod det på kanalen National Geografik (National Geografik kører en serie i øjeblikket hvor hver del af en times varighed handler om et bestemt stof.LSD-afsnittet beskriver en kvinde som er ramt af kræft og har fået en dødsdiagnose,3 år max. har hun at leve i,hun får hjælp af en LSD-terapout i Schwich for at komme over sin dødsangs;er der nogen der kan hjælpe evt. med en adresse på den Schwsiske terapout og om LSD-terapi i det

Så vidt jeg ved er det kun lovligt i forbindelse med ganske begrænsede og kontrollerede forsøg. Der er vist kørt forsøg i både USA og Schweiz med LSD til psykoterapi i terminale patienter.
Det kan også bare være at de ikke er opbevaret ordentligt. LSD må jo ikke på lys.

Efter mine erfaringer er det ikke så ustabilt som folk ofte tror. Man skal mishandle det groft før der slet ikke er nogen effekt tilbage i mærker som engang har været gode.

Junior medlem

Tog 5 mærker uden nogen synderlig virkning,jeg glæder mig til at confronter ham der solgte dem til mig imorgen :(

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg har opbevaret mærker i en hel del år uden problemer og de har været behandlet temmeligt dårligt i forhold til hvordan folk ellers siger lsd skal opbevares... har ikke haft nogle problemer med de har mistet synderlig effekt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]