Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 18:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Inden der kommer nogle formanende svar, var det en en risiko vurdering og beslutning lavet med fuldt overlæg.

Min kammerat fandt for et par uger siden cirka et gram af et eller andet stof i forbindelse med en fest.
Vi overvejede om vi skulle tage det. Vi smagte på det og syntes det smagte som amf/coke. Vi besluttede at vi ville tage det på et tidspunkt. Det tidspunkt blev så i går. Vi var godt berusede til en fest. Vi delte det i tre og tog en bane hver, altså cirka 0,3 g. Min kammerat har prøvet en del coke og mdma, og jeg en del amf og mdma.

Det sparkede som en hest lige med samme. Vi kom op at køre og kunne ikke være inde ved festen mere - den var for voldsom. Vi lå en time i en seng og havde det fedt. Efterhånden blev vi mere sociale og snaksagelige, og vi endte også med at tage i byen.
Man havde ikke helt lykkefølelsen fra mdma, og ikke helt verdensmandsfølelsen fra coke (ifølge min kammerat), og ikke tømmermændene og bivirkningerne fra amf. Vi synes mest af alt bare det blæste os. Det kan i følge min kammerat bedst beskrives som en blanding af mdma og coke uden bivirkninger og mærkelig opførsel, og så tilsat en følelse af at være blæst.

I dag kan vi så ikke lade vær med at tænke på hvad det mon var ( og hvor man får fat i det :P ).
Det har selvfølgelig givet virkningen et twist, at vi jo ikke viste hvad der ventede os og derfor var spændte.

Nogen der kan hjælpe os?

Det lyder som en rigtig ufornuftig beslutning at indtage 0.3g af noget du slet ikke kender. Tænk hvis det var et meget potent stof?

Men jeg synes næsten at det kunne være ketamin.
Det sparker med det samme, ikke lykke følelsen fra mdma og bestemt ikke verdensmandsfølelsen fra coke. Men lækkert det er det:)
Ketamin rusen varer ca 1-1.5 timer, og jeg synes at man godt kan sige at man bliver blæst. Dog er det et dissosiativ og kan også virke psychedelisk på større doser.
Men hvis det var 0.3g ren ketamin ville det have sent jer direkte i K-hole.

Vh Ø Tripperen!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Man skal aldrig ligge dumheder op på psychedelia, hvis man ikke vil have sandheden om sin handling at vide. Vi er et skadesreducerende board, og det er altså ikke smart at indtage substanser man ikke aner hvad er. Det kunne have været heroin pulver også havde i måske ikke været her idag.

Junior medlem

Jeg vil ikke mene man kan kalde det en dumhed, når vi var klar over risikoen. Vi evaluere alle forskelligt på forskellige risici. Min tolerance for risiko er så måske nok højere end de flestes. Men nok om det. Det er som sagt ikke opdragelse jeg søger ;)

Medlem

Uanset hvor meget du mener at du er klar over risikoen er det stadig en snotdum beslutning at tage 0.3 g af et komplet ukendt stof! Det er på højde med at springe elastikspring uden at kontrollere om elastikken nu også sidder fast, og har den rigtige længde!!!

Hvis i endeligt vil lege med pulver i ikke ved noget om, så sørg da for guds skyld altid for at lave de obligatoriske tests (indtag et lille korn af stoffet, og VENT og se hvad der sker. Sker der ikke noget kan i prøve at tage en lidt større dosis nogen dage efter!). På denne måde kan man i det mindste (forsøge at) sikre at man ikke er overfølsom/at stoffet ikke er dødeligt potent!

Hvis i ikke er specielt erfarne er 0.3 g under alle omstændigheder en relativt vild første dosis (ihvertfald hvis stoffet har bare en nogenlunde renhed)!

Det kan godt ske at du ikke mener at du søger opdragelse, men du trænger nu noget så grusomt til det! I stedet for kun at tænke på at blive brændt, skulle du måske huske også at tænke over de eventuelle konsekvenser ved en sådan opførsel. Ikke konsekvenserne for dig selv, men for eventuelle venner og pårørende hvis det skulle gå galt. Det er handlinger såsom dette der er medvirkende til de absurde forestillinger folk har om stoffer.

Derudover er det altså så godt som umuligt at fortælle dig hvad du har indtaget ud fra en så vag beskrivelse!

Junior medlem

Vi ser forskelligt på hvad man kan kalde snotdumt. Og i dit eksempel med elastikspring, kan det kun øge spændingen ikke kontrollere elastikken. Hvis det er øget spænding man ønsker, vil jeg anbefale ikke at kontrollere den, hvis bare man også ved, at man øger chancen for at dø af det.

Det er fair at synes, at det er langt mere risikobetonet end noget man selv ville have gjort, men det er ikke en risikovurdering af handlingen jeg søger.
Tak for de resterende svar. :)

Nu kender jeg dig ikke, men efter denne tråd lyder du som en egoistisk, ung og dum teenager!
0.3g er en kæmpe dose næsten uanset hvad for et stof der er tale om, hvis det bare er af nogenlunde renhed.

Hvis det er spændingen ved risikoen for at dø du søger, så skal du bare spise en masse cyanide eller springe ud foran et tog.
Det er der ingen grund til at tage narko for, det plejer man at gøre for at blive euforisk:)

Junior medlem

Jeg er hverken dum eller teenager, men egoistisk er jeg måske nok.
Det er skam heller ikke min primære vej til at opsøge denne spænding.
Jeg må sige, at jeg ikke forstår jeres trang til at belære. Måske kunne man være åben overfor andres forhold til risici, og så blot sige, at det er meget farligt eller lignende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Men det er jo ikke bare "meget farligt". Det er dødsensfarligt.
Det her forum er ikke lavet for at folk kan tale om hvor fedt de synes det er at lege med døden. Dette forum handler om Harm Reduction og det er rent faktisk det stik modsatte og det er nok derfor dit indlæg bliver skudt ned på den her måde.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem

Det de prøver at forklare dig, Archimedes, er nok, at 'risikovurdering' og 'dumdristighed' ikke er det samme. Med nul viden om hvad du indtog, har du nul mulighed for at vurdere nogen form for risiko.

At du så synes det er helt fint, er din sag. Jeg forstår godt at folk råder i en anden retning. Hvis det er adrenalin du mangler, synes der at være både mange og bedre veje til at frigive større mængder, end denne form for blød narko-russisk roulette. :)

Sikker på det ikke bare var relativt ren amfetamin? Synes egentligt det lyder ret passende - udover at 0,3 måske er lidt voldsomt så... Og havde givet de sædvanelige amfetamin-effekter.

Junior medlem

Selvfølgelig kan man altid lave en risikovurdering. Den bliver bare mere usikker jo mindre man ved. Om man er villig til at løbe den, kan måske betegnes som dristighed. Dumdristighed, må være hvis ikke man er klar over muligt udfald, hvilket vi var. Nu må I også læse, hvad jeg oprindeligt skrev. Det er ikke en tråd for at snakke om hverken adrenalin, eller leg med døden. Jeg skal nok stå på mål for mine handlinger, men oprindeligt ville jeg bare høre om det kunne lyde som noget nogen havde prøvet.

Jeg er ret sikker på det ikke var amfetamin. Jeg havde ikke de normale bivirkninger.

Medlem

Nå ja, hvis du er helt afklaret med at du basalt set har risikeret dit liv for en gratis rus, og føler det er en fin chance at tage, så fred være med det. Jeg må bare indrømme at jeg er ude af stand til at sætte mig ind i din tankegang. Jeg synes mit eget liv er mere værd en end gratis rus på 4-6 timer. Men det er jo bare mig. Så lader vi være med at kalde det dumhed. Skal vi kalde det sølle, sørgelig og grænseløs livsforagt i stedet?

Jeg synes en anden gang at du skulle tænke på dine omgivelser. Selvom du selv er temmelig ligeglad med dit liv, så er jeg sikker på at dine omgivelser ikke er. Familie og venner ville sikkert være sønderknuste hvis du havde OD'et på heroin. Eller var faldet hen i en kronisk psykose efter 0,3g MDPV.

Jeg kunne forestille mig at der er forskellige grunde til at vi har trang til at belære dig. Den første og største er nok at vi er empatiske mennesker der ikke ønsker at folk gør skade på sig selv. Det her er et harm-reduction board. Vi arbejder på at få folk til at have et forhold til stoffer der ikke er ødelæggende for dem selv eller deres omgivelser, og give dem råd om hvordan de kan tage stoffer på den sikrest mulige måde. Du skider rimelig meget på alt førnævnte. Ergo trangen til at belære dig.

Udover det, så er det også attituder som din der er medvirkende til at stoffer er ulovlige. Du kunne meget nemt være endt som endnu en avisoverskrift om hvor farlige og onde stoffer er, hvis du enten var gået amok i en stimulans-psykose eller var afgået ved døden af en opioid-overdosis. På den måde kan din totalt uansvarlige adfærd være med til at opretholde forbuddet og den generelle modvilje mod stoffer i almindelighed. Det synes jeg selv er lidt irriterende.

For nu at komme frem til dit spørgsmål, så kan der ikke gives noget fornuftigt svar på hvad det kan have været baseret på din sparsomme og udeltaljerede beskrivelse.

Senest rettet af TurboDiesel 21 jun 2015 14:18, rettet i alt 2 gange.

Nej kære ven dumdristighed er, når man ved at det man laver er dumt og gør det alligevel! Dristighed er når man ikke er sikker om det er dumt eller ej! Og nej i er ikke klar over muligt udfald når i ikke kender stoffet! I ved bare at det er en stor risico, hvilket er dumt!

Men lige meget for mig lyder det mest som cuttet ketamin. Uden at jeg ved det.

Medlem

Hvordan lugtede det? sve det i næsen? det er umuligt at sige hvad det er men kunne godt være mephedrone.

Junior medlem

Det lugtede som amf, men sve mere en amf i hvert fald. Det lammede også en lille smule i munden, når vi smagte på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Insane psychedelia user!

Jeg tror det var uldsok.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Woow - tænk hvis det havde været 2c-x eller noget endnu mere potent.. Dumme mennesker skal man ikke lede længe efter...!!!

Medlem
Brugeravatar

Natural selection

Medlem
Brugeravatar

Jeg vælger at lade vær med kommentere på hvorvidt det var en god idé. Anyway ud fra den rus du beskriver så er jeg næsten sikker på at det er methylone. Det er i hvertfald min erfaring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]