Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Godaften Psychedelia,

Imorgen skal mig og nogen gode venner jeg er flyttet til Belfast til ud og more os på 6-APB. En af mine venner har en skade hvor han tager medicin for at kunne sove ordentligt om natten.

Det medicin han får om natten er "AMITRIPTYLINE" 10mg tabletter.

Vi tænkte på at bruge dem til at sove på når vi skal sove, men jeg slog det op og så det var en MAOi, jeg har læst mig til det ikke er godt at kombinerer det med MAOi'er.

Jeg ville høre om det var en dårlig idé at benytte dem til at sove på da de også er sløvende og han siger de er rigtig gode at sove på når han en sjælden gang imellem ikke kan sove pga. smerter.

Men jeg forhører mig lige herinde da jeg ikke vil løbe nogen som helst risiko for øget neurotoxicity eller om den er potentielt farligt på andre måder.

Tak på forhånd.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Admin
Brugeravatar

Amitriptylin er ikke en mao hæmmer, men en snri. Om de ville være farlige at blande med research chemicals? Ikke umiddelbart. Men man kan aldrig vide, om der er en eller anden weird interaktion. Selvf er der altid risikoen for serotoninsyndrom, når man kombinerer serotoninudløser med serotonin genoptagelseshæmmere.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for din gode svar Imp, denne risiko for serotoninsyndrom er denne risiko så høj at man skal undgå det eller skal man op i meget høje doser?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

Det er der jo ingen som ved i og med det er RC - det er jo nye stoffer som ikke er gennem testet, det ved du jo godt puny_pete og du ved også at det fornuftige råd er; start lavt ud, hvis det skal prøves.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min erfaring siger at 6-APB har høj interaktion med MDMA og methylon, der skal ikke meget til før det giver mig kvalme i de kombinationer (som i for-meget-serotonin-aktivitet-kvalme). Det skulle ikke undre mig at det havde interaktioner med andre serotogene stoffer.
Amitriptylin har en voldsomt lang halveringstid, så det er ret svært at holde stofferne adskilt.
Jeg ved ikke med sikkerhed noget, men har regnet mig frem til at det var ved 50mg 6-APB i blodbanen at jeg oplevede tydeligt mærkbar synergieffekt hvor en normal dosis MDMA ville have gjort mig dårlig/alt for blæst.
Hvis I absolut skal, så start lavt: 20mg 6-APB, så 40 mere to timer efter hvis der ikke mærkes nogen effekt.
Hvis førnævnte doseringer ikke giver effekt så tag det "rigtige" trip en anden dag hvor han så starter med 100mg og redoserer efter behov. Tænker det er smartest ad adskille testen og trippet fra hinanden så man ikke tager alt for meget narko i løbet af en aften.

Amitriptylin er ikke en SNRI, det er et tricyklisk antidepressiv der binder til mange forskellige proteiner, bla. øger det serotoninsignaleringen. Men fordi det binder så mange steder kan det have mange skumle interaktioner med research chemicals. Gå derfor forsigtigt frem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi besluttede os for at lade helt være med at tage det, ingen grund til at løbe yderligere risiko med research chemicals.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Admin
Brugeravatar

Min erfaring siger at 6-APB har høj interaktion med MDMA og methylon, der skal ikke meget til før det giver mig kvalme i de kombinationer (som i for-meget-serotonin-aktivitet-kvalme). Det skulle ikke undre mig at det havde interaktioner med andre serotogene stoffer.
Amitriptylin har en voldsomt lang halveringstid, så det er ret svært at holde stofferne adskilt.
Jeg ved ikke med sikkerhed noget, men har regnet mig frem til at det var ved 50mg 6-APB i blodbanen at jeg oplevede tydeligt mærkbar synergieffekt hvor en normal dosis MDMA ville have gjort mig dårlig/alt for blæst.
Hvis I absolut skal, så start lavt: 20mg 6-APB, så 40 mere to timer efter hvis der ikke mærkes nogen effekt.
Hvis førnævnte doseringer ikke giver effekt så tag det "rigtige" trip en anden dag hvor han så starter med 100mg og redoserer efter behov. Tænker det er smartest ad adskille testen og trippet fra hinanden så man ikke tager alt for meget narko i løbet af en aften.

Amitriptylin er ikke en SNRI, det er et tricyklisk antidepressiv der binder til mange forskellige proteiner, bla. øger det serotoninsignaleringen. Men fordi det binder så mange steder kan det have mange skumle interaktioner med research chemicals. Gå derfor forsigtigt frem.

Et stof kan godt både være en snri og et "tricyclisk antidepressiv". Ordet tricyclisk refererer til, at der er tre ringe i strukturen af molekylet. snri (serotonin norepinephrine reuptake inhibitor) refererer til den biologiske aktivitet. Men ja, amitriptylin er ikke ret selektiv i forhold til andre snri stoffer som venlafaxin.

Anyway, det er vist noget ordkløveri det her. Godt at trådstarter valgte at være på den sikre side :)

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]