Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 17:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Det jyske
Hej mig og en Kammerat har besluttet os for at prøve at så vidt muligt at syntetisere noget DMT HCL, af noget Mimosa Hostilis vi får hjem fra peru af. Har læst flere Synteser, og ekstraktions metode. Men er kommet lidt i tvivl om hvilket ´ikke-polær opløsnings-middel´ der er "bedst" at ekstrahere det med. Har fundet følgende -
´ikke polær solventer´, som syntes er lettest tilgængelige for mig p.t men andet kan muligvis skaffes.

- H20

- Diethyl Ærter*

- Kloroform

- Toulene

-Xylen

-Nafta

Kortes ned til 2 hurtige

1) Hvad er mest effektive, i.ht udbytte, og renhed af det færdige DMT.

2) Hvad er lettets af arbejde med, mh.t sikkerhed- flygtighed,brændfare giftighed mm.
:?:

Har forsøgt at gør det overskueligt, og læst mig til hvad jeg har kunne finde rundt på nettet.Spørgsmål og svar ja tak. Men så vidt mulig så lidt, alt muligt andet :) . Har en kun 9.kls i kemi, så undskylder på forhånd evt. Uvidenhed. :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Medmindre i har tænkt jer at lave en syntese, er det en ekstraktion man foretager på mimosa for at få DMT. Og DMT HCl er hydroskopisk og meget svært at krystallisere. Ved en STB ekstraktion af mimosa ender man ud med freebase DMT. Du skal bruge heptan som upolært solvent, vand og kaustisk soda og beholdere som kan klare varme og baser. Der ligger en fin guide i alkymistens hjørne

Junior medlem

blazR af ren nysgerrighed, kan heptan bruges til alle organiske alkolide ekstrationer?. For syntes at se Diethyl æter blive meget brugt til en del organiske* ekstration.bla. Meskalin Koffein og Kokain ved lidt søgening. Hvordan kan det være?. Heptan er jo rensebenzin, og det er jo hverken kontrolleret eller særligt dyrt. Ved ikke om det sidste to har noget at sige, da det jo er en industri derover,men alligevel :lol: . Skide flotte krystaller du havde fået lavet dig btw :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved at man som regel bruger Xylen som upolært solvent til meskalin ekstraktion. Heptan kan garanteret benyttes men med ringere udbytte/mere plante-snadsk/fedtstoffer etc.

Hvis I vil ekstrahere DMT, er STB metoden klart den nemmeste og billigste. En A/B(syre/base) ville nok give en liiiiille smule højere udbytte, men tager det længere tid og kan ikke betale sig tid kontra produkt.

viewtopic.php?t=38153&f=10

Admin
Brugeravatar

Please lad være at bruge diethyl ether eller chloroform derhjemme. Du kan ende med at slå dig selv og andre i ejendommen ihjel.

Heptan er ikke det optimale til alle ekstraktioner. Men til lige netop dmt er det fortræffeligt.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Fik en lur på sofaen i går :lol:.Kan nu ikke efter 3 suger på bongen stædig ikke falde i søvn :whogives:

Nå men, Sidder lige og slår lidt forskellige organiske opløsnings midler op, og der altså noget jeg lige ikke forstår.

Kan se i den metode du/i bruger, med seperater funnel, og med følgende video i linket. At det organiske matriale ligger øverst.

Ser på wiki under, f.eks Diethyl æters. At det skyldes æters(+ andre UP). densitet er laver, end f.eks vand(H2O), og derfor ligesom olie flyder oven på, dog med det organiske alkoider* opløst i sig.
Densitet er vel tætheden mellem molekylerne i kemikalierne ik?.

Vand ved 4°C (+ ?) flydende : 1.000 kg/m3 -> 0.1000g/cm3

Æter Flydende (°C ? ): 0.7134 g/cm3

Sources:

(http://en.wikipedia.org/wiki/Diethyl_ether (Under laboratory use,og højre kolonne for vægt[/url] )

( http://en.wikipedia.org/wiki/Properties_of_water( Højre kolonne, vægt[/url] )

Hvorfor er det ser mærkligt ud i mine øjene og hvad har jeg misforstået?
:offtopic: Ja tak :lol:
Ps. havde da helt glemt at sige tak for hjælpen, i overstående + andet :wink:

Junior medlem

Undskyld for at spytte det ene spøgsmål ud efter det andet, men måtte lige poste dette til mit andet spørgsmål omkring Heptan til Meskalin, Kokain og andre alkoider før jeg glemmer det. Fandt dette på wiki dette -

Toluene: had also been used in the process of removing the cocaine from coca leaves in the production of Coca-Cola syrup. Kunne de gå til meskalin og DMT også?

Og dette
Chloroform: it is used in commerce to extract morphine from poppies and scopolamine from Datura plants.
Samme som foroven

Igen, har kun en 9.kls i kemi, og langt nok viden til at rode med disse kemikalier udfra hvad jeg kan læse mig til. Evt. Fare,ulykker. For et er at læse noget andet er jo at have erfaring med det ;). Men syntes bare at de kunne være spænende at finde et alternativ + at måske lære lidt sammentidig. Men itv. er mig og kammis valg, faldet på Heptan til vores projekt, og det holder nok :)

Medlem

Grunden til at det med vands densitet ser underligt ud er fordi det er den forkerte. Vands densitet er 0.9970g pr. Cm3, eller ca. 1.

Admin
Brugeravatar

Som luciferlied siger, er densiteten for vand ~1 g/mL dvs. højere end densiteten for ether. Derfor er vandfasen nederst. Toluen ville sikkert være fint til at ekstrahere meskalin og dmt. Til meskalin anbefaler folk faktisk xylen, men hvis man kan få fat i toluen ville det være at foretrække over xylen imo (toluen har et lavere kogepunkt, så det er lettere at slippe af med).

Jeg synes virkelig I skal droppe at bruge chloroform derhjemme. Hvis du taber en flaske med det, går du i gulvet efter første indånding. For ikke at tale om dampene, når du bare ekstraherer.

At ekstrahere med heptan er i sig selv ikke uden farer, når det foregår udenfor et laboratorium. Jeg synes, det er så langt man kan gå, når det kommer til solventer. At bruge mere flygtige eller giftige solventer derhjemme er bare plain stupid.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man skal ekstrahere sit stof i skilletragt og er i tvivl om hvor den organiske fase er kan man bare tilsætte lidt ekstra vand/organisk solvent og se hvor dette lægger sig. Der er ingen grund til at sidde og slå densiteter op.

Jeg ville bruge heptan frem for toluen, toluen er lidt mere træls af afdampe i forhold til heptan og kræver nogle gange at man tørrer efter med anden solvent for at få det helt ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan i hvert fald skrive under på at heptan er et udemærket solvent til DMT ekstraktion - jeg har dog ikke prøvet med andre solventer, men ser heller ingen grund til det når heptan er billigt og let tilgængeligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]