Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 23:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hej!

Jeg har anskaffet mig et glas 5-HTP kapsler, til dagene efter en MDMA-tur.

Imidlertid har jeg vidst også bildt mig selv ind, at det kunne være en god idé at preloade med en 5-HTP kur før MDMA-turen. Nu hvor jeg sidder og læser lidt op på emnet, læser jeg faktisk, at mange fraråder at gøre det, da de oplever en svækket MDMA-rus.

Er der nogen af jer der har erfaring på emnet? Kan i bekræfte dette? Hvilke 5-HTP doser kørte i op til MDMAen? Hvilke 5-HTP doser kørte i efter rusen?

På forhånd tak :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan bekræfte at for meget preloading, eller indtagelse af 5htp før en MDMA-rus kan hæmme trippet eller ødelægge det. Har prøvet en MDMA dosis som jeg næsten intet fik ud af, fordi jeg havde indtaget alt for meget 5htp i dagene før og også indtaget 5htp sammen med MDMAen. I starten troede jeg, at jeg var blevet snydt med MDMAen, da den ikke virkede på mig, men jeg er nu sikker på at det var glimrende MDMA, fordi at andre folk der indtog det, fik en behagelig rus, og fordi at jeg en uge efter tog noget af den samme MDMA og fik den ønskede rus. Jeg er langt fra ekspert, men wikien anbefaler at man indtager 5-htp sammen med sin MDMA, men for mig ødelægger det totalt rusen. Dagene efter er 5htp derimod en lifesaver for mig, og jeg tager slet ikke MDMA længere, medmindre jeg har 5htp tilgængeligt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tak for det hurtige svar! Det er det samme, jeg oplever når jeg surfer de udenlandske fora. Jeg vil ikke tage chancen så, men holder mig til det i dagene efter :)

Men kom endelig med flere input :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rent farmakologisk tror jeg det er lidt fjollet, dit optag vil sikkert blive mindre eller højere mængder vil blive udskilt, så du spilder din gode 5-HTP.
Jeg tror det er fint bare at tage 100mg eller noget morgenen inden du skal have din MDMA hvis du normalt spiser sundt og varieret, får lidt motion og sover om natten. Jeg tror heller ikke dine enzymer vil syntesere det videre med samme rate til serotonin hvis der er for høj mængde produkt, jeg kan ikke forestille mig andet end at de er reguleret når vi snakker neurotransmittere. Hvis ikke kan det være at MAO bliver mere aktiv for at modvirke forhøjet mængde serotonin i vesikler.

Jeg ved intet af ovenstående med sikkerhed, så du skal ikke hænge mig op på det, det er blot spekulationer baseret på biokemisk baggrundsviden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I aint got no scientific shit, men jeg synes også, at det IKKE har virket. 5-HTP bagefter, også lige bagefter trippppppet, er dog lækkert. Men intet slår masser af motion, mad og søvn.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Mange tak for de yderligere svar. Så er den vidst uddebateret :)

Hvad kører i efter MDMA-turen? 100 mg 5-HTP dagligt i en uge eller hvorledes?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for de yderligere svar. Så er den vidst uddebateret :)

Hvad kører i efter MDMA-turen? 100 mg 5-HTP dagligt i en uge eller hvorledes?

Jep, sådan cirkus.

Mindes at der var en herfra, der forleden linkede til en artikel omkring, at 5-htp slet ikke virkede til genopbygning af serotinin? Kunne godt tænke mig at se det link igen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har haft gode erfaringer med at preloade samme dag, men f.eks om morgenen og så MDMA om aftenen..
Har dog aldrig spist 5-htp regelmæssigt, men jeg kunne forestille mig at serotonin receptorene i hjernen bliver tolerante efter længere tids brug ah 5-htp og at det måske kan være derfor folk oplever nedsat virkning efter lang tids preloading med 5-htp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]