Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hejsa, jeg får en masse medicin, og efter en dårlig oplevelse med NRG3 fandt jeg ud af at stoffet udelukkende kører på serotoninindholdet i hjernen, og på grund af dette forhøjet serotoninindhold er jeg stortset afhængig af at have denne forhøjet mængde serotonin for jeg får kæmpe nedtur i flere dage hvis jeg mister serotonin.. Men frem til sagens kerne, hvordan påvirker MDMA ens serotoninindhold i hjernen? Kører MDMA på serotoninreceptorene eller hvad kører det på?

Havde det lidt skidt imorges efter en tur på 2 dage på speed og MDMA, men tog en efexor og 4mg rivotril og så gik nedturen over i løbet af en time..

Men jeg er i tvivl om jeg overhovedet kan tåle MDMA? For hvis det muligvis kører kraftigt på serotoninindholdet, er det nemlig ikke et stof jeg kan tåle..

Medlem

For at sige det MEGET simpelt, så ja. MDMA øger aktiviteten ved en lille håndfuld af dine neurotransmittere, deriblant serotonin.

Mit råd: Hold dig laaaaaangt væk fra MDMA, amfetamin og egentlig bare stimulanser. Hvis det virker fuldstændig uoverkommeligt, så søg evt. noget professionel hjælp.
Jeg kan læse i en af dine andre tråde, at dit forbrug tidligere har resulteret i en kraftig psykose.. Det at køre så kraftigt på med stimulanser, er altså VIRKELIG at lege med ilden. Det varer ikke længe før du brænder røven for alvor, hvis du bliver ved.
Jeg siger ikke ovenstående for at træde dig over tæerne, eller nedgøre dig på anden måde. Det her er et harm reduktions forum, og vi er her for at hjælpe hinanden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
MDMA udtømmer i rigtig høj grad serotonin - derfor plejer man at holde MINDST 1 måneds pause mellem ture på MDMA..

Efexor er det eneste af de præparater du får der påvirker det serotonerge system(9mg rivotril, 225mg Efexor, 450mg lyrica og 140mg Ritalin Uno) - Det forhøjer dog ikke serotonin lagrene, men det gør at serotonin bliver længere i synapsen(Der hvor man har effekt). - Det påvirker også noradrenalin, men det er jo ikke så relevant.

Amfetamin virker også på det serotonerge system, men det er ikke dets primære virkningsmekanisme - ligesom MDMA's virkningsmekanisme ikke kun er serotonin-release.

INGEN kan tåle at tage MDMA regelmæssigt - nogle oplever nedture eller måske decideret depression efter en tur på MDMA, andre mærker ikke så meget til det..
Prøv i hvert fald at holde dine pauser imellem MDMA-ture hvis du vil finde ud af om du "kan tåle det"..

Medlem

Jeg har aldrig haft nedtur på efter feks, 5 dage non-stop på speed. Og jeg får en stor mængde Ritalin, amf virker udelukkende beroligende på mig og jeg kan slappe af og være lidt mere social, så amfen lægger jeg sku ikke på hylden..

MEN jeg vil passe meget på med MDMA for eftertiden, er ikke helt sikker på at jeg kan tåle det selvom det virker kraftigere på erfarne brugere end på mig der lige har givet mig i kast med Emma..

Medlem

Hvis ikke du ændrer holdning går det galt, alt andet ville være et mirakel.

Medlem

Jeg har ADD og får 'stats amfetamin' imod det på recept. Der er nok en grund til at jeg kan tåle amf i store doser..

Medlem

Selvfølgelig skal din medicin osv. passes... Men at køre på speed 5 dage i streg er der INGEN der kan tåle. Det ødelægger din krop og dit sind fuldstændig.

Medlem
Brugeravatar

Man kan altså ikke tåle større doser amf bare fordi man er diagnosticeret med ADD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
... og på grund af dette forhøjet serotoninindhold er jeg stortset afhængig af at have denne forhøjet mængde serotonin for jeg får kæmpe nedtur i flere dage hvis jeg mister serotonin..

Du er ikke afhængig af forhøjet serotonin. Grunden til du føler dig afhængig af serotonin, er fordi, at dit normale niveau af serotonin er lavere på grund af stoffer. Det kan også være på grund af depression og hvis det er årsagen er alle former for stimulanter, specielt MDMA, en dårlig idé.

Jo vist behandles ADHD med en stimulant, men det betyder ikke at man er imun over for afmetamin og kan køre løs i dage vis. Grunden til du tager en bestemt dosis ritalin er fordi at der skal skabes en naturlig balance i hjernen. Den balance kan man ikke skabe ved gade amfetamin da man ikke kender dosisen, ej heller er du kyndig psykiater som vil kunne fastslå den rette dosis.

Som alle andre er inde på, så tag en slapper og kom oven på igen. Lige nu gør du ondt værre.

Junior medlem

Alt det narko man kan købe på gaden eksistere i hjernen i forvejen.
Narko går ind og påvirker disse centre i hjernen og giver et overload at det pågældende stof i det center det påvirker og dette skaber ubalance. Når virkninger er forbi, skal hjernen oparbejde en normal balance igen i centret.. Og dette gør at man får en nedtur. Og jeg tror næppe på at der findes supermennesker der ikke oplever nedturen. Forskellen er bare i hvilken grad man oplever denne og dette har for det første noget med mængden at gøre og for det andet, noget psykologisk som jeg ikke gider at bevæge mig ud i nu..
Alle oplysninger om hvilket narkotika der påvirker hvilket center og hvilken effekt det har både psykisk og fysisk, kan findes på nettet.. Og desuden kan helt naturlige ting optimere signalstoffer som forskellige madvarer (serotonin) og motion (dopamin og endorfiner)
Er en smule Foraget over at nogen ikke sætter sig ind i stoffer virkning såsom bivirkninger før de leger forsøgskanin med deres hjerne.. Det er sgu det vigtigste organ!! Er du først psykotisk er der sjældent en vej tilbage og i såfald bliver man aldrig 100% igen..
Og det med ADD og HD er ikke en mangel på signalstoffer, det er et fejlsignal som betyder at de centrer som skal modtage disse signalstoffer ikke er 'normalt' modtagelige, så det der sker er at stofferne fiser forvirret rundt indtil de ender i deres oprindelige produktionscenter..
Når man får ritalin eller andet medicin så sørger dette for at signalstofferne forbliver ude af deres centrer, sådan at modtager centret har længere tid til at absobere dem.. Så man kan ikke tåle mere amfetamin eller andet af den grund, da det bare øger produktionen i takt med mængden.
Har prøvet at forklare det meget firkantet hæhæ, håber at det kan forstås :-) peace!!

Admin
Brugeravatar

Er en smule Foraget over at nogen ikke sætter sig ind i stoffer virkning såsom bivirkninger før de leger forsøgskanin med deres hjerne..

Tager du selv stoffer? For det virker sgu heller ikke til, du har sat dig ret grundigt ind i tingene...

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, der findes ikke naturligt amfetamin eller MDMA i hjernen, til gengæld findes der neurotransmittere som er involveret i disses rus som er styrende for en masse andre funktioner i kroppen som ikke nødvendivis har noget med at være blæst at gøre.

Til alle i denne tråd der snakker om udtøming af serotonin og lignende: den nedtur der opleves skyldes nok nærmere en form for regulering af enzym frem for bruttomængden af neurotransmittere. Aktiviteten af tryptophan hydroxylase hæmmes ved oxidation. Jeg kan dog forestille mig at aktivitet af MAO, postsynaptiske receptorers sensitivitet og udskillelse fra præsynaptisk neuron ville sikkert også blive påvirket da hele systemet hænger sammen.

Man kan altså ikke bare sige "serotonin bliver udtømt" - der er mange flere meget vigtigere faktorer der spiller ind end øget release. Hvis det bare var så simpelt ville det ikke være særlig farligt at tage MDMA, at man skader sin hjerne skyldes at indtagelsen påvirker en masse enzymer som måske en dag bliver så sløve/overaktive at man pådrager sig langvarig, måske uoprettelig skade.

Ellers ville man jo få serotonin syndrom af at tage en gang 5-HTP...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18515011
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2568 ... t=Abstract

Junior medlem

Er en smule Foraget over at nogen ikke sætter sig ind i stoffer virkning såsom bivirkninger før de leger forsøgskanin med deres hjerne..

Tager du selv stoffer? For det virker sgu heller ikke til, du har sat dig ret grundigt ind i tingene...

Jeg er læst om hjernens funktion, psykologi og kemisk påvirkning i nogle år efterhånden ;) så ro på jeg er ikke ude på dybt vand og heller ikke ude på at træde dig over tæerne.. Og ja har prøvet stuff og eksperimenteret med det meste!!
Men at du påstår, at det ikke virker som om, at jeg har styr på mit shit, siger mere om din viden end om min ;)

Og jeg skrev ikke at man havde amf, mdma eller andet i hjernen. Som jeg sagde var det et kemisk (kunstigt) stof man tilføjer hjernen, som denne i forvejen producere på naturlig vis :-) kokain og dopamin Like we all Know ;)

Senest rettet af Shit-up 08 jan 2013 00:00, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Efter års misbrug er det bevist at man kan skade et center(lad os sige dopamin centret) så meget at det er ude af stand til at producere dopamin igen, som før.. I dette tilfælde er der stor sandsynlighed for depression.
Ketamin giver bumse ligne bylder indvendigt på blære, nyrer og lever ved stort forbrug, disse forsvinder ikke igen og man må leve med nedsat organ funktion, hvilket kan ende med stomipose eller dialyse. (Discovery Channel) og sådan er der ting der gør sig gældende for alle stoffer.
Meen fuck fuck! ;)

Senest rettet af Shit-up 07 jan 2013 23:54, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Ro på Shit-up Og velkommen til :wink:

Hvis du går ind på imp's profil og tjekker nogle af hans indlæg ud - så vil du opdage han har en meget faglig tilgang - på et højt niveu.

Junior medlem

Tak for det :) jeg er rolig hæhæ, det jo underholdende at læse hvad folk skriver herinde :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"et kemisk (kunstigt) stof man tilføjer hjernen, som denne i forvejen producere på naturlig vis"
Hvad i alverden snakker du om? Hjernen producerer ikke narko! Har du en kilde på dit udsagn, for jeg vil meget gerne læse den.

Du formulerer dig meget firkantet og lyder netop ikke som en der har læst din viden fra troværdige kilder. Ingen kritik, jeg har selv været der, men lad være med at bygge dine påstande på baggrund af antagelser.

Junior medlem

Ja narko er kemisk fremstillet, og det kan da være at det stammer fra en plante el lign, men så der er blandet nogle ting i for at give det den konsistens det har, (noget er udelukkende kemisk fremstillet!)
Hjernen producere signalstoffer (dopamin serotonin endorphiner osv) disse (naturlige) signalstoffer kan man optimere i hjernen med hjælp fra narkotika (kemisk, kunstigt).... Og jeg har min kilde fra andre steder, men fandt noget på nettet du nok kan bruge ;)
http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Krop_og ... offer.aspx

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hjernen producere signalstoffer (dopamin serotonin endorphiner osv) disse (naturlige) signalstoffer kan man optimere i hjernen med hjælp fra narkotika (kemisk, kunstigt)....

Okay, jeg bider på madingen. Ordet "optimere" betyder at du modificere et objekt, tilstand etc. til en bedre standard. At du får det bedre af forhøjet niveauet af et signalstof i hjernen, betyder ikke at det er en optimering af hjernen.

http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Krop_og_hjerne/Signalstoffer.aspx skrev:
Speed og kokain udløser en stor mængde dopamin i hjernen. Man får energi, men bliver også rastløs og aggressiv.

Ja, det er nogen som bliver aggressive eller rastløse, men de skære alle personer som tager kokain over en kam. Du kan ifølge det de skriver være sikker på at du bliver aggressiv og rastløs!

Men ecstasy kan også udmatte de nerveceller, der laver serotonin, og så bliver der mindre serotonin i hjernen. Derfor bliver man deprimeret efter rusen.

Læs Alice's svar.

Alice skrev:
Nej, der findes ikke naturligt amfetamin eller MDMA i hjernen, til gengæld findes der neurotransmittere som er involveret i disses rus som er styrende for en masse andre funktioner i kroppen som ikke nødvendivis har noget med at være blæst at gøre.

Til alle i denne tråd der snakker om udtøming af serotonin og lignende: den nedtur der opleves skyldes nok nærmere en form for regulering af enzym frem for bruttomængden af neurotransmittere. Aktiviteten af tryptophan hydroxylase hæmmes ved oxidation. Jeg kan dog forestille mig at aktivitet af MAO, postsynaptiske receptorers sensitivitet og udskillelse fra præsynaptisk neuron ville sikkert også blive påvirket da hele systemet hænger sammen.

Man kan altså ikke bare sige "serotonin bliver udtømt" - der er mange flere meget vigtigere faktorer der spiller ind end øget release. Hvis det bare var så simpelt ville det ikke være særlig farligt at tage MDMA, at man skader sin hjerne skyldes at indtagelsen påvirker en masse enzymer som måske en dag bliver så sløve/overaktive at man pådrager sig langvarig, måske uoprettelig skade.

Ellers ville man jo få serotonin syndrom af at tage en gang 5-HTP...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18515011
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2568 ... t=Abstract

http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Krop_og_hjerne/Signalstoffer.aspx skrev:
LSD/svampe sætter sig fast på de hjerneceller, der taler sammen ved hjælp af serotonin. Derfor bliver kommunikationen mellem cellerne helt forkert og sanseindtryk forvrænget – man ser og hører ting, der ikke er der.

"Derfor bliver kommunikationen mellem cellerne helt forkert og sanseindtryk forvrænget" Denne person har tydeligvis ikke prøver psykedeliske stoffer. Dette er en indoktrinering fra regerings side, hvor man prøver at bestemme hvordan folk skal se "normalen" af et persons sind. Det betyder at når du indtager et rusmiddel, så ændre du fra "normal" til en sindstilstand som er forvrænget.

Og sådan fortsætter det med alle transmitter stofferne. Men hov! Hvorfor er GABA transmitterstoffet ikke nævnt? Det er trods alt de stof som bliver udløst af nerve medicin (Regerings slang for benzodiazepiner) og fantasy! Disse farlige stoffer kan nedsætte ens hæmninger og gøre en aggressiv og følelseskold efter lang tids brug! Hov, jeg glemte da lige alkohol, det påvirker også GABA receptorene. Hov vent, vi tjener jo penge på salget af alkohol til danskerne, uden dem ville vi miste milliarder ikke stats kassen. Never mind!

Du er blevet ført bag lyset!

Senest rettet af rootmood 09 jan 2013 19:29, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Rootmood? Hva er det du prøver at sige?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]