Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg skriver denne tråd for at advarer folk om at methylon kan give kraftig øget puls, og vil høre om der er andre som har oplevet det samme.

Jeg har lige været til en hyggelig fest ,hvor jeg for anden gang i mit liv indtog methylon, - knap 70 mg. (første gang er omkring 5 år siden). Samtidig blev der indtaget svampe og røget cannabis. De sidste to substanser er jeg fortrolig med, og ved at min krop reagerer fint på. Dog kan jeg en sjælden gang godt få lidt øget puls af cannabis.

Nå, men historien er den, at jeg på come up står udenfor ved bålet og ryger på en joint der går rundt, og pludselig bliver jeg opmærksom på at mit hjerte slår temmelig hurtigt uden nogen egentlig grund. Da jeg tjekker det er det oppe over 120 slag i minuttet, nok snarere 130. Jeg bliver dog ikke rigtig bange, noterer mig bare at jeg skal holde øje med det, - måske er det fordi jeg havde røget? Og så glemmer jeg det igen. Et stykke tid senere ligger jeg i sofaen, og her er det det samme. Selvom jeg slapper af, kører hjertet derud af. Det irriterer mig, så jeg rejser mig og går en tur sammen med et par andre stykker. Det at gå hjælper. Hjertet er stadig hurtigt, men nu bruger jeg hele kroppen sammen med det, så jeg får arbejdet adrenalinen ud af systemet og brugt den ekstra ilt.
Det skal siges at min normale hvilepuls ligger på omkring 60 slag/min.
Vi går i omkring halvanden time, og da vi kommer hjem er mit hjerte nogenlunde normalt.

Selvom jeg kun tog en lille dosis (70 mg) reagerede mit hjerte kraftigt på det. Jeg vil derfor i fremtiden ikke udsætte min krop for dette stof. En veninde, som tog samme mængde fra samme batch, oplevede ingen problemer med pulsen.
MDMA har jeg det fint med og oplever ingen nævneværdig puls forøgelse.

Jeg har chekket nettet lidt for historier om methylon og øget puls og fundet dette på erowid:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=84470

Så.. hvad er jeres erfaringer med stoffet?

Hilsen Fanny

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det er ikke så mærkeligt, at det giver øget puls, det er trods alt en stimulans. Men at den bliver så høj i hviletilstand, lyder til gengæld temmelig sært.
Nu er det også omkring 5 år siden jeg sidst har prøvet det, da jeg ikke synes det er så interessant, men der lagde jeg ikke mærke til noget usædvanligt. Kun en let forhøjet kropstemperatur og puls - stimulanser 101..
Måske du bare er mere sensitiv for stoffet end andre. Hvad med rent virkningsmæssigt? - var det også 'for meget' på den front? Og reagerede du på samme måde da du tog det for 5 år siden?

Medlem
Brugeravatar

Det har nok været psykisk, 70mg er er ikke ret meget. Jeg tror ikke selv at jeg ville kunne mærke det på nogen måde, i hvert fald hvis det var indtaget oralt. Prøv at lade være med at bland det med cannabis/svampe næste gang.

Senest rettet af Rubeus 16 jan 2013 12:27, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indtog du 70mg oralt uden kombination med andre stoffer? Det burde ikke være nok til at give nogen mærkbar effekt, hverken rusmæssigt eller bivirkningsmæssigt. Du må være meget sensitiv.

Jeg plejer at få meget høj puls på det og det er ikke unomalt hverken for mig eller mine venner at den ligger omkring de 120bpm i euforiserende doser, at pulsen stiger plejer jeg at tage som en indikation på, at jeg er ved at komme op. Jeg har brugt det stof utrolig meget for 1½ år siden hvor jeg havde en periode hvor jeg spiste det som slik, jeg tør ikke tænke på hvor meget det er.

På et tidspunkt begyndte jeg at få hjertekramper, sådan let trykken for brystet som kom af og til i hverdagen (aldrig i stof-relaterede situationer), jeg blev undersøgt men lægerne fandt intet galt med mig. Jeg ved ikke om det var indbildning eller jeg rent faktisk fik nogle spændinger og jeg ved ikke om det i så fald havde noget med stofferne at gøre. Omkring den tid stoppede jeg dog med at tage stoffer i omkring et år og spændingerne er aldrig kommet tilbage igen (men min læge sagde også at det var normalt, hvis det var indbildte smerter, at de ville forsvinde hvis en læge sagde til en, at man var rask).

Jeg tog sidst stoffet for ½ år siden, det var sjovt nok, men jeg syntes ikke det var så fedt som jeg huskede. Så nu tager jeg bare MDMA (hvilket er med måneders mellemrum). Tror at grunden til jeg valgte methylon frem for MDMA den gang var fordi frekvensen af mit stofbrug var så høj at jeg ville have haft konstante tømmermænd og ingen effekt af stoffet hvis jeg havde valgt MDMA. Methylon derfor imo højere misbrugspotentiale.

Site Admin
Brugeravatar

Måske du bare er mere sensitiv for stoffet end andre. Hvad med rent virkningsmæssigt? - var det også 'for meget' på den front? Og reagerede du på samme måde da du tog det for 5 år siden?

Jeg reagerer helt normalt på f.eks. MDMA og på amfetamin har der heller ikke været så høj puls på. Så det er kun Methylon jeg har haft denne oplevelse med.

Ophidian skrev:
Citat:
Det har nok været psykisk, 70mg er er ikke ret meget. Jeg tror ikke selv at jeg ville kunne mærke det på nogen måde, i hvert fald hvis det var indtaget oralt. Prøv at lade være med at bland det med cannabis/svampe næste gang.

Jeg tror ikke det var psykisk, for så ville jeg have været nervøs. Det var jeg ikke, og jeg tjekkede det flere gange efter jeg i perioder havde glemt det, og her gallopperede det stadig derudaf. Men det er rigtigt at Cannabis kan forårsage noget lignende, og måske har det været kombinationen..
Og.. der bliver ikke nogen næste gang :wink: Så spændende var stoffet ikke i sig selv at jeg gider at udsætte mig selv for den slags bivirkninger.

Alice skrev:
Citat:
Indtog du 70mg oralt uden kombination med andre stoffer?

Nej jeg havde taget svampe og røget cannabis.
Det du fortæller mig om hjertekrampe lyder ikke godt, og virker som om det var et wake up call til dig om at standse.

Som sagt, jeg skriver denne tråd fordi det gik op for mig at methylon godt kan opfører sig voldsomt, og det ville jeg gøre opmærksom på, fordi der kan være andre derude som også reagerer kraftigt. Nu tog jeg kun 70 mg, men hvad hvis jeg havde taget 150?
Jeg har fundet lidt flere "cases" på nettet som fortæller om methylon og øget puls:

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=104658
http://www.bluelight.ru/vb/archive/index.php/t-636758.html

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når du har kombineret stoffet med andre kan de jo have haft en interaktion på en eller anden måde. Det er jo ikke stimulanser, men det kunne være at den psychedeliske effekt forstærkede stimulanten. Det er jo ikke en nyhed at psychedelia forstærker mange ting og den ene gang jeg har kombineret methylon med skunk og 4-ho-met har jeg oplevet kraftig synergieffekt.

Nej det var ikke af sundhedsmæssige årsager jeg stoppede, jeg stoppede fordi jeg startede på universitetet og gerne ville give studielivet en chance, begynde at læse lektier osv. og det stofbrug jeg havde harmonerede ikke med disse ønsker og siden jeg er en alt-eller-intet-person valgte jeg intet.

Jeg giver dig ret i at methylon belaster systemet voldsomt, men når du ikke er overfølsom for andre stimulanser tror jeg måske skylden kan skydes på at du var under anden stofpåvirkning, der er mange faktorer der spiller ind. Jeg har oplevet at få hjertebanken uden angst. F.eks. nogle gange i forbindelse med insomnia smadrer mit hjerte afsted med 110bpm imens jeg ligger stille i sengen - men jeg er ikke angst, bare lidt anspændt, oppe at køre. Jeg tror derfor ikke du behøver at føle nogen decideret panikangst psykisk for at få hjertebanken af en mindre mængde stimulans imens du er under påvirkning af to psychedeliske stoffer. Jeg kan godt forestille med at svampe kan have forstærket en eventuel anspændthed.
Du har jo målt din puls i situationen siden du kan skrive et tal her, så du har været bevidst om den. Jeg synes altid hjertet slår hurtigere når man fokuserer på det, og hvis man fokuserer på at der måske er noget galt forstærker man den fysiske følelse, anspændthed og hjerterytme. Oven i det kan psychedelia jo så forstærke følelsen ... du ved hvor jeg vil hen. :)

Site Admin
Brugeravatar

Alice@ nu har jeg taget svampe i 24 år med eller uden cannabis, nogle gange i følgeskab af amfetaminer eller MDMA, men jeg har ALDRIG før oplevet denne slags hjertebanken. Derfor er jeg overhovedet ikke i tvivl om, at det var methylonen der var skyld i det. Min grund til at starte denne tråd er at give erfaringen videre, og høre om andre har prøvet noget lignende.

Dedikeret medlem

Jeg havde det på samme måde for 3-4 år siden da jeg blev introduceret for methylone, altid forbundet med cannabis rygning dog.

Jeg tog det 2-3 gange og hver gang kunne jeg mærke et ekstremt bodyload i forhold til effect osv, udover det virker methylone så dårligt jeg ærlig talt ikke forstår hvorfor folk ikke finder noget andet at proppe i hovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det lyder ikke rart. Jeg hader også når hjertet bar pumper afsted, selv når man ligger ned..

Det lyder som om at du er ret overfølsom for bk-mdma, på erowid skriver de:

Oral Methylone Dosages
( tentative )
Threshold 60 - 120 mg
Light 100 - 150 mg
Common 100 - 250 mg
Strong 160 - 270 mg
Heavy 250 + mg

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Stodder
Brugeravatar

Jeg tog det 2-3 gange og hver gang kunne jeg mærke et ekstremt bodyload i forhold til effect osv, udover det virker methylone så dårligt jeg ærlig talt ikke forstår hvorfor folk ikke finder noget andet at proppe i hovedet.

Smag og behag. Det har været mit absolut foretrukne stof i over 5 år og jeg er stadig ganske glad for det :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes også methylone er ret lækkert. Især kombineret med psykedeliske stoffer. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]