Jeg skriver denne tråd for at advarer folk om at methylon kan give kraftig øget puls, og vil høre om der er andre som har oplevet det samme.
Jeg har lige været til en hyggelig fest ,hvor jeg for anden gang i mit liv indtog methylon, - knap 70 mg. (første gang er omkring 5 år siden). Samtidig blev der indtaget svampe og røget cannabis. De sidste to substanser er jeg fortrolig med, og ved at min krop reagerer fint på. Dog kan jeg en sjælden gang godt få lidt øget puls af cannabis.
Nå, men historien er den, at jeg på come up står udenfor ved bålet og ryger på en joint der går rundt, og pludselig bliver jeg opmærksom på at mit hjerte slår temmelig hurtigt uden nogen egentlig grund. Da jeg tjekker det er det oppe over 120 slag i minuttet, nok snarere 130. Jeg bliver dog ikke rigtig bange, noterer mig bare at jeg skal holde øje med det, - måske er det fordi jeg havde røget? Og så glemmer jeg det igen. Et stykke tid senere ligger jeg i sofaen, og her er det det samme. Selvom jeg slapper af, kører hjertet derud af. Det irriterer mig, så jeg rejser mig og går en tur sammen med et par andre stykker. Det at gå hjælper. Hjertet er stadig hurtigt, men nu bruger jeg hele kroppen sammen med det, så jeg får arbejdet adrenalinen ud af systemet og brugt den ekstra ilt.
Det skal siges at min normale hvilepuls ligger på omkring 60 slag/min.
Vi går i omkring halvanden time, og da vi kommer hjem er mit hjerte nogenlunde normalt.
Selvom jeg kun tog en lille dosis (70 mg) reagerede mit hjerte kraftigt på det. Jeg vil derfor i fremtiden ikke udsætte min krop for dette stof. En veninde, som tog samme mængde fra samme batch, oplevede ingen problemer med pulsen.
MDMA har jeg det fint med og oplever ingen nævneværdig puls forøgelse.
Jeg har chekket nettet lidt for historier om methylon og øget puls og fundet dette på erowid:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=84470Så.. hvad er jeres erfaringer med stoffet?
Hilsen Fanny