Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 18:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey

Jeg er lidt i et dilemma her for tiden. Jeg har før i tiden prøvet ketogan, tramadol og kodein. På trods af lidt forskel på styrken, har jeg været enormt glad for det hele. Jeg må indrømme at jeg elsker følelsen opioider giver mig. En lang periode efter ketoganerne havde jeg en kæmpe lyst til at prøve dem igen, men jeg havde ikke adgang til nogen og tanken forsvandt ligeså stille igen. Det er nu halvandet år siden.

Sagen er nu den, at jeg har fundet mig en pålidelig og fast kilde til en masse forskelligt. Deriblandt oxycontin og heroin. Jeg svæver lidt mellem at skaffe mig nogle oxycontiner eller droppe det. På den ene side ved jeg, at rusen er vildt lækker, og jeg er også spændt på at prøve dette opioid som er så populært. På den anden side er min kontakt som sagt fast, det vil sige at bliver jeg først glad for dette, er det ikke tilgængeligheden der standser mig.Lige nu har jeg nemlig lidt "glemt" hvor nice det er at ligge og være opioid ramt.

Hvad siger I? Kan oxycontin og lign. stærke opioider overhovedet tages rekreativt, eller er det noget folk som er på vej mod et misbrug bilder sig selv ind?? Jeg mener selv, at jeg har en ok viljestyrke, men samtidig ved jeg at opioid niceheds-faktoren er out of this world....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det kan godt lade sig gøre at bruge opiater rekreativt.

Nu du skriver du nærmest cravede efter ketogan-rusen, synes jeg det smarteste ville være at lade oxy'erne være så ikke du risikerer at blive for glad for dem - som mange gør. Læste for nyligt om én tidligere opiatmisbruger som efter måneder/år stadig cravede psykisk efter opiatrusen.

Selv er jeg så "heldig" at jeg får grimme bivirkninger i samme doser som jeg bliver tilstrækkeligt påvirket af.. Kløe, opkast og hikke(når jeg ryger, selv dagene efter). Så jeg bruger meget sjældent opiater rekreativt, men nogle gange mod smerter i terapeutiske doser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor vil du dope dig med opiater?
Rusen er måske rar, men overvej hvad du ofrer til fordel for et sådant misbrug.
Hvis det er en flugt fra virkeligheden du søger, skulle du måske løse det problem i stedet på naturlige måder.

Personligt synes jeg det er okay at tage sig en flugt af og til i form af en joint eller alkohol, eller andet du ikke bliver hooked på med det samme. Opiater er svære at kontrollere, og du virker ikke til at være ret god til det i forvejen.

Om end man bruger stoffer til at lære noget (psychedeliske stoffer fX) eller til at slappe af, skal man ikke misbruge dem, det fører aldrig til noget godt.

Jeg ville råde dig til at lade være. Jeg er selv glad for opiaters rus (dog tager jeg dem højst to gange årligt), men ville ikke turde forsøge mig med det i din situation.

Medlem

Hvis du selv er i tvivl, så synes jeg svaret står temmelig klart.

Senest rettet af Stanhope 19 feb 2013 14:02, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
nu har jeg aldrig prøvet downers, ud over alkohol og joints, men tanken om hvad man foretager sig på downers skræmmer mig lidt, altså en ting er at fare rundt og kramme alle og så videre, der sker jo ligsom noget, men bare at ligge og koge i sin egen verden, det er jo at flygte fra virkeligheden, sådan som jeg ser det i hvert fald.
- jeg ville lade vær'

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville lade være hvis jeg var dig.

på et tidspunkt fik jeg en del oxyer af en ven, vi vidste ikke en skid om dem udover at det var et opiat. Jeg må ærligt indrømme at jeg blev utrolig glad for dem meget hurtigt, og hvis jeg havde haft en fast kontakt på dem ville jeg højst sandsynligt sidde i saksen nu.

Hvis man skal tage opiater ville jeg holde mig til kodein eller tramadol. Oxyer er sku tæt på at være heroin.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

På den anden side er min kontakt som sagt fast, det vil sige at bliver jeg først glad for dette, er det ikke tilgængeligheden der standser mig.

- You never fucking know ! Worst case er du pludselig hooked og din faste kontakt er ikke længere fast. Du ved selv at ingen kontakter er faste, især ikke i den verden. Heller ikke selvom du har en mate der er læge, apoteker eller andet.
Mit råd er også at lade være. Jeg blev rigtig hurtig glad for oxycontin, og det var ikke engang specielt store dosis. Det var bare så nemt lige at snuppe en pille og så kunne jeg overskue alt. Også fordi der er ikke er nogen forberedelse, arbejde i det. Det er bare "haps" = falsk lækkerhed.

Håber du når frem til en god beslutning.
smurf

Junior medlem

En god opiat rus slår det meste!
MEEEN, jeg vil på det kraftigste råde dig til at holde en MEGET stram snor om armen på dig selv :)
Efter min mening er Oxycodone (Oxynorm/Oxycontin) det mest lækre opiat der kan opstøves nord for alperne ;)
Småkage dåsen klapper hurtigere end du forventer, og har du en fast kontakt til dette opiat, kan det blive meget fristende blot at hapse en "Norm" mere på en dårlig dag!
Nå, men nok HR for denne omgang.
Hvis du alligevel beslutter dig for at afprøve dem, skal du (Hvis vi taler om depot udgaven Oxycontin) knuse pillen godt og grundigt, for at undgå den modificerede udløsning som er indbygget i dem. (Pulveret kan derefter puttes i en tom kapsel, eller på toppen af et shot glas med vand)
Derudover vil jeg anbefale som førstegangs bruger, IKKE at afprøve mere end 10 mg første gang :)
De sparker én lige i panden hvis man er førstegangsbruger :cheers:

Take Care
Wednesday13

Medlem

tak for jeres svar. De bekræftede egentlig bare, hvad jeg også selv har gået og overvejet. Nemlig at opiater er en omgang dyr, afhængighedsskabende onani. Det er sjovt, for personligt glemmer jeg tit helt hvor ligegyldig rusen er, bare fordi det er så lækkert. Men så kan man også stille spørgsmål til, om man bør få noget ud af rusmidler, før man kan retfærdiggøre at tage dem, eller om det nogle gange kan give ok mening (og om det er muligt, på længere sigt) at tage f.eks. opiater en gang imellem(!), selvom de absolut ikke giver andet end kortvarig, falsk lykke og virkelighedsflugt. Grundlæggende vil jeg mene, at bearbejdelse i alle tilfælde er bedre end eskapisme..

Under alle omstændigheder holder jeg mig fra at købe nogle. I har ret, det er fjollet når man er SÅ glad for dem

Medlem

Geografisk sted: hasselager
jeg har selv være afhæning af heroin og opiater, og det er ikke svært og hører du vil ende det samme sted, så syns du skal smide hans nr ud og løbe en tur så du får et kik på naturlig opiater :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lykkeli skrev:
tak for jeres svar. De bekræftede egentlig bare, hvad jeg også selv har gået og overvejet. Nemlig at opiater er en omgang dyr, afhængighedsskabende onani. Det er sjovt, for personligt glemmer jeg tit helt hvor ligegyldig rusen er, bare fordi det er så lækkert. Men så kan man også stille spørgsmål til, om man bør få noget ud af rusmidler, før man kan retfærdiggøre at tage dem, eller om det nogle gange kan give ok mening (og om det er muligt, på længere sigt) at tage f.eks. opiater en gang imellem(!), selvom de absolut ikke giver andet end kortvarig, falsk lykke og virkelighedsflugt. Grundlæggende vil jeg mene, at bearbejdelse i alle tilfælde er bedre end eskapisme..

Synes selv det er okay at flygte lidt af og til med nogle rusmidler, opiater er bare en ret voldsom og ret vanedannende flugt.

Medlem
Brugeravatar

På den anden side er min kontakt som sagt fast, det vil sige at bliver jeg først glad for dette, er det ikke tilgængeligheden der standser mig.

- You never fucking know ! Worst case er du pludselig hooked og din faste kontakt er ikke længere fast. Du ved selv at ingen kontakter er faste, især ikke i den verden. Heller ikke selvom du har en mate der er læge, apoteker eller andet.
Mit råd er også at lade være. Jeg blev rigtig hurtig glad for oxycontin, og det var ikke engang specielt store dosis. Det var bare så nemt lige at snuppe en pille og så kunne jeg overskue alt. Også fordi der er ikke er nogen forberedelse, arbejde i det. Det er bare "haps" = falsk lækkerhed.

Håber du når frem til en god beslutning.
smurf

Det er lige præcis så nemt med oxycontin, det er et lidt større arbejde når man skal lave et ekstrakt af kodimagnyler. Og så smager det også af helveds til...

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=xgi3Ve0gjXs

Mad child, rapper lidt om sit brug af oxycontin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det var godt nok mad chill det der, tak :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg1967@yahoo.com
phramacy grade oxycontin (i.e. not counterfeit) er ofte bedre end gade heroin.

fantastisk stof, men meget, meget, meget "addictive"

Avoid it ............ hvis du kan

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Synes du skal holde dig fra dem.
Havde min første tur på heroin i onsdags, og har stort set ikke tænkt på andet siden - håber at kunne holde mig i skindet. Mine overvejelser lignede dine.

Modsat psychedelika eller MDMA er der intet potentiale for personlig udvikling - hvorimod risikoen for at degenerere totalt, er meget reel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]