Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg søger Hjælp til hurtig udtrapning af Contalgin - nogen der kan hjælpe mig ??. Jeg har fået dem i 4 år nu for Inflammatorisk Psoriasisgigt - 2x20 mg daglig - sygdommen har jeg stadig men, hvad jeg ikke vidste var at man kunne blive afhængig af disse og jeg vil bare ikke have det!. Så hellere smerterne ved sygdommen selvom de vil begrænse mig i det daglige tilstrækkeligt. Jeg kan ikke leve med at skal være afhængig af hverken tabletterne Eller lægen der udskriver dem og jeg vil ud af det!. Problemet er større end jeg først troede og bare Ligge den Væk, det hår sku alligevel ikke!. Det gjorde jeg med stesolid og sovetabl. Jeg fik det virkelig skidt men holdt stand og er ikke længere afhængig af dém - det er ca 4 mrd siden nu. Contalgin er ikke alene líge så vanedannende ved jeg nu, det er værrer!. Er der nógen der kan hjælpe mig med råd til hurtigst muligt at komme Af med dem ?? Det kan ikke gå hurtigt nok og hvis jeg kunne ville jeg smide dem ud af vinduet her og nu, men pga dels afhængigheden og dels at sygdommen straks forværres, så er det For Meget for selv mig der vírkelig er Stædig af natur. Jeg er blevet SÅ harm og bitter over íkke at være blevet orienteret ordentligt om Hvor afhængigt man Kan blive af disse contalgin og var i så fald Aldrig gået med til Den løsning!. Da jeg fik dem kunne jeg Omsider fungere i hverdagen igen efter 3 et halvt år hvir det kun gjaldt om at overleve smerterne fra time til time - jeg Havde ikke noget liv!, - det er blevet det samme igen, bare Med de smertestillende tabletter og så lever jeg altså helst helt uden!. Der Må være andre alternativer - er der nogen der kan hjælpe vil jeg være Méget taknemmlig!. Jeg har kun mig selv og ikke noget netværk at ty til.

Dedikeret medlem

Jeg tænker lidt at når du får dem for smerter som jo vil vende tilbage og være ødelæggende for dit liv - så burde du i min verden være tja glad for der er noget som virker.
Afhængelighed af noget som du får fast er vel ikke så slemt eller hvordan?

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt forstå du gerne vil af med medicinen. Selvom contalginen måske dæmper dine smerter, er du jo konstant bedøvet af det. Jeg har en bekendt som har en diskosprolaps og som fik contalgin i nogle år. Hun blev træt af ikke at være ordentlig til stede på grund af medicinen og stoppede derfor. Hun gik over til at få akupunktur i stedet. Hendes kæreste lærte at sætte tre nåle, som virkede præcis på hendes problem, så hun ikke behøvede gå til akupunktør hele tiden. Det virkede og i dag er hun smertefri selvom en diskosprolaps er en kronisk lidelse. Hun prøvede også hashkager med meget små mængder hash i før hun prøvede akupunkturen, men brød sig ikke om rusen, så hun stoppede hurtigt igen.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at trappe ned, men jeg er sikker på at din læge gerne vil lave en plan for dig, hvis du forklarer ham at du ønsker at komme af medicinen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du har formået at tage din medicin som du skulle i 4 år uden at misbruge den (spise meget højere doser end lægen havde sagt for at få en rus) er det en meget dårlig ide at stoppe med at tage din medicin.

Bare tag det roligt og spis din medicin som lægen siger det, hvis lægen mener at det er en god idé at du skal stoppe med at tage den skal han nok selv lave en udtrapningsplan til dig. Der er ingen der pludselig kommer og tager din medicin fra dig og det er intet galt i at tage medicin for sin sygdom, at NOGLE mennesker kan tage høje doser af det for at blive høje betyder ikke at du ikke kan styre medicinen.

Hvis du har taget 40mg dagligt i 4 år får du ikke længere en rekreativ effekt ud af det på samme måde som folk gør når de tager det for sjov. Du lyder ikke som en der på nogen måde har behov for at komme ud af noget misbrug.

Hvis du virkelig synes det er at problem så henvend dig til din læge og så kan I i samråd finde et nyt præparat, du føler dig mere tryg ved. Så kan han også hjælpe dig med at lave en korrekt nedtrapningsplan i overgangsfasen.

Junior medlem

Jeg er selv smertepatient og får noget lignende dit præparat.

Som der også bliver skrevet er der ikke noget galt i, at der opstår afhængighed, når du ikke tager for meget af din medicin. Dog kan jeg godt forstå, hvis du føler du går rundt i en osteklokke og derfor gerne vil stoppe med medicinen.

Jeg vil foreslå dig at trappe 5 mg. ned pr. uge indtil du rammer 0. Du vil opleve få abstinenser på denne måde, men du vil slet ikke ryge ud i fullblown abstinenser. Hvis du har kunnet tage en kold tyrker fra dine benzodiazepiner, burde det være piece of cake at smide dine contalgin. Du er velkommen til at skrive en PM hvis du har spørgsmål. Jeg kan bestemt også anbefale andre smertestillende præparater du ikke bliver afhængig af.

God vind.

Junior medlem

Hvid du virkelig syndes det, så tal med din læge, han burde kunne lave en nedtrapningsplan til dig.
Jeg ville fortsætte med pillerne og den dosis vil du ikke har nogle problemer i daglige med dem og de tager din smerte.
Du kan evt skifte over til lav dosis metadon, det kræver dog at du kommer på en smerteklinik, nogle syndes det er bedre en morfin
og får ikke så mange bivirkninger ( i din dosis, tvivler jeg dog på at du har nogle slemme).
Jeg ville ikke begynde at eksperimentere med nedtrapning, hvis du har et arbejde eller et familieliv, det kan tage hårdt på begge, så mit råd er tal med din læge :)

Medlem

Hej. Jeg søger Hjælp til hurtig udtrapning af Contalgin - nogen der kan hjælpe mig ??. Jeg har fået dem i 4 år nu for Inflammatorisk Psoriasisgigt - 2x20 mg daglig - sygdommen har jeg stadig men, hvad jeg ikke vidste var at man kunne blive afhængig af disse og jeg vil bare ikke have det!. Så hellere smerterne ved sygdommen selvom de vil begrænse mig i det daglige tilstrækkeligt. Jeg kan ikke leve med at skal være afhængig af hverken tabletterne Eller lægen der udskriver dem og jeg vil ud af det!. Problemet er større end jeg først troede og bare Ligge den Væk, det hår sku alligevel ikke!. Det gjorde jeg med stesolid og sovetabl. Jeg fik det virkelig skidt men holdt stand og er ikke længere afhængig af dém - det er ca 4 mrd siden nu. Contalgin er ikke alene líge så vanedannende ved jeg nu, det er værrer!. Er der nógen der kan hjælpe mig med råd til hurtigst muligt at komme Af med dem ?? Det kan ikke gå hurtigt nok og hvis jeg kunne ville jeg smide dem ud af vinduet her og nu, men pga dels afhængigheden og dels at sygdommen straks forværres, så er det For Meget for selv mig der vírkelig er Stædig af natur. Jeg er blevet SÅ harm og bitter over íkke at være blevet orienteret ordentligt om Hvor afhængigt man Kan blive af disse contalgin og var i så fald Aldrig gået med til Den løsning!. Da jeg fik dem kunne jeg Omsider fungere i hverdagen igen efter 3 et halvt år hvir det kun gjaldt om at overleve smerterne fra time til time - jeg Havde ikke noget liv!, - det er blevet det samme igen, bare Med de smertestillende tabletter og så lever jeg altså helst helt uden!. Der Må være andre alternativer - er der nogen der kan hjælpe vil jeg være Méget taknemmlig!. Jeg har kun mig selv og ikke noget netværk at ty til.

HVis du har brug for lidt personlig erfaring, og opbakning, så skriv en PM til mig. Er selv kommet ud af contalgin (pga ryg og hofte skader, fik jeg dem).
Er her altid til moralsk støtte. Den kan være hård.

Knusser

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]