Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg står og skal købe "opfriskere"... Enten bliver det Ritalin 10mg eller Modifanil 200mg.

Jeg har prøvet Ritalin - de virker udmærket som opfriskere, nu hvor jeg er i fast opiod-behandling for kroniske smerter. Men Modafinil skulle også give en større lykkefølelse.

Hvad kan I anbefale?

Mvh

Peter Pedal

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Modafinil er ikke en "opfrisker" andet end at du ikke behøver sove. Medmindre du tager store doser, så kan det måske godt virke meget let euforisk og give en lille ekstra energi. Men som udgangspunkt vil jeg kalde det søvn på pilleform.

Junior medlem

Kan du prøve at uddybe hvad du mener med søvn på pilleform? Undertrykker det søvnbehovet så du ikke føler dig træt, eller hvordan? Hvordan vil du beskrive forskellen mellem feks. methylphenidat og modafinil? :)

Medlem

Geografisk sted: Kbh
thepainman skrev:
Kan du prøve at uddybe hvad du mener med søvn på pilleform? Undertrykker det søvnbehovet så du ikke føler dig træt, eller hvordan? Hvordan vil du beskrive forskellen mellem feks. methylphenidat og modafinil? :)

Præcist. Du kan springe en nat over og gå i seng den næste aften og nøjes med en normal nats søvn, uden at føle du har sprunget over. Man kan godt lige fornemme at man har taget et eller andet, og man kan naturligvis også godt mærke når man ikke har sovet det man normal skulle have gjort. Men i langt mindre grad end hvis du kører på koffein (som også giver bivirkninger efter blot et par kopper kaffe) eller andre stimulanser. Og så bevarer man sine mentale/kognitive evner.
Jeg har ikke den store erfaring med methylphenidat eller amfetamin til bare at holde mig vågen, men kan da sige at jeg får ingen nævneværdig følelse af stimulation eller eufori som vel ellers er normalt med disse stoffer.

DR sendte for et års tid siden en dokumentar med ham den læspende læge som testede modafinil. (derfor jeg besluttede at bestille dem) Men jeg kan desværre ikke huske navnet på udsendelsen eller lægen, så har ikke lige kunnet finde noget link.
Men her er en radiodokumentar om modafinil: http://www.dr.dk/P1/p1_temaer/Detoptimeredemenneske/Udsendelser/20080513110550.htm

Edit: Fandt det: http://youtu.be/y4j9Rr3FZJ4
I modsætning til ham i klippet, finder jeg det ganske umuligt at sove på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]