Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Halløjsa...

Hvad er jeres mening om Rivotril(Clonazepam) 2mg??? Set i forhold til f.eks. Alprazolam 1mg eller Ativan(Lorazepam) 2 mg.???

Jeg har fået et godt tilbud, men vil ikke bare bedøve mig, hvis effekt bare er en lur på 5 timer :)

Håber at få jeres mening

Dedikeret medlem

Min bror bliver altid helt væk af dem uden han selv kan se det og kan slet intet huske dagen efter men han får os metadon og ryger noget dope ved siden af kan selvfølgelig godt være blandingen :P

Medlem
Brugeravatar

Personligt synes jeg ikke at jeg bemærker at rivotril'en virker, og derfor tåger rundt som Patrix også beskriver dem. Alprazolam'en er helt klart min favorit. Kortere halverings tid i forhold til de fleste andre benzo'er, men til forskel så er jeg ikke i trivl om jeg har taget alprazolam. Der bliver jeg virkelig påvirket i forhold til rivotril, føler jeg hvertfald.

Min personlige mening er at jeg fortrækker alprazolam'en da jeg kan mærke jeg er påvirket , i forhold til rivotril'en. :)

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Har også selv svært ved at mærke at jeg er påvirket når jeg har indtaget rivotril. Tilgengald får jeg den vildeste blackout i 2 dages tid, samt følelsen af at være en verdensmand som kan det hele, selvom jeg knap nok kan stå på mine ben. Alle hæmninger og ens normale "stopklods" er også pist væk, hvilket godt kan føre til pinlige og enda farlige situationer. Samt en ubeskrivelig lyst til at klodse alverdens narko, som jeg selvfølgelig ikke kan huske er sket en dag eller 2 efter.. det er min personlige erfaring. Så jeg prøver at holde mig fra dem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes rivotril er en ret fjollet benzo. Jeg kan sagtens mærke jeg er påvirket af den. Den er temmelig anxiolytisk og muskelafslappende, og stort set ikke hypnotisk, så du kommer ikke til at falde i søvn af den. Hvis det er din første gang, så lad være med at tage mere end 4 mg. Det er en ret kraftig benzo med en MEGET lang halveringstiden, og du kommer til at kunne mærke den dagen efter. Så lad være med at tage dem, hvis du skal på arbejde dagen efter eller lave et eller andet vigtigt.
Jeg havvde en bender for et års tid siden, hvor jeg spiste måske 20 mg i løbet af to dage. Jeg kan kun huske nogle enkelte glimt fra episoden, men jeg ved at jeg har været oppe at slås med nogle af mine venner (vist for sjov, men alligevel....) og har jagtet hele byen rundt i flere timer efter en dude, som påstod han havde buprenorphin. Jeg oplever, ligesom KawN at jeg mister alle mine hæmninger og alt bare kommer til at virke blødt og ufarligt. Så pas på med dem. Men hvis de bliver brugt forsvarligt, synes jeg det er en ret grineren benzo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg er hoppet med på bussen med banneret "benzo'er har i sig selv ingen rekreativ værdi".

Tillad mig at opremse et par positive sider ved benzodiazepiner;

- Du kan lettere smide dine hæmninger og kan opleve en mental ro, hvilket kan være befriende for indesluttede eller nervøse eller individer.
- Det løsner dine muskler op, hvilket kan være fordelagtigt for en person med slemme muskelspændinger.
- De kan redde dit liv eller blot få dig ned på jorden igen ved enten en overdosis stimulanter eller et heroisk psykedelisk trip GONE APE-SHIT.
- De kan behjælpe at, du er afslappet eller helt glemmer oplevelsen af en procedure på et hospital eller hos en tandlæge.
- De kan lulle dig i søvn ved særligt problematiske omstændigheder hvor alt andet fejler, søvn kvalitet vil dog lide gevaldigt og dine søvnproblemer vil hurtigt forværres ved fortsat brug.

Foruden ovennævnte positive sider, så ser jeg ikke meget mere brugbart ved en benzodiazepin.

Du bliver dum, sløv, initiativløs eller ude-af-kontrol, ender som offer for talrige ubehagelige mentale og kropslige bivirkninger, som I selv kan kigge nærmere på ved lejlighed.

Eller du kan risikere at poste en mangelfuld trip-rapport på nettet der diktere hvorledes du smadret din tilstedeværelse, enten ved svær afhængighed eller ved en serie af uhensigtsmæssige handlinger overfor familie, venner eller autoritets-figurer, som du så ikke kan redegøre for efterfølgende, du har måske selv læst et par stykker af dem.

Mine personlige erfaringer med benzoer har kun givet mig problemer. De blev hurtigt en vane, der fandtes nemlig talrige undskyldninger for hvorfor jeg spiste dem. Og så tænker du måske; 'jamen så dum er jeg heller ikke' og mit svar vil være "nej, men det kan du blive" især da et par stykker af dem har en latterlig lang halveringstid.

Hvad du så end mener du får benytter benzoer for, vil jeg foreslå dig at søge et alternativ - for det er fandme ikke værd at lege med efter min mening.

Senest rettet af StåendeBifald 12 apr 2013 00:08, rettet i alt 3 gange.

Medlem

Jeg synes slet ikke jeg kan nyde rivotrill. Personligt synes jeg ikke engang de er værd at prøve, men mine erfaringer indenfor benzo´er er generalt rimelig få.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg havde en lille periode på rivotril, må erkende jeg syntes det var sjovt, bestemt fordi jeg altid tog dem kl lort morgen/eftermiddag mens jeg stadig var til morgenfest. lidt ligesom at være på ketamin , fanget i en gummi krop....
når det er sagt kan jeg så kun nævnte negative aspekter af Rivotril.

du kan ikke huske en skid.. seriusly.
dine hæmninger forsvinder fuldstændig.
halveringstiden er 72 timer x 3
jeg personligt har rejsnings besvær i flere dage efter grov indtagning af dette...
så aldrig mere...
og vil kun anbefale det som en en gangs oplevelse!. for det er nu hyggeligt.

so point is :: DONT!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Aldrig har prøvet noget så uhyggeligt som Rivotril(benzoer).
det så fucking ironisk at man ikke kan mærke det, samtid med at man sviner alt og alle til, mens man benægter at man føler sig påvirket
har kun et råd hvis man absolut skal tag "lortet" for at lame sig, GØR DET ALENE, der ingen der fortjener at være samme med en der blæst på Rivotril eller andre benzoer for den sags skyld(nok ikke den smarteste HR)

Medlem

Tak for svar... Jeg vælger dobbelt op af Alprazolam. Det er også nemmere at administrere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]