Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 04:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 apr 2013 20:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2012 10:49
Indlæg: 18
Hej alkymister! :)

Jeg er vendt tilbage efter et interneteventyr med begrænset success. Jeg har længe gået og tænkt over hvilket stof fra 2c-familien der er lettest på hjernen. Jeg er med på at de alle er research chems med ganske begrænset forskning bag sig, men jeg tænker at der findes folk her på psychedelia som besidder en noget større kemisk viden end diverse dudes som mener de har noget klogt at sige, inklusiv mig selv (kemi B fra gymnasiet rækker ikke langt her :roll: ). Er der nogen som kan kloge sig på dette emne? Hypoteser der grunder i solid kemisk viden er trods alt bedre end frie gætterier :wink:

God fredag

Milsuminus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 20:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
2C-C skulle ikke være så tungt for hovedet, har jeg hørt fra folk, der har prøvet det. Når det er sagt, så synes jeg som regel visuals bare er en bonus. Det er ikke det psykedeliske stoffer handler om for mig. Det er hvad der sker i hovedet, der er interessant :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 20:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Jeg ville sige meskalin :) Det har været brugt i mange hundrede år og ingen er så vidt jeg ved døde af det. Der skal doser på op omkring et halv gram ren meskalin til før du får et stærkt trip, så det er meget svært at overdosere. At det er utrolig svært at vide, præcis hvor potent din kaktus er, er selvfølgelig lidt problematisk i forhold til præcis dosering, men vi skal jo have lidt spænding en gang imellem.

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 20:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Jeg ville sige meskalin :) Det har været brugt i mange hundrede år og ingen er så vidt jeg ved døde af det. Der skal doser på op omkring et halv gram ren meskalin til før du får et stærkt trip, så det er meget svært at overdosere. At det er utrolig svært at vide, præcis hvor potent din kaktus er, er selvfølgelig lidt problematisk i forhold til præcis dosering, men vi skal jo have lidt spænding en gang imellem.


Meskalin er jo ikke fra 2C-X familien :)

Jeg ved ikke hvad der ville være sikrest, ved kun at jeg fik svær HPPD af 2C-B, men det skyldtes at jeg ikke behandlede det med respekt..

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 23:28 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Hvad mener du helt præcist med 'lettest for hjernen'?

Mener du egentlig toxicitet eller bare hvad den gængse opfattelse er af selve rusen?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2013 23:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2012 10:49
Indlæg: 18
Hvad mener du helt præcist med 'lettest for hjernen'?

Mener du egentlig toxicitet eller bare hvad den gængse opfattelse er af selve rusen?


Hov ja, den var vist ikke helt skarpt formuleret :) jeg tænker toxicitet, hellere lidt tungere tømmermænd end en hjerneblødning ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2013 00:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2012 10:49
Indlæg: 18
http://www.maps.org/news-letters/v04n1/04134pea.html, her mener man at et skud antioxidanter kan udføre mirakler.. altså en håndfuld blåbær, en kop grøn te og en daglig dosis vitaminpiller en time eller to før et trip og du er gylden tænker jeg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2013 03:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Jeg ville sige meskalin :) Det har været brugt i mange hundrede år og ingen er så vidt jeg ved døde af det. Der skal doser på op omkring et halv gram ren meskalin til før du får et stærkt trip, så det er meget svært at overdosere. At det er utrolig svært at vide, præcis hvor potent din kaktus er, er selvfølgelig lidt problematisk i forhold til præcis dosering, men vi skal jo have lidt spænding en gang imellem.


Meskalin er jo ikke fra 2C-X familien :)

Jeg ved ikke hvad der ville være sikrest, ved kun at jeg fik svær HPPD af 2C-B, men det skyldtes at jeg ikke behandlede det med respekt..


Nej selvfølgelig ikke. My bad. Jeg var vist lidt hurtig til at dømme efter overskriften :3

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2013 10:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2011 20:38
Indlæg: 145
Hmm, Jeg ville mene 2c-c eller maskalin, men nok mest Meskalin fordi det ikke er menneskeskabt stof og mere psykedelisk
Alexander Shulgin placerede Meskalin i hans "Magical Half-Dozen" kategori..Prøv evt at læse hans tekster :)

Dog har jeg meget dårlig erfaring med 2c-x familien, navnligt 2c-e! Som jeg fik en nær fatal overdosis af fordi jeg dum og eyeballede min dose og derefter redoserede fordi jeg blev utålmodig pga manglende virkning efter en time.

Så jeg vil foreslå at du måler din dose omhyggeligt op (Better safe than sorry) og husk at bodyload bliver mere fremtræden med dosens størelse :)

_________________
Dont push the River, it flows by itself~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2013 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2005 18:20
Indlæg: 52
Så vidt jeg ved, og med et hurtigt opslag i Shulgin-indekset, bliver de fleste 2C'ere hydrolyseret (enten på 2-MeO-gruppen eller på aminet), oxidativt deamineret eller omdannet til acetamid, analogt til de fleste andre phenethylaminer. Der er dog lavet få deciderede toksikologiske studier på nedbrydningsprodukterne så det er svært at udtale sig om hvilket et som er "sikrest".

De halogenerede 2C'ere (2C-B, 2C-C, 2C-I) er vist relativt sikre, de har jo alligevel været indtaget en del i undergrundsmiljøet de sidste 20 års tid. Bare sørg for at holde dig til dosis, og helst starte meget lavt hvis nu du er en af de få som reagerer meget dårligt på stofferne.

De alkylerede 2C'ere (2C-D, 2C-E, 2C-P, 2C-iP osv.) er mere eller mindre samme historie; dosis, dosis, dosis. Især 2C-P er MEGET følsom mht. dosis, hvor få milligrams forskel i dosis kan være forskellen mellem et lækkert hyggetrip og et mareridt.

2C'erne som indeholder svovl-atomer (2C-T, 2C-T-2, 2C-T-4 osv.) ville jeg nok holde mig fra indtil videre. Effekten af dem lyder meget interessant, men anekdotale beviser tyder på at det terapeutiske vindue (dosen der skal til for at få den ønskede effekt vs. dosen hvor man oplever negative effekter) er ret snæver. Desuden virker 2C-T'erne vist nok også som MAOi'er, og der har da også været rapporteret om dødsfald efter indtagelse af 2C-T-7 (som sikkert skyldtes en overdosis + kombination med alle mulige andre stoffer, but still). Desuden mener jeg også at Shulgin nævner i PiHKAL at en af hans venner havde en utroligt dårlig oplevelse på 2C-T-2.

Du kan jo evt. selv læse lidt mere om det her, det er ret let forståeligt og giver nogle gode guidelines til at bruge 2C'erne fornuftigt.

Citat:
Meskalin fordi det ikke er menneskeskabt stof og mere psykedelisk

Does not compute, der er masser af naturlige psykoaktive stoffer som er ret giftige, se f.eks. atropin/scopolamin.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team