Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 06:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: sovepiller
Junior medlem

Hej
Er der nogen som kan svare mig på om indslumrings sovepiller som fx immoclone og immovane kan virke modsat hvis man holder sig vågen på dem i stedet for at lægge sig til at sove. Det har jeg hørt men er det sandt?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
At man bliver mere frisk i stedet? Tror jeg næppe, men da de minder en del om benzoer kan man blive "høj".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Nej, men du kan få nogle alvorlige blackouts.

Medlem

Jo, de kan faktisk virke modsat. Hvis du spiser en og sætter dig til at lave noget interessant, som du bliver opslugt af. Så kan de give en form for eufori eller øget koncentration, hvor du lige pludselig har brugt flere timer på den givne ting.

Så når du tager sovepiller er det om at få slukket lyset og falde til ro.

Og lad være med at misbruge dem, hvis du virkelig har brug for at bruge dem som sovepiller. Den første tolerence man udvikler, er at man ikke længere bliver træt af dem. Det kan ske inden for dage eller en eller to ugers brug, så pas på med det, hvis du virkelig ønsker hjælp til at sove. Det kan godt være det er fristende at bruge dem til den eufori og koncentration, men så mister du altså din hjælp til at sove. Så i mine øjne er det en ret stor pris at betale. Find noget andet, du kan føle dig euforisk på og øge din koncentration, hvis du virkelig har brug for hjælp til at sove af og til. Tro mig, at lide af søvnløshed flere dage i træk er noget af det værste du kan udsætte dig selv og din psyke for. Søvn er guld værd og faktisk nødvendigt for at holde dig i live, hvis vi går helt ud i ekstremerne.

Er det et tilfredsstillende svar, der er brugbart for dig eller er der mere du mangler at få uddybet??

Senest rettet af nitrat 23 apr 2013 20:38, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Her er en kilde forresten

Citat:
However, tolerance to the various actions of benzodiazepines develops at variable rates and to different degrees. Tolerance to the hypnotic effects develops rapidly and sleep recordings have shown that sleep patterns, including deep sleep (slow wave sleep) and dreaming (which are initially suppressed by benzodiazepines), return to pre-treatment levels after a few weeks of regular benzodiazepine use. Similarly, daytime users of the drugs for anxiety no longer feel sleepy after a few days.

http://benzo.org.uk/manual/bzcha01.htm

Jeg er klar over at de to præparater du nævner ikke er benzodiazepiner. Men de er benzodiazepin-lignende midler, hvorfor min ovenstående argumentation og dokumentation stadig er holdbar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Du kan læse nogle triprapporter på erowid. Jeg har selv prøvet zopiclone, og det er lige til skraldespanden imo. Både som indslumringspille og til at blive "lam" af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg kender flere der har oplevet deleriumsagtige sindstilstande, når de har holdt sig vågne på "z'erne".. men en modsat effekt har jeg aldrig hørt om - jeg har forresten skrevet en lille mini triprapport om emnet engang - den kan du finde her, sammen med lidt flere kommentarer - viewtopic.php?f=4&t=39799&hilit=billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]