Jeg har i et stykke gerne ville prøve MDMA, har læst lidt om det, og set programmer om stoffet på DR3 for nylig. Blev enig med en veninde der har prøvet det én gang og en ven som har prøvet det over ti gange, at give det et forsøg. Jeg har før denne aften røget hash én gang og skunk to gange. Og har aldrig haft problemer med efterfølgende angst eller noget som helst.
Vi gjorde det nu her i fredags, startede med at tage en pille og derefter røg vi lidt skunk sammen. Min ven fortalte at det kun var med til at forlænge peak'et. Efter 45 minutter slår det mig og det føles fantastisk!! Efter et stykke tid, mener jeg, at vi begynder at høre en sang der hedder, eller i hvert fald omhandler tankespind, for lige pludselig går jeg helt i baglås og kan ikke forklare det, men min opfattelse af musikken og rummet ændre sig. Jeg smider mig på gulvet lidt, og siger ikke noget. Lidt efter får jeg så sat mig i sofaen, hvor jeg udbryder at det er tankespind. Men jeg mener at det er i "takt" med sangen, altså sangen der gør at jeg siger det. Har aldrig hørt om tankespind før, så ved ikke hvor jeg ellers skulle kende ordet fra. Mine venner har bagefter fortalt mig, at det var et ord der satte mig igang. Kan det passe at det ér en sang som kan sætte tankespind igang hos nogle mennesker? Da jeg ikke vidste hvad det var der skete gik jeg helt i panik og sagde at jeg var fanget i min egen krop, at de skulle ringe 112 og ikke skulle lade mig være alene med mine tanker. Det var som om at mine tanker gik i cirkler, og hver gang jeg bare tænkte ordet "tankespind" skulle jeg begynde forfra.. Til sidst lukkede jeg bare øjene, var bange for at jeg var gået i koma og aldrig ville vågne. Har uden tvivl fået et angst anfald. Jeg åbner øjene igen efter kort tid, og prøver at falde ned, og mærke efter hvad jeg skal gøre for at "vinde" over tankespindet. Jeg får mine venner til at spørge mig om en masse ting og hele tiden holde mig beskæftiget, og det hjælper. Efter en time eller halvanden er jeg ved at være "normal" igen, derefter er jeg fuldstændig drænet for energi og ligger mig til at sove. Jeg har efter hele episoden prøvet at finde så meget om tankespind eller thought loops som jeg kan på Internettet, men jeg kan ikke finde ud af hvad det præcis er, hvorfor man får det, og er det skunken eller MDMA'en der gjorde mig sårbar overfor tankespind? Nu gjorde jeg det her i fredags, og har næsten ikke kunne spise siden, alt jeg tænker på er tankespind, hver gang jeg vil sige noget, omhandler det tankespind. Jeg har også kunne mærke at jeg ikke længere kan lide at være alene, skal altid have en dør åben, og der skal hele tiden være baggrundsstøj, bliver nød til at sove med lyset tændt og døren åben, hver gang jeg høre noget der bare minder mig om dubstep musik eller en høj lyd så springer jeg op og mit hjerte hamrer derud af. Har hele tiden en uro i kroppen. Jeg kan ikke tage elevatoren, eller være i små rum. Jeg kan simpelthen ikke slappe af og sover ikke ordenligt. Har snakket med min læge og han siger det bare er lidt angst, og det går hurtigt væk igen. Men vil meget gerne høre om der er andre der har haft samme oplevelse? Og om det er gået hurtigt over igen?
|