Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 11:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej peeps!

Jeg havde nogen kosttilskudspiller indeholdende 250mg koffein, de hedder Stacker E2 Extreme, og de indeholder hovedsageligt koffein. Men hold da op hvor blev jeg blæst, som om jeg havde fået for meget amf eller cola, kunne ikke sidde stille og følte bare jeg skulle lave noget. Spiste en imorges inden min træning, hvor jeg styrketrænede 1 time og derefter løb en halv time, med et KÆMPE energiboost. Et par timer senere spiste jeg en til, og jeg blev virkelig blæst. Det skal siges at jeg normalt aldrig drikker koffeinholdige drikke eller indtager nogen former for koffein, så min tolerance må være ekstremt lav, ellers er jeg bare ultrasensitiv til koffein. Men jeg har ligget de sidste timer og haft vildt tankemylder, spændinger i kæberne, og sådan en "osteklokke"-følelse som når man har fået for meget kokain. Puha, det var faktisk en smule ubehageligt. Følte mig virkelig "wired". Mit hjerte bankede derudaf og kunne ikke fastholde en tanke. Den sidste halvanden time har jeg ligget i sengen fordi jeg har følt mig ekstremt blæst, og ugidelig.

Er der nogen af jer der kender til samme effekt af koffein?? Og er det normalt?

Det skal siges at jeg er hyppig bruger af andre stimulanser, så det ikke fordi jeg er grøn! :)

Håber nogen kan oplyse mig :) Har søgt på google vedr. Stacker E2 Xtreme, men kan ikke rigtig finde noget om det. Det indeholder følgende:

Billede

Mange tak, og god aften :)

AlphaOne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
250 mg koffein er ganske meget... i de stærkeste energidrikke du kan få i dk er der 320 mg koffein PER LITER.
så du har altså drukket 7 redbulls..

kender ikke at have det sådan, men har en gang taget nogle koffeinpiller i byen hvor jeg bare fik det straight up dårligt.

Senest rettet af Joe_biden 06 jun 2013 16:29, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Ud fra hvad jeg kan læse mig til er det ikke koffein alene der er skyld i dine symptomer.
Jeg tror mere det er de stoffer som befinder sig i den første boks: "Ephestim".

Læs evt. dette indlæg fra bodybuilding.com: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... 381&page=1

Citat:
Forty-four amines and alkaloids, including the four previously encountered amines, N-methyl-b-phenethylamine, tyramine, N-methyltyramine, and hordenine, were identifed by GC-MS.

The majority of the isolated alkaloids, 18 of the 33 identifed, were related to the parent compound b-phenethylamine. These compounds generally varied in the degree of N-methylation, x-methylation (amphetamine family), and in oxygenation of the aromatic ring (tyramine, dopamine, and mescaline families). The 2-cyclohexylethylamine and the N-cyclohexylethyl-N-methylamine are the saturated analogs of the phenethylamine and NMPEA respectively. Tryptamine, N-methyltryptamine, and N,N-dimethyltryptamine were also isolated from blackbrush.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt genkende at koffein har en ret "vild" effekt, jeg kan ihvertfald sagtens også føle mig rimelig blæst på koffein.Jeg får faktisk ofte en kilden igennem kroppen, som kan sammenlignes med den kilden jeg ved nogen får (også mig selv) af cannabis. Jeg synes dog hurtigt at det bliver ubehageligt som du også selv skriver. Jeg føler dog at det bliver ubehageligt allerede nede ved 3 Redbulls (96 mg). jeg kan dog ikke sammenligne med andre stimulanser da jeg ikke har prøvet andre.

EDIT
jeg fik lige tænk mig helt forkert om 3 Redbulls er 240 mg altså cirka samme dose som dig..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

250mg koffein er ikke meget, det er 2 kopper kaffe - altså en ganske almindelig dosering. Jeg kender flere i mit center som tager 400mg+ før træning inklusiv mig selv.

Jeg kalder power of placebo ligesom alt andet end de der amerikanske farverige emballage pis er.
P.S Drenge, der er 32mg koffein i 100mL redbull - altså ca 80mg i en dåse på 250mL

Er du ikke på der er ikke er DMAA/1,3-dimethylamylamine/Methylhexanamine, i? Dette kan godt give en virkning lignende amfetamin.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Punny jeg vil ikke afvise at meget af det kan være placebo, men jeg har haft ryste og svedture som virkede meget ægte. Det skal også siges at jeg ikke indtager koffein særlig ofte så jeg har ingen tolerance + jeg er ofte ret let påvirkelig.

men som du siger så kan placebo utrolig meget, så du kunne godt have ret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rootmood har mest ret - din reaktion skyldes ikke primært koffeinen!

Tyramin virker som en releasing agent af aminerne noradrenalin, adrenalin og dopamin ved at erstatte deres plads i vesiklerne i den præsynaptiske nervecelle, så transmitterstofferne i langt højere grad bliver frigivet til synapsespalten.
Når disse signalstoffer frigives aktiveres det sympatiske nervesystem gennem beta-1, beta-1, alfa-1 adrenerge receptorer på den post-synaptiske celle. Alt dette fører til hjertebanken(beta-1), højere blodtryk (alfa-1), øget glykogenolyse, rødmen, samt tremor (beta-2). Jeg er temmelig sikker på at dopamin også spiller en rolle her, men de bivirkninger du beskriver lyder primært som resultat af en aktivering af de adrenerge receptorer.

Koffein kan også give hjertebanken, men gennem en anden mekanisme, men stoffet spiller ind, da disse to stoffer i sidste ende har en fysiologisk synergieffekt. Men du ville altså ikke have fået det sådan af koffeinen alene.
Desuden er der andre stoffer i den øverste box, der også må have en aktiverende effekt på det sympatiske nervesystem (f.eks. phenylethylamin), da de kemisk ligner tyramin meget.

Dit sympatiske nervesystem har simpelthen kørt overload pga. den farlige cocktail af stoffer. Hvis du er på antidepressiva af gruppen MAOi kan det var direkte livsfarligt at tage en af disse kapsler! Jeg vil råde dig til at smide produktet ud og holde dig til energitilskud kun indeholdende koffein.

EDIT: Og siden kokain og amfetamin også påvirker det sympatiske nervesystem på en lignende måde, er det altså intet under, at du oplevede lignende bivirkninger.

Junior medlem

Hej igen allesammen, og tusind tak for jeres gode respons!

Jeg er blevet meget mere bevist om hvad der egentlig er foregået, her nogen timer efter er jeg ved at blive lidt mere "normal", men føler mig temmelig udbrændt, sådan lidt ala MDMA-tømmermænd dagen efter et kraftigt trip eller dagen efter et stort amfetaminforbrug.

Og Alice, tusind tak for din meget gode forklaring, og faktisk så er jeg på antidepressiva men dog af SSRI-klassen, Citalopram. Men dette burde da ikke have nogen indvirkning, eller er jeg helt ved siden af?

Synes selv ikke at produktet er værd at bruge hvis man skal tabe sig, på bekostning af at få det dårligt... Der stod på pakken at man måtte indtage 3 kapsler om dagen. 1 kapsel var faktisk udmærket mht det energiboost man fik, og ikke rigtig nogen bivirkninger, men da jeg så tog nr. 2, så gik der en halv time, og jeg fik det mærkeligt. I beskrivelsen af produktet står der enda at man kan tage dem når man skal en tur i byen... SUK... NEJ TAK!

Det vildeste er at jeg blev taget af politiet med den uåbnede pakke med pillerne, og en del andre kosttilskud fra Holland, da jeg kom hjem. Og jeg fik hele lortet tilbage... Så det må åbenbart være lovligt i DK... Men sådan som jeg har haft det, er jeg ikke i tvivl om at det ikke er heeelt så sundt at indtage det.

Og endnu en gang tak alle sammen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, SSRI har ikke livstruende interaktioner som MOAi med tyramin, men jeg tror godt det også kan spille en rolle, da serotonin også har en indflydelse på det sympatiske nervesystem.

Godt at høre at du er okay igen, og at du ikke vil tage produktet mere. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Noradrenerg Beta2 agonisme kan i øvrigt også sagtens give rysten på hænderne, hjertebanken, udvidede bronchier og en lang liste af øvrige, ret typiske symptomer for frigivelse af (nor)adrenalin :) 250 mg koffein er meget, hvis du aldrig indtager koffein, og især hvis du indtager det sammen med andre stimulerende stoffer, som det er tilfældet her. Synergi, mine damer og herrer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er fordi aktivering af beta 2 giver de effekter. Ja, NE kan også gøre det, men adrenalin har højere affinitet og siden tyramin releaser begge, antog jeg at den primære effekt på beta 2 skyldtes adrenalin. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]