Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 17:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hey folkens.

Har fået fat i et par concerta 36mg og har søgt boardet igennem for at finde dosis.
Har erfarring med amf, mdma og coke i begrænset doser.

Skal hygge med en kammerat i aften og vi havde tænkt os at prøve dem af. Vi er begge ca. 180 cm og vejer omkring de 55kg. Vi er sunde og raske.

Er der et par anbefalinger til dosis? Vi vil ikke helt op og køre, men prøve dem for en aften. Vi har tænkt os bare at indtage oralt da jeg kan læse mig til at det er noget bøvlet at få dem knust, samt de skulle være ubehagelige at insufflerer.

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Altså, da jeg fik Concerta begyndte jeg først at kunne mærke en lille forskel, når jeg kom over de 64 mg. nogen vil mene mindre andre mere (meget individuelt), men start småt ud med en enkelt pille hver og prøv jer stille frem, istedet for bare at kører den ene ned efter den anden, så kan det ikke gå helt galt. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Concertta er depot som du nok ved. Så en illustration omkring at 27 % af methylphenidatet sidder i skallen og virker som instant release, altså som om det ikke var depot. Og ja, det noget forfærdeligt lort at gøre dem bare noget der minder om "snifbare".
Som du ved skal man starte langsomt ud. Men der sker altså ikke noget ved at starte ud med to hvis du vil have en virkning der overstiger en god kop morgenkaffe. (Så længe du har lavet en allergitest inden self)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har meget erfaring meget Concerta, og tog den i en periode tit til fester. Det jeg gjorde var at jeg tog en i munden, og knuste den mellem tænderne og slugte den. Det smager af helvedes til, og de kan være ret svære at knuse. Dem jeg brugte var også på 36 mg. Efter noget tid kan du mærke at du bare har lyst til at snakke og snakke. Nogle gange hvor jeg tog til offentlig fest om eftermiddagen, kunne jeg komme op på 6-7 piller. Dette kan ikke anbefales, du kan ikke sove, du irriterer alle med din snakken, og så hamre dit hjerte derud af. Udover alt det, mister du også din appetit, og får også et helt utroligt comedown hvor du bare er pisse deprimeret. Mens du er på Concerta kan du også drikke massive mængder alkohol. Når alkohol kombineres med Methyphenidat som er i Concerta, danner det et nyt stof der hedder Ethylphenidat. Det er både farligere, og mere potent i kroppen.

TL;DR: Tag 1-2 stykker, drik ikke for meget, for Concerta gør at du hurtig kan, uden at mærke det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Adolfro: Jeg fandt dit mere uddybende indlæg i tråden med faqs, tips og tricks om ritalin og gav en masse god info - og tak :)

Jeg havde dog ikke tænkt på allergitest, men tog en enkelt omkring 18.30 oralt (36mg) men uden at tygge. En halv time senere blev det til et par øl og et par glas vin, stille og roligt, fik en hjemmelavet skunk muffin og lidt snack hen over en time. Der var ikke så meget at fornemme helt, så fik en mere. Derefter god solid mad og hjem igen.

Så ikke det helt vilde der, kun en lille kvalm fornemmelse i halsen ca. 20 min efter indtagelse. Har ikke indtaget andet siden maden, udover en halv pind.

Mange tak for jeres svar - jeg håber emnets navn vil gøre det en smule nemmere for andre fremover, hvis de har spørgsmål om det samme.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]