Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Beyond wasted
Hej derude. Jeg har et spørgsmål ångående en blanding af forskellige sager hvis rus jeg simpelthen er faldet pladask for og vil høre hvad i mener om den, altså om den er forsvarlig og om der er nogen der har prøvet det samme eller noget lign. Det jeg tager er følgende: 45mg oxazepam, 500mg klorzosaxon(muskelafslappende), 60-90mg oxy codon og så nydt med 4-7 genstande. Ved godt at benzo og opiater i al almindelighed er et no go men jeg har en meget stor tolerance for OC (230-290mg hver dag det sidste 1,5år) og så er oxazepam jo det mildeste benzo på markedet og min læge har også ordineret både OC og benzo'en så de kan godt gå hånd i hånd men går ud fra det en hårfin grænse fra heaven til hell. Nå anyways håber i har lidt viden i vil dele ud af omkring hvad i mener om det hele og om i selv har haft gode oplevelser med noget lign. På forhånd tak :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I sig selv er der ikke noget livstruende over det. Problemet er mere langsigtet. At blande benzodiazepiner og opioider (oxycodone i dit tilfælde) er noget, der kan gå meget galt i sidste ende. Der er desværre så mange tilfælde, hvor man ser folk, der til sidst ender med at overdosere. Det er også selvom, at man 100% ved, hvad man gør. Det er hverken unormalt her på boardet (uden at nævne navne) eller generelt.
Hvis du virkelig tænker over dit forbrug og måske ser det "for stort", så skal du tage en snak med din læge, som har ordineret det. Hvis du ønsker et godt helbrede, så handler det bare om at være 100% ærlig over for din læge. Din læges vurdering kan du helt klart stole på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du ønsker et godt helbrede, så handler det bare om at være 100% ærlig over for din læge. Din læges vurdering kan du helt klart stole på.

Det kan man altså ikke i alle tilfælde, der er rigtigt mange læger som enten udskriver en masse unødvendig medicin, eller omvendt er for tilbageholdende. Og så er der dem som overser symptomer og/eller faresignaler, eller fejldiagnosticerer... Der er i det hele taget en masse risici ved at stole blindt på læger. Problemet er selvfølgelig at hvis man ikke har så stor indsigt i medicin og dets virkninger, så er man nærmest tvunget til at stole på lægens vurdering. Men en vis skepsis og dertil hørende undersøgelse af sagen og egen vurdering er generelt på sin plads, også selvom man naturligvis bør anerkende at en læge har en vis ekspertise.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]