Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Weightgainer.
Psychedelia Sponsor

Hej Psych.

Sagen er den, at jeg lige er startet med styrketræning. Og i den anledning, starter jeg på weightgainer ( Super Mass Gainer ).
Men jeg tager 150mg Lyrica morgen og aften, 100mg dolol morgen / eftermiddag, og kodipar (30,6 mg kodein)

Jeg ville bare lige være sikker på om det er 'sikkert' at starte på weightgainer, når jeg samtidig er på disse piller.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Når du siger "Super Mass Gainer", hvad mener du så helt præcist? Hvad indeholder det?

Jeg kan se at du får to smertestillende lægemidler (potentielt tre?), hvilke smerter anvender du dem imod? Er det hensigtsmæssigt at styrketræne med de smerter? Omend ikke andet, så huske at tage højde for det.
Du har højst sansynligt styr på det, men man kan altid være for sikker :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Umiddelbart tvivler jeg på at der vil være interaktioner mellem din medicin og "weight gainer", men du må meget gerne oplyse hvad produktet indeholder..
De fleste af den slags produkter indeholder protein, kreatin og aminosyrer.

Psychedelia Sponsor

Ved ikke om i kan bruge det her til noget, men hvis i scroller lidt ned på siden, under "ingredienser" Står der vidst lidt om hvilke ting det inholder.. håber det er alright =]

http://www.dinmor.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ingen forhandlerlinks :)
Men det ser lidt skummelt ud, hvorfor ikke bare anvende almindelig proteinpulver, hvis det endelig er?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Kan du ikke bare copy/paste "ingredienserne" ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Ingen forhandlerlinks :)
Men det ser lidt skummelt ud, hvorfor ikke bare anvende almindelig proteinpulver, hvis det endelig er?

Er det ikke en grå zone? Er det ikke kun forhandler links til grow, frø, planter etc. der ikke må linkes til :hm:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Hvorfor ikke købe fra en af de danske sider, som forøvrigt sælger nogle rigtig gode produkter?
weightgainer kan være lidt hård for maven, hvilket medicin jo også kan være, så kan være det er en dårlig kombi.
Jeg vil anbefale dig, at se om du kan få kalorie overskud (hvilket er påkrævet for at vokse) via kosten, og købe noget proteinpulver i stedet :-)

Medlem
Brugeravatar

Weightgainer er spild af penge. Køb proteinpulver i stedet, og blandt evt. op med Dextrose (Druesukker) for at få nogle let-optagelige kalorier. Dette gør at din krop forbrænder kalorierne i stedet for proteinerne fra pulveret. Weightgainer er måske nogle lette kalorier at få, men du kan opnå det samme med almindelig kost. Så længe du ligger i kalorie overskud (Ca. 500 kalorier over det antal kalorier din krop skal bruge), så skal du nok stige i vægt samt muskel masse. Dette kombineret med proteiner skal nok få dig til at stige i masse.

For at finde ud af hvor meget protein du skal spise, så kan man som øjemål sige du skal gange din vægt med 2. Så hvis du vejer f.eks. 60 kg. skal du have omkring 120 g. protein. Jeg plejer at spise 50-60 g. efter træning, og/eller om morgenen på en træningsdag. Der skal ret meget weightgainer til for at komme op på de 50 g. protein, og det vil derfor også være langt smartere at spise proteinpulver i stedet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nogle weightgainers er baseret på havregryn og i såfald helt fine. De fleste er dog bare dyrt sukker med proteinpulver i.
Der er ingen grund til 50g protein efter træning. Ca 30g samt 70-80g kulhydrat er fint.

Citat:
Dette gør at din krop forbrænder kalorierne i stedet for proteinerne fra pulveret

Sikke en kæmpe omgang VRØVL!!! Dextrosen bruges til at få et insulin-spike da det er hurtig optagelse KULHYDRAT.

Weightgainer bruges oftest til at supplere med for at nok kcal ned for at ligge i kcaloverskud og er som sådan ikke "beregnet" til post-workout.

For at svare på dit spørgsmål - Nej der er intet farligt i at tage WG sammen med din medicin.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]