Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey

Jeg har lige fået noget Pimecrolimus-creme mod eksem. Lægen spurgte om jeg tog andet medicin hvortil jeg svardede nej. Problemet er at i brugsavisningen antydes det at dette stof kan have bivirkninger hvis det tages med andre stoffer.

Fra brugsanvisningen;

Citat:
Fortæl det altid til lægen eller apoteket, hvis du bruger anden medicin eller har brugt det for nylig. Dette gælder også medicin som ikke er købt på recept, medicin købt i udlandet, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt kosttilskud

Så står der dog også

Citat:
Det er ikke sandsynligt at Pimecrolimus vil påvirke anden medicin du bruger

Men brugsanvisningen er skrevet på gebrokkent dansk så det er svært at finde ud af hvad de egentlig mener.

Men der opstår bivirkninger ved samtidig brug af alkohol. Ikke noget særligt, men alligevel. Det vil ikke gøre mig noget om der opstod nogle bivirkninger, bare det ikke er for meget. Problemet er også at jeg smører det på klodserne, så der skal helst ikke ske et eller andet underligt der :?

Afventer selvfølgelig min behandling indtil svar :)

Og spar mig for "hold pause med knark"-kommentarer. Behandling varer 5-6 uger, så det sker ikke.

Link; http://en.wikipedia.org/wiki/Pimecrolimus

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Skriver de ikke det på stort set alle lægemidler, for at have sin røv dækket ind?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er den første jeg har læst hvor det står sådan, og hvor lægen har spurgt ind til om jeg tager andet medicin

Der står desuden også i indlægssedlen at den kun må bruges når andet ikke har virket. Så den virker sådan lidt lusket

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Overså, at lægen også havde spurgt. Jeg har svært ved at forestille mig nogen alvorlige bivirkninger når der er tale om en creme.

Iflg. rxlist skulle der ikke være problemer med rusmidler, så jeg tror roligt du kan give den gas :) http://www.rxlist.com/elidel-drug/side- ... ctions.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan opleve rødmen og hudirritation ved samtidig brug af alkohol. Jeg tror ikke du kommer til at få bivirkninger med stoffer. Tror udslettet skyldes alkohols vasodilaterende effekt. Jeg tror heller ikke de systemiske interaktioner er så voldsomme når det er en creme. En anden gang skal du bare være ærlig med din læge.

Mht. ordlyden i indlægssedlen ved jeg fra min egen erfaring med udarbejdelse af indlægssedler, at det er temmelig normale standardfraser som ikke nødvendigvis betyder at stoffet har mange farlige interaktioner.
Hvis du er i tvivl så kontakt producenten, jeg tror de kan give dig et bedre svar end os eller din læge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg takker for svar Entheo, og Alice

Citat:
Men brugsanvisningen er skrevet på gebrokkent dansk

Citat:
fra min egen erfaring med udarbejdelse af indlægssedler

HAHA, så gir det hele mening, det ligner noget der har været igennem google translate :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Pimecrolimus molekylet ser ret fedt ud!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]