Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 03:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østrig
Her i lørdags prøvede jeg for første gang MDMA. Tog 200mg af nogle krystallignende sølvfarvede sten, som min ven jeg stoler på, havde givet mig. Han havde selv mange erfaringer med MDMA fra samme kilde hver gang. De 200mg tog jeg oralt viklet ind i et tyndt jointpapir. Selve rusen var vanvittigt fed - al min social angst forsvandt, jeg blev meget euforisk, det føltes lidt trippende også. Mit syn "laggede" på en sjov måde, og når jeg drejede hovedet fik jeg dobbeltsyn - i hvert fald i de første 10-20 minutter. Da det stoppede med at virke, blev jeg meget sløv i det (havde været vågen 22 timer), og helt indtil mandag eftermiddag havde jeg tømmermænd, der føltes som alkoholtømmermænd. Stadigvæk får jeg, særligt når jeg tænker tilbage på rusen, en kildende fornemmelse i hele kroppen, som om jeg glæder mig til noget helt vanvittigt stort - bare uden jeg rent faktisk ser frem til noget særligt. Nogle gange kan det tage 20-30 minutter før den fornemmelse er helt væk.
Røg også et par joints og drak 4-5 øl. Øllene var nok ikke verdens bedste ide.
Tror I det går væk? Har I oplevet noget, der minder om det? Noget jeg selv kan gøre? Har hørt lidt om 5-HTP, men ved ikke hvilke madvarer det findes i. Måske det er for sent at få noget ud af kosttilskud nu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du får det ikke til at lyde særligt negativt?

Citat:
Stadigvæk får jeg, særligt når jeg tænker tilbage på rusen, en kildende fornemmelse i hele kroppen, som om jeg glæder mig til noget helt vanvittigt stort - bare uden jeg rent faktisk ser frem til noget særligt.

Lyder da rart? Men værtfald, få noget motion og spis sundt or varieret, og så burde du være back to normal igen meget snart. Der burde slet ikke være noget at være bekymret om.

200mg lyder desuden som en hæftig start-dose efter min mening, hvis det da har været nogleunde rent.

Der er vidst en såkaldt ceilling-effekt, hvor at når du når op på en hvis dose og tager mere mdma, så bliver det "positive" udbytte mere og mere ringe, mens dine tømmermænd og andre irriterende effekter bare bliver forværet. Men lad vær med at tage mit ord for det og læs selv op det.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
den kildende fornemmelse kender jeg alt for, jeg får den stadig, hver gang jeg tænker tilbage på mine mdma trips eller hvis jeg tænker på et trip i fremtiden :)
bare sov ud, få noget mad i maven og så er du klar igen om et par dage :)

Medlem
Brugeravatar

200mg er rimelig hæftigt at tage første gang hvis dit stof var rent. Min første gang var 120mg og var helt blæst.
Men ellers lyder det meget normalt, jeg får stadig sådan en killende fornemmelse i maven når jeg tænker på emma, og jeg har ikke taget noget i snart 3 måneder :D
Kan være at det bare er din måde at oplevet "afterglow" som det kaldes.

Moderator
Brugeravatar

synes også dosen er rimeligt hæftig..især når det er første gang.. sidst jeg tog 185 var jeg så fucking blæst at jeg kunne have pisset i bukserne uden at opdage det haha

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Tak for svarene. 200mg var bestemt lidt for meget, og set i bakspejlet skulle jeg nok have foretaget research inden i stedet for at regne med mine kammeraters ord. Hvis altså ikke tolderne stopper det, så regner jeg med indenfor noget tid at tage nogle psilocybin trøfler. Hvor lang tid skal jeg vente, ville I mene, før mdma'en ikke længere laver krydstolerance (hvis den kan det) eller på anden måde forringer mit trip/min sikkerhed?

Medlem

Jeg plejer at vente 3 måneder imellem mine trips, det kan dog godt ske at jeg tager noget en måned efter men så holder jeg den også 3 måneder derfra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
rød peberfrugt er den madvare der har højest indhold af 5-htp pr. 100 gram, så snack lidt på sådan nogle, hvis du tror det vil hjælpe.

især hvis man ryger joints, drikker, er sammen med folk man var sammen med eller lign. kan det virke fremprovokerende for et "rollback" der er ret normalt. det er bare et stærkt minde... og ikke noget du bør være bange for, men derimod tage imod med åbne arme. du bliver helt sikkert "normal" igen, bare rolig. det kan tage op til 2 måneder, men vil i langt de fleste tilfælde ikke vare mere end 2-3 dage til maksimalt en uge. - det er selvfølgelig fordi du kun har taget det 1 gang.

jeg mener ikke at der er nogen form for krydstolerance mellem psilocybin og mdma, men vent til du føler dig helt rask i hovedet igen.

Medlem
Brugeravatar

Du ka tage svampe lige så snart du føler dig klar til det, det er der intet farligt i. Krydstolerance er der ingen af som Joe_biden skriver.

Min første tur på MDMA var også 200mg. Det var en vanvittig, fuldstændig magisk aften, og jeg havde også en helt anden følelse i hoved og krop i flere dage efter - fordi det var så intens en oplevelse. Det er længe siden, men den har virkelig sat sine spor, på en positiv måde. Tror ikke du skal være bange for at lade oplevelsen påvirke dig her i tiden efter. Tværtimod.

I dag foretrækker jeg at køre lige under de 200mg mdma, omkring 160-180 mg.

Junior medlem

Hold da op. Tager folk virkelig "kun" -200mg? Jeg har gjort det en del gange efterhånden, og jeg plejer altså at nærme mig de 4-500mg, uden problemer. Og det er altså ikke urene sager...
Jeg er så også ret stor, så det kan selvfølgelig også spille en rolle.
Det med øllene tror jeg altså ikke du skal tænke så meget over. Jeg plejer at drikke meget mere end det, når jeg er på Emma. Selvom det er lidt "sjovt", at jeg faktisk føler emma fjerner ens alkoholrus fuldstændig. Husker en gang hvor jeg var HELT væk.. På alkohol :-D ... Hvor jeg efter indtagelse af emma pludselig blev RIGTIG meget vågen, og nu kun kunne mærke dette. :)

Moderator
Brugeravatar

slap af mand. 4 - 500mg er alt alt for meget mand

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tager du 400-500mg er det på tide at holde en pause kammerat.

Jeg vejer 100,4kg og tager 180-200mg og dette er en høj dosis.

Der er mange herinde som tager 120mg og får en fin rus ud af dette.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg synes at hvis man kommer over 200 mg, så er det bare mdmarusen der bliver stærkere, du kommer ikke til at snakke mere med folk, have en fed aften hvor du oplever ting osv. jeg bliver ret "floored" når jeg tager så store doser... så sidder jeg bare i en sofa med tics, tygger og flakkende øjne og rager mig selv på lårene... men det er der jo også nogen der godt kan lide.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]