Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 09:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 nov 2013 13:32 
Offline
bannet

Tilmeldt: 15 dec 2010 15:49
Indlæg: 89
Geografisk sted: Risskov
Hej peepz

Så skete det endelig. Efter 3 års nogenlunde kontrolleret brug af divere opiater (Oxycodone, Heroin, metadon - i den rækkefølge)

Normalt har jeg mest været til 1-2 ugers binges uden de vilde abstinenser. Jeg stopper ofte mens legen er god (selvom den nok ikke er god i den forstand), fordi jeg har set venner og bekendte ende op med at blive super-hooked.

Men denne gang har jeg haft en del problemer, kæreste-sorger, depression osv. og dette ledte til et hæftigt brug af opiater, og efter 3,5-4 måneders uafbrudt brug prøvede jeg igår at tage en kold tyrker hvilket var sygt ubehageligt, de vildeste angst anfald, kramper, depression, sindsyg rastløshed, ingen søvn osv.

Burde jeg søge hjælp eller prøve at trappe ud selv? Jeg er lidt bange for at hvis jeg går til min læge, en klinik etc. at så vil det gøre sådan at jeg i fremtiden ikke vil kunne få smertestillende i forbindelse med f.eks. operationer osv..

What to do?

Tak!

- Ham der ikke lige tænkte sig om


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2013 13:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2013 20:24
Indlæg: 18
Du kunne tage en kold tyrker; du kommer til at have det rigtigt dårligt fysisk og ikke mindst psykisk i mindst 7 dage, måske mindre da du kun har brugt hver dag i 4 måneder. http://howtoquitheroin.com/

Ellers kan du tage ned på misbrugscentret og snakke med en socialrådgiver. Det er ikke sikkert du får suboxone/metadon/heroin, men du skal nok få noget hjælp.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2013 19:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 nov 2013 00:42
Indlæg: 185
har du prøvet mescalin før? så snart du får ryste ture, pga abstinenser, så ryg noget mescalin, eller DMT.
så kommer du til at fokusere lidt anderledes, og forhåbentligt væk fra heroin, men du vil ikke stoppe med at blive afhængig.
det er bare en midlertidig hjælp til at tænke på noget andet, og heldigvis så er mescalin eller DMT ikke afhængigheds dannende.

men ja det er jo enten din afhængighed af heroin, eller det er et forsøg at bryde ud af det.
ellers skal du til udlandet og igennem en iboga behandling. ayahuasca behandlinger er også noget nogen de går til.

jeg kan ikke anbefale at lave ayahuasca derhjemme uden at vide noget om det.

_________________
DRIK VAND!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2013 23:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
har du prøvet mescalin før? så snart du får ryste ture, pga abstinenser, så ryg noget mescalin, eller DMT.
så kommer du til at fokusere lidt anderledes, og forhåbentligt væk fra heroin, men du vil ikke stoppe med at blive afhængig.
det er bare en midlertidig hjælp til at tænke på noget andet, og heldigvis så er mescalin eller DMT ikke afhængigheds dannende.

men ja det er jo enten din afhængighed af heroin, eller det er et forsøg at bryde ud af det.
ellers skal du til udlandet og igennem en iboga behandling. ayahuasca behandlinger er også noget nogen de går til.

jeg kan ikke anbefale at lave ayahuasca derhjemme uden at vide noget om det.

Ryge meskalin eller DMT? Tror du ikke også han bør tage et ibogain trip nu når vi er igang? -Ro på, han har været på opioder i 4 måneder, han skal nok klare den med en kort udtrapning på Suboxone etc. eller se om han kan klare en kold tyrker.

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2013 23:28 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2010 22:33
Indlæg: 434
Geografisk sted: syd for kosmos
Godt du stopper inden det går helt galt.. Du kan prøve at gå til lægen og fortælle at du har søvnproblemer. Måske vil han udskrive noget zopiclone til nattesøvnen. Metadon/suboxone skal du ikke trappe ned på, det ville med garanti bare gøre det værre.
En hurtig nedtrapning på 5-10 dage ville nok være at foretrække i din situation, Har du en person som kan administrere dit knark, så du ikke fucker nedtrapningen op? Det ville ihvertfald være smart, hvis du er typen som ikke er så god til at administrere din dope,.

NMDA Agonister som Ketamin, MXE, DXM etc, er også blevet brugt flittigt imod opioid abstinenser. Prøv at google det.

Held og lykke!

_________________
Jeg ved præcis hvor vi skal hen.. øhh 150 grader mod nordvest, eller nærmere omvendt! Jeg putter det her varmometer i munden og ser at pulsen er 2 millioner grader .. og og jeg er ikk rigtig klog!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2013 12:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg har været afhængi af oxycodone siden 2005. Det startede med en læge der skrev frit Ketogan ud. Der gik ikke mange måneder så åd jeg 6-8 styk dagligt. Måske ikke meget for dem der er meget længere ude. Nå lægen finder så pludselig ud af at der er overforbrug og smækker kassen i og udskriver tramadol. Men der var fælden klappet og jeg skiftede læger 5 gange på en måned inden jeg fandt en der ville støtte mit forbrug (misbrug)
Jeg blev kørt over på Oxycontin. Og de første år knuste jeg ikke og fik mindre dosis 20mg (2gange 10mg) morgen og aften . Jeg tog af og til tre gange dagligt, hvilket resulterede i at man løb tør før tid. (puha abstinenser, folk herinde måske kan relatere til. ) Jeg fik så strammet lidt op. Og frem til 2008 gik det sin gang.

Så begynte jeg at knuse, virkningen var meget bedre men kroppen skreg efter mere hver 6 time.. Og det blev være og være, i starten var rusen jo så god at man ikke tænker mere over det. Nå for at gøre en lang historie kort. Så åd jeg jo løs igen , til lægen begyndte at rynke på næsen, og en pakke kun holdte 2 uger. (uha man finder på dårlige løgne for at få udskrevt mere.). På en eller anden måde har jeg genvundet lidt kontrol og holder min kasse på 98 styk i fire uger på doppelt mg. Altså nu 20mg p styk (2gange 20mg dagligt). Lægen gik heldigtvis med til denne doppelt dosis, men det er stadig en daglig kamp ikke at gå i slik posen mere end 2 gange i døgnet.

Jeg prøver ikke at få mere skrevet ud, da kassen bare bliver smækket i. Vil aldrig kunne undvære disse piller og elsker dem. Men det er farligt og man skal tænke sig om inden man prøver morfin en gang. Bang og fælden klapper.
Ellers har jeg det ok, er dog kronisk smerte patient, men klager ikke. Men morfin afhængi, ja det er der ingen tvivl om. Elsker det selv om at det fylder en del i hverdagen. Man tænker på det 24 7.

Ved ikke om denne skal ligge her eller ved Medaljens bagside.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2013 22:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2013 20:24
Indlæg: 18
vectra, din historie er desværre typisk men ikke desto mindre vigtig at fortælle. Om den skal være på medaljens bagside aner jeg ikke, men jeg synes i hvert fald den skal have en tråd for sig selv.

Opiater er desværre ulovlige så enten skal vi være kriminelle eller (for manges tilfælde) underdoseres, for ikke at sige helt undvære dem. Mennesker har brugt opium i mange årtusinder og vi er født modtagelige. Opiater gør mange gode ting, det vil sige indtil man stopper brat og får abstinenser som rigtig mange er alt for godt bekendt med.

Jeg har hørt mange beskrive effekten af opiater som følelsen af, at det er på denne måde, man burde have haft det hele tiden. At noget manglede indtil man prøvede dem. For mit eget vedkommende fjernede opiater angsten og vrangforestillinger som, jeg nu har indset, har lidt af hele mit liv.

Opiater kurerer fysiske smerter, næsten hvad end det måtte være, men de kan så sandelig også kurere mentale smerter på samme måde.

Det er vigtigt at huske på du ikke er svag, det er ikke dig det er galt med. For mange er disse substanser lige så vigtige som vand og mad.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2013 22:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Hej opiaten
Vil du fortælle hvad det var for vrangforestillinger, kan du uddybe lidt? det lyder interessant.

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2013 18:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2013 17:58
Indlæg: 22
Har selv været på oxycontin i 5 år. Da det varværsttog jeg 28 30 mg. I døgnet, og er nu efterhånden nede på 8-10 20mg. Tag hellere den hårde tur nu, for den bliver ikke lettere, og spørg eventuelt din læge om hjælp til nedtrapning, for det bliver kun hårdere og vil til sidst overtage dig fuldstændigt uden du på nogen måde har mulighed for nogen som helst kontrol..... Håber virkelig for dig du får den ned


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 08:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
28 gange 30 mg i døgnet ? høre jeg rigtig.. :shock:

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 10:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2013 17:58
Indlæg: 22
Ja hørte desværre rigtigt... Og knuser selvfølgelig, fik 98 mandag og måtte have igen torsdag og mandag og torsdag og mandag og....... Bliver et altoverskyggende helvede hvor kun dagen man får er god, for lynhurtigt ser man jo hver gang hvor skidt det går, samtidig med at man fortæller kone og familie at det går godt og er på vej ned, lyver over for lægen pg sig selv om hvorfor hele tiden.... Er på nuværende tidspunkt meget stolt når jeg kan holde mig på 10 20mg. Om dagen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 10:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2013 17:58
Indlæg: 22
Ens værste frygt er jo abstinenserne,,, bare tanken om at løbe tør skræmmer jo en fra vid og sans, er gammel cancer patient og abstinenserne er værre end kemo.... Ingen tvivl


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 17:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Nu kender jeg selv til at mangle de piller og jeg kan komme med råd jeg nok ikke selv kunne følge, men hvis du virkelig vil ned i dosis og kan undværre russen lidt tid, måske et par dage.. Så vil jeg forslå dig at prøve en dag IKKE at knusse pillerne og tage 40mg kl 6 morgen og 40 mg kl 18. Eller 30 mg kl 6 og kl12 og kl18.
De ca 200mg du tager nu, bliver til 80 eller 90 mg. Kan du en dag så prøv en dag mere.
Svært at sige mg antal da de virker mindre over 12 timer istedet for meget over 2 timer.
Er selv nervøs for abstinenser... Men måske det er et forsøg værd. Jeg har svært ved at undværre russen selv.

Tak for din historie.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2013 15:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2013 17:58
Indlæg: 22
Er nærmest den enestemåde at gøre det på.... Men man har jo så desværre også en tendens til at belønne sig selv Norman har været dygtit :wink: . Er så vildt svært og har man ikke prøvet det, er det umuligt at sætte sig ind i. Folk tænker 5-7 dage også er det overstået, men du ved også hvordan ens tids fornemmelse ændrer sig, og ikke unormalt man tænker nu er der gået en time eller to også er der gået måske 6 eller 7 min.... Men sgu en trøst at vide man ikke er alene om det, for det er også hvad man føler, ingen forstår hvorskidtman får det og hvor langtiden bliver, og selv folk som kun har fået det gennem sygdom, overvejer heroin for at slippefor abstinenser, overtager hele ens verden. Tak for din historie også, første gang jeg er på psycadelia og er rart ikke at sidde Palle alene i verden, men for fanden hvor der er nogen som ikke aner hvad de leger med, og man kan næsten sidde og udvælge dem der ender som en selv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2014 11:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2013 17:58
Indlæg: 22
Er på selvmordets rand... Vil ikke heroin men hellere det end alternativet.... Gammel cancerpatienter og tager hellere et år på kemo end et døgn i kold tyrker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2014 18:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jun 2007 15:16
Indlæg: 48
Hans79 har du overvejet kratom til at tone det lidt ned og tage abstinenserne indtil du får psykisk overskud og så kan se på det til den tid? Så kan du putte det i kapsler eller drikke et par kopper te i løbet af dagen. Tager det værste og giver en god energi og har få hvis ikke ingen bivirkninger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2014 10:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2013 17:58
Indlæg: 22
Lyder spænende... Lige hentet og måtte tage 240 mg oxycontin bare for at blive menneske igen. Var en hård dag igår, lægen var syg og hendes makker ville ikke forny. Havde 5 30 mg og 3 ketoganer som jeg røg til hele dagen... Gik i seng kl 20 heldigvis er phenergan i håndkøb så 15 af dem fik mig til at falde i søvn. Havde så en 30 mg oxycontin jeg havde gemt tilbage som jeg tog kl 4 men en enkelt tablet knust eller ej er jo slet ikke nok til at få mig til at have det nogenlunde.... Forrige weekend kunne jeg godt se fredag at jeg ville løbe tør men tænkte at nu ville jeg se hvor slemme abs. blev, så jeg havde 4 som jeg fordelte ud over lørdagen, og tog den sidste lørdag aften. Derefter gik det selvfølgelig ned af bakke, fandt 20 tramadol, men kan ligeså godt spise tik tak. Søndag aften var jeg så ude hvor jeg overvejede at tage bilen ind i et træ for at få ro på den ene eller anden måde, fentanyl når ambulancen kommer eller bevidstløs .... Alt andet bare ikke så stærke abstinenser. Natten til mandag var så uendelig lang,,, svedeture kold helt ind til knoglerne kramper og alt hvad man ellers kan forestille sig. 300 mg kl 9 da apoteket åbnede og en time til de virkede og freden kom endelig, kl 0430 mandag morgen kiggede jeg på uret, efter hvad jeg var 100% sikker på var minimum 2 timer, kiggede jeg på uret igen,,,,, der var i virkeligheden gået 6 minutter.... tænk at tidsfornemmelsen bliver så fordrejet at hvad jeg var helt sikker på var mindst 2 timer, i virkeligheden var 6 min. Når jeg engang er helt ude af det her, så vil jeg arbejde højst sandsynligt frivilligt, med narkomaner der prøver at komme ud af det, pga medicin og smerter eller "bare" regulære narkomaner, er ligemeget ingen mennesker skal stå det helvede igennem og ingen som ikke har prøvet det vil nogensinde kunne forstå bare en lille smule hvor dårligt man har det. Jeg havde cancer i ryggen og halsen i 1993, dengang hvor man virkelig fik bivirkninger af kemo, blev lam fra midten af ryggen og havde en lang genoptræning til at lære at gå... Jeg tager hellere et år på kemo end et døgn med fulde abstinenser. Tak for dit svar og din viden og ide.... Sætter virkelig pris på al den hjælp jeg kan få


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2014 10:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2013 17:58
Indlæg: 22
Håber at vectra også snart er på igen... Været en god hjælp med en som ved hvor bange for abstinenser man kan være


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2014 16:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
De læger kan ikke lukke for kassen med de doser du tager der... det er vildt. Jeg vil mene at de slår dig ihjel hvis de bare lukker kassen. Jeg vil mene du skulle indlægges og igennem måneder trappes meget stille ud. Vi skrives ved også på mailen. Håber fanme du klare det min ven.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2014 17:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Lige til mine gamle indlæg i denne tråd. Det blev meget større doser 6gange daglig inden jeg gik igennem de først kolde onde tyrkere. Der har været mange siden , men lettere jo længere nede man er i daglig mg, samt hvor længe man har været clean inden man starter op igen. Målet er ikke at stoppe med dem, men at tage helt som lægen har sagt. Det lykkeds nok en dag.

De doser Hans er oppe i... alt for meget til bare at tage en tyrker. Skal trappes ned og evt hente medicin dagligt.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team