Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 10:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Kære Alle.
Jeg har været på Subotex 2 x 16 mg daglig siden August sidste år.
For ti dage siden var jeg så DUM at erhverve mig 100 stk Ketogan.
Jeg begyndte at tage Ketoganer, imens jeg havde Subotex i blodet.
De første 2 til 3 dage skete der INTET, da jeg ved at Subotex blokere
en del for optagelse af opioder.

Nu skal jeg tilbage på SUBOTEX. Jeg ved at det kan udløse abstinenser
Hvor lang tid skal der gå, fra indtagelse af Ketoganer til jeg kan slå over på Subotex igen
Uden at blive dårlig. Jeg har 10 ketoganer tilbage og 10 Mg alm. Morfin tabletter
MVH
Matra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Subutex blokere da ikke for optagelsen af opioider, tror du tænker på naloxone.
det lyder ikke som om du har vider forestan på hvad du propper i hovedet. tror du ikke det er bedst at stoppe, mens du er i live?
der er også forskæl på Subutex og suboxone, Suboxone indeholder også naloxone.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!

Jo! Buprenorphin er en LANGT kraftigere antagonist end naloxon er. I øvrigt puttede de kun Naloxonen i så de kunne hapse et nyt patent. (men det er offT) Så ved 16mg subutex er dset umuligt at indtage andre opioider og få effekt. Du kan dog stadig godt OD'e.

Til OP

Vent 8-12-16 timer fra sidste dosering af ketoganerne -altså effektens ophør. Start med 1-2mg giv det en time halvanden og føl. Hvis du får det bedre, så øg gradvist stille og roligt til du når din normale dose, og fortsæt hvor du slap.(Det ville jeg gøre- har gjort mange gange. Men jeg var også kun på 8mg/døgn.Ved ikke om det ændrer noget.), eller, indtil du begynder at mærke abstinenser. Morfin har længere halveringstid end Ketobemidon har, så det skal du ha med i overvejelserne. Du er stadig afhængig af Buprenorphin, det er endda stadig i dit system. halveringstiden er lang! PW's er ikke særlig sandsynligt, når det ikke er længere tid du har droppet Buprenorphinen.

Jeg vil så sige at det ikke er skide smart at fucke med Buprenorphin på denne måde. Tilsidst fungerer buprenorphinen ikke så godt længere som før(alle de positive side effekter ud over bare at fjerne opioidabstinenser forsvinder. Det er min egen erfaring. Skal ikke kunne sige om det er alle der oplever det.

Senest rettet af Røvkussen 25 dec 2013 17:09, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det lyder ikke som om du har vider forestan på hvad du propper i hovedet. tror du ikke det er bedst at stoppe, mens du er i live?

//Zh4d0w

Prøv nu selv lad vær med at udtale dig, når du ikke selv aner hvad du snakker om. Jeg er træt af at læse det og jeg er sikkert ikke alene.
Du har ret i at Suboxone indeholder naloxone, som ikke er særlig rart, hvis du vil bruge det rekreativt.

Subutex er en kraftig my-opiod antogonist. Dvs, hvis du tager andre opioder ovenpå subutex, vil du højst sandsynligt ikke få effekt, da Buprenorphine er et kraftigere opiod end de fleste, dvs du også hurtig får tolerance over for de givne receptorer derfor = ingen effekt ved andre opioder.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med en nedtrapningsplan eller overgang til subutex fra ketogan. Tag en snak med en læge, de har tavshedspligt.

Held og lykke!

Medlem

Ragamuffins plan ser god ud. Dog vil jeg tilføje: Vent med at tage subutex til du har så tilpas mange abstinenser at du ikke kan vente længere. Utålmodighed gælder ikke. Hvis dine abstinenser ikke er værre end at du kan vente en time til med subutex, så er du sandsynligvis ikke abstinent nok. Ubehaget vil være givet godt ud, det vil være langt værre at blive kastet ud i “præcipiterede abstinenser” hvis subutex tages for tidligt. Start så med 2-4 mg subutex, og tilføj yderligere 2 mg hver 1½ time indtil abstinensfrihed (dog vil jeg sige max 16 mg det første døgn).

Held og lykke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Off topic:

Det er min opfattelse, at Suboxone efterhånden altid bliver valgt frem for Subutex, fordi Naloxonen i Suboxone er tilsat, for at mindske misbrugs-potentialet, men denne påstand holder ikke en meter.
Suboxone, er så vidt jeg ved, en del dyrere end Subutex, så det er en lorte forretning for staten. Har jeg ret?

Medlem

Suboxone er sundhedsstyrelsens førstevalgspræparat til substitutionsbehandling.

En 28 styks pakke med 8+2 mg Suboxone koster ca. 946,80 kr. i skrivende stund (33,81 kr. pr. tablet). Til sammenligning koster en 7 styks pakke Buprenorphin (kopipræparat af Subutex) 37,80 kr. (5,40 kr. pr. tablet). Jeg er ikke klar over hvornår Reckitt-Benckisers patentrettigheder på Suboxone udløber, men det kan ikke vare mange år, og når det sker vil prisen på Suboxone falde drastisk (i mellemtiden har R-B så opfundet en “film” med samme indholdsstoffer som Suboxone, så lur mig om de ikke udfaser resoribletterne til den tid og udelukkende markedsfører filmen).

Junior medlem

Hej Alle.
Tak for jeres indlæg.

Jeg følger den plan hvor jeg prøver at blive så abstinent som muligt.
Starter så op langsomt med Buprenorphin 2- 4 Mg.

Det lyder som det mest fornuftigste
Tak til alle

Dedikeret medlem

//Zh4d0w

Jo det gør.
Ti nu bare stille når du selv fatter brik om emnet. Det kommer til at lyde så tosse dumt når man udtaler sig om noget man tydeligvis ikke aner em hat om :)
Forsat god aften.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Suboxone er sundhedsstyrelsens førstevalgspræparat til substitutionsbehandling.

En 28 styks pakke med 8+2 mg Suboxone koster ca. 946,80 kr. i skrivende stund (33,81 kr. pr. tablet). Til sammenligning koster en 7 styks pakke Buprenorphin (kopipræparat af Subutex) 37,80 kr. (5,40 kr. pr. tablet). Jeg er ikke klar over hvornår Reckitt-Benckisers patentrettigheder på Suboxone udløber, men det kan ikke vare mange år, og når det sker vil prisen på Suboxone falde drastisk (i mellemtiden har R-B så opfundet en “film” med samme indholdsstoffer som Suboxone, så lur mig om de ikke udfaser resoribletterne til den tid og udelukkende markedsfører filmen).

Jeg har godt hørt om de der film strips, men de bruges ikke herhjemme endnu, vel?
Ja, du har nok ret.
Nogen gange virker det som om, at medicinalindustrien tænker mere på at tjene penge, end at gøre folk raske. Det er big business. :)

Medlem

Jeg har godt hørt om de der film strips, men de bruges ikke herhjemme endnu, vel?

De er ikke godkendt herhjemme endnu, men de er på vej.

Dedikeret medlem

@bulghur: hvornår ankommer de så?

OT: hvordan går det, matra?

Medlem

De er ikke godkendt herhjemme endnu, men de er på vej.

Det vidste R-B ikke sidst jeg talte med dem (3-4 måneder siden). Det er åbenbart en langsommelig proces at få godkendt lægemidler herhjemme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]