Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2013 10:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 nov 2013 09:43
Indlæg: 1
Hej allesamme,n er en 24 år gammel mand der har lyst til at prøve noget nyt.

Søgte lidt her på forummet og fandt et par heroin tråde osv. Men hvordan synes i man bør prøve det første gang hvis man skal vælge mellem at ryge eller sniffe det? Og bør det være brun eller hvid heroin? Har googlet en del og det virker som om brun heroin foretrækkes som rygeheroin og hvid heroin fortrækkes til at stikke sig med.

Kommmer nok til at prøve det uanset jeres svar, så hold jeres negative svar for jer selv. Jeg ved godt at det er meget afhængighedsdannende osv.

Så hvad siger resten af jer?
Bør man prøve det ved at ryge eller sniffe? og bør det være brun eller hvid heroin?

Har googlet en del, og det virker som om at brun heroin mest bliver røget og hvid heroin mest bliver stukket, der er ikke så meget om at ryge vs sniffe, måske fordi det er lidt det samme?

Anyways, ville være meget glad for en sammenligning af brun og hvid heroin, samt hvilke doser der er anbefalet for en nybegynder?

Anyways, jeg håber på at nogle af jer kan hjælpe mig lidt med jeres expertise ;) har indtil videre kun prøvet hash og ca. 3g. cubensis shrooms, så har ingen tidligere erfaring med opiater.

Btw sekundært spørgsmål, hvad mener i om heroin vs methadone eller andre opiater?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 10:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløj! Jeg oprettede selv en lignende tråd for nogle år siden; viewtopic.php?f=4&t=23542

Siden da har jeg fået prøvet heroin nogle få gange... :)

Du har ret i at man plejer at ryge brun heroin og hvid heroin sniffes eller injiceres som regel og kan også indtages rektalt.
Brun heroin er heroin-base, hvor hvid heroin er et heroin-salt; HCl som regel..

Du bør i hvert fald enten starte med at ryge eller sniffe det, jeg syntes snifning fungerede bedst for mig selvom det var brun heroin.

Opiater/opioider har aldeerig sagt mig særligt meget og heroin var ingen undtagelse, heldigvis egenligt :)
Men når det er sagt er det alligevel et af, hvis ikke det behageligste opiat/opioid jeg har prøvet til dato!

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 16:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2013 03:46
Indlæg: 146
Geografisk sted: Sumpen
Har kun prøvet H to gange. Den ene gang med smæk på, den anden gang i en mikrodosis jeg knap kunne mærke så er ikke den store ekspert.

Men i forhold til andre opioider eller opiater, er det faktisk ikke så vildt endda. Personligt foretrækker jeg opium, da det giver mig en enorm eufori, det er let nemmere at gætte sig til renhed og graden af stigmata ikke er nær så stort. Altså grundlæggende set, kan du stort set ikke fortælle nogle mennesker om en oplevelse på heroin uden at de bliver voldsomt bekymrede og eventuelt dømmer dig. Med mindre du tilfældigvis har gode kontakter indenfor heroin kan du lige så godt tage opium eller et farmaceutisk opioid.

Opium har også den fordel at det kan give nogle virkeligt spændende drømme. Finder opiumsrusen en tand mere kompleks, hvilket giver mening da der er flere aktivstoffer end blot morfin på spil.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 17:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 nov 2013 23:02
Indlæg: 12
Må man spørge hvorfor du vil tage heroin? Især set i forhold til at kunne blive afhængig. Bare nysgerrig..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 18:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Må man spørge hvorfor du vil tage heroin? Især set i forhold til at kunne blive afhængig. Bare nysgerrig..


Sådan der kan man ikke sætte det op. Uanset om det er heroin eller alkohol vi snakker om, så er der risiko ved begge dele. Jeg kan sagtens forstå hans nysgerrighed omkring heroin. Og det er jo ikke alle som bliver hooked. Personligt har jeg f.eks. prøvet hash og i modsat til mange andre gange blev jeg ikke "tilfreds". Men ja selvfølgelig er der nogle som bliver afhængig af heroin.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 19:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2013 17:47
Indlæg: 84
Blodsplat skrev:
Må man spørge hvorfor du vil tage heroin? Især set i forhold til at kunne blive afhængig. Bare nysgerrig..


Sådan der kan man ikke sætte det op.


Det er lige præcis hvad man godt kan.
Heroin er fucking vanedannende, og ikke til at sammenligne med alkohol. Kan godt forstå Trohåbogmdma's undren, da heroin sjældent er noget du slipper ustraffet fra at prøve. Der er så mange, der bliver afhængige af lortet, så jeg fatter ikke man tør prøve det.
Det er så dumt, som noget kan være. Hvorfor lege med sit liv for en enkelt rus' skyld? Du får ikke engang noget ud af rusen, udover at blive taget væk fra virkeligheden for en tid.
Og selvfølgelig er det bl.a. også derfor man drikker, men man bliver altså ikke hooked af at drikke 2-3 gange; det er der derimod MEGET stor risiko for med heroin.

Synes selvfølgelig psychedelia skal rådgive folk om, hvordan de skal indtage deres narko bedst, men man kan ikke forlange, ikke at få nogle advarsler om det man gør er idiotisk, når vi snakker om heroin.
Den bedste HR er at holde sig fra narko.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 20:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 nov 2013 00:42
Indlæg: 185
et citat jeg har fra en af de hjemløse jeg arbejder for:
du starter ud med at lege med tanken om at tage det, eller ikke tage det, hvis du så vælger at tage det.

så vil du komme til et punkt i dit liv, hvor du leger med tanken om at tage for meget, eller at tage for lidt, men der er ingen diskussion om at du vil tage det, fordi det har heroinen besluttet for dig.

_________________
DRIK VAND!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 21:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2012 11:36
Indlæg: 15
PLEASE HOLD DIG VÆK FRA DET.
Det er ikke noget særligt, men det bliver hurtigt dit livs mareridt.



:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 21:19 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Blodsplat skrev:
Må man spørge hvorfor du vil tage heroin? Især set i forhold til at kunne blive afhængig. Bare nysgerrig..


Sådan der kan man ikke sætte det op.


Det er lige præcis hvad man godt kan.
Heroin er fucking vanedannende, og ikke til at sammenligne med alkohol. Kan godt forstå Trohåbogmdma's undren, da heroin sjældent er noget du slipper ustraffet fra at prøve. Der er så mange, der bliver afhængige af lortet, så jeg fatter ikke man tør prøve det.
Det er så dumt, som noget kan være. Hvorfor lege med sit liv for en enkelt rus' skyld? Du får ikke engang noget ud af rusen, udover at blive taget væk fra virkeligheden for en tid.
Og selvfølgelig er det bl.a. også derfor man drikker, men man bliver altså ikke hooked af at drikke 2-3 gange; det er der derimod MEGET stor risiko for med heroin.

Synes selvfølgelig psychedelia skal rådgive folk om, hvordan de skal indtage deres narko bedst, men man kan ikke forlange, ikke at få nogle advarsler om det man gør er idiotisk, når vi snakker om heroin.
Den bedste HR er at holde sig fra narko.


der er ingen grund til at tro, at heroin er sindsygt meget mere afhængighedsskabende end alkohol. Måske lidt men ikke meget. Det mest tillokkende ved det er nok hvor harmløst det virker i starten. Ingen tømmermænd og man kan fungere normalt under rusen.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 21:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 nov 2013 23:02
Indlæg: 12
Må man spørge hvorfor du vil tage heroin? Især set i forhold til at kunne blive afhængig. Bare nysgerrig..


Sådan der kan man ikke sætte det op. Uanset om det er heroin eller alkohol vi snakker om, så er der risiko ved begge dele. Jeg kan sagtens forstå hans nysgerrighed omkring heroin. Og det er jo ikke alle som bliver hooked. Personligt har jeg f.eks. prøvet hash og i modsat til mange andre gange blev jeg ikke "tilfreds". Men ja selvfølgelig er der nogle som bliver afhængig af heroin.


Du hentyder desværre at jeg har hentydninger med min post, som jeg ikke har - gider du lade være med det? Jeg spørger om OP vil forholde sig til hvorfor han beslutter at gøre det, og vil have ham til at inddrage det at blive afhængig. "Især set i forhold til at kunne blive afhængig". Jeg er ikke ude i at dømme heroin, heller ikke i forhold til alkohol. Hvis det bare var fordi du havde brug for at komme ud med det, så lad dog være med at citere mig :). No offense. Men det er en smule irriterende, når jeg bare havde i sinde at høre hans tanker.

Fis'kal Cliff skrev:
Blodsplat skrev:
Må man spørge hvorfor du vil tage heroin? Især set i forhold til at kunne blive afhængig. Bare nysgerrig..


Sådan der kan man ikke sætte det op.


Det er lige præcis hvad man godt kan.
Heroin er fucking vanedannende, og ikke til at sammenligne med alkohol. Kan godt forstå Trohåbogmdma's undren, da heroin sjældent er noget du slipper ustraffet fra at prøve. Der er så mange, der bliver afhængige af lortet, så jeg fatter ikke man tør prøve det.
Det er så dumt, som noget kan være. Hvorfor lege med sit liv for en enkelt rus' skyld? Du får ikke engang noget ud af rusen, udover at blive taget væk fra virkeligheden for en tid.
Og selvfølgelig er det bl.a. også derfor man drikker, men man bliver altså ikke hooked af at drikke 2-3 gange; det er der derimod MEGET stor risiko for med heroin.

Synes selvfølgelig psychedelia skal rådgive folk om, hvordan de skal indtage deres narko bedst, men man kan ikke forlange, ikke at få nogle advarsler om det man gør er idiotisk, når vi snakker om heroin.
Den bedste HR er at holde sig fra narko.


der er ingen grund til at tro, at heroin er sindsygt meget mere afhængighedsskabende end alkohol. Måske lidt men ikke meget. Det mest tillokkende ved det er nok hvor harmløst det virker i starten. Ingen tømmermænd og man kan fungere normalt under rusen.


"Der er ingen grund til at tro, at heroin er sindsygt meget mere afhængighedsskabende end alkohol"
Hvis du skulle prøve at sætte konkrete tal på din mening her? Fx. hvor mange mennesker tror du bliver afhængige, og starter et misbrug af alkohol/heroin, efter at have prøvet henholdsvis alkohol/heroin blot én gang? Set i forhold til hinanden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 05:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
det er en fuldstændig latterlig opstilling, for man bliver ikke afhængig af at prøve noget 1 gang 2 gange eller 5 gange. Der skal mere til og på et tidspunkt står man ved skillevejen og skal tage et valg. Mange falder i med heroin og måske har det mere at gøre med segmentet end selve stoffet. En overvejende del af dem som prøver heroin, er allerede ude på et sidespor i deres liv, som ofte skyldes en dårlig barndom. Derfor bliver en stor del af dem misbrugere, fordi de søger at dulme smerten. Noget andet er, som tidligere sagt at de bliver lokket af heroinens relativt harmløse virkning i starten, især fordi de jo har fået tudet ørene fulde af dæmonisering.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 06:07 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2010 22:33
Indlæg: 434
Geografisk sted: syd for kosmos
Hvis du ikke har prøvet andet end svampe og hash, vil jeg anbefale dig at vælge et stof du får noget ud af. Hva med Ketamin, MDMA eller LSD?
Selvfølgelig bliver du ikke afhængelig af din første gang på Heroin. Dog er rusen lækker, og tilgivende (i starten ;)), så du vil med garanti opsøge den igen.
Både brunt og hvidt heroin kan sniffes. Her har den hvide en større biotilgængelighed nasalt da det er et HCL salt.
Hvidt heroin er langt mere smooth i rusen end brunt - ren eufori. Den brune rus kan virke mudret, beskidt, og mere sløvende end den hvide..

Jeg anbealer dig ikke at begynde på Heroinen, da den er utrolig vanedannende ifht andre opioider imo. Så hvis du nu ønsker at opleve en opioid-rus anbefaler jeg dig at prøve nogle præperater istedet. Oxy, ketogan, morfin etc. Her ved du også hvad du får, og kan dosere korrekt.

Pas nu på!

_________________
Jeg ved præcis hvor vi skal hen.. øhh 150 grader mod nordvest, eller nærmere omvendt! Jeg putter det her varmometer i munden og ser at pulsen er 2 millioner grader .. og og jeg er ikk rigtig klog!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 09:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Lol selvfølgelig kan man udvikle (psykologisk) afhængighed ved første gang?

Hvis du har en super fed oplevelse med et stof, samtidig med du måske har nogle psykiske/sociale/økonomiske/whatever problemer, så er afhængighed en rimelig reel mulighed.

On topic, ville jeg nok vælge et andet stof end lige heroin. Ikke så meget fordi det er farligt, men mere fordi det imo er en ret kedelig, asocial rus. Hvis du savner noget spænding, eller "eventyr" ville jeg nok vælge et psykedelisk stof i stedet. Det er langt mere givende, og tror i højere grad det vil tilfredsstille din narko relaterede kløen :)

Heroin er bare rart, ikke vildt, ikke overvældende, ikke mystisk eller specielt, bare behageligt, tungt, kløende, og varmt.. Men bagefter kommer opiat kvalmen, søvnløsheden, det svækkede immunforsvar, og det dårlige, små irritable humør. :D

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 13:50 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2010 22:33
Indlæg: 434
Geografisk sted: syd for kosmos
Hvis du hentyder til mig Hypnos^^^, kan du se at jeg skriver at han højst sansynligt vil opsøge rusen igen.. Psykisk afhængelighed er et meget mærkeligt, og bredt begreb!

_________________
Jeg ved præcis hvor vi skal hen.. øhh 150 grader mod nordvest, eller nærmere omvendt! Jeg putter det her varmometer i munden og ser at pulsen er 2 millioner grader .. og og jeg er ikk rigtig klog!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 15:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det var nu mest til fis'kal cliff jeg skrev det første til.

Men ja, psykisk afhængighed er noget underligt noget, ex. lysten der kan springe frem efter år(s) afholdenhed :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2013 01:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Alt det om afhængighed er efter min mening sekundært i forhold til den meget virkelige risiko for at dø af en overdosis. Der er adskillige højt respekterede brugere af psychedelia, som er døde på netop den måde i årenes løb. Deres viden om skademinimering hjalp dem ikke, desværre. Men deres skæbner viser at det er helt korrekt at sige at opioider ganske enkelt er livsfarlige at indtage. Hav det altid med i jeres overvejelser, når I tænker på heroin eller lignende stoffer.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2013 06:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Man skal af alle stofgrupper have respekt for opioider. Yeti siger det desværre godt. Pas på!
PS: Jeg tager ikke opioider, da jeg er bange for dem. Om det betyder, at jeg har respekt for dem, det ved jeg ikke. Men jeg undgår dem!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 16:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Du kan få en virkning mange ikke ville kunne skelne fra H,med et af de pharmaceutiske.Ketogan,Oxycodone,Morfin.Den eneste forskel vil selfølgelig være måden du administrerer det på.Hold dig væk fra sprøjter og kanyler.Hvis du insisterer på at prøve det,få fingre i noget hvidt,og tag en bane.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 20:23 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Lol selvfølgelig kan man udvikle (psykologisk) afhængighed ved første gang?


vil du være venlig at stoppe den her påstålige skvadderhjernethed. :D Din sætning er iøvrigt ikke formuleret som et spørgsmål, hvorfor du ikke kan sætte et spørgsmålstegn til slut. Afhængighed kan per definition ikke opstå ved at prøve noget en enkelt gang. Jeg vil endda gå så langt at sige at hele begrebet "psykologisk afhængighed" er noget sketchy. Det er jo ikke nok at man bare har lyst til noget. Selvfølgelig har man lyst til noget som føles godt. Ved den definition er alle mennesker sexafhængige, for vi tænker på det hver eneste dag. Lyst til ting der føles godt skal da ikke sygeliggøres. Man kan til nød snakke om psykisk afhængighed når stofforbruget har været en konstant virkelighedsflugt over længere tid. Så kan en hverdag uden stoffet, pludselig virke uoverskueligt, men her er det jo ofte koblet med fysisk afhængighed/tolerance. Instant afhængighed? Gi' mig en pause. Det er sgu ikke andet end skræmmehistorier fortalt af behandlere, og ansvarsforflygtigelse af narkomaner.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2013 00:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Nu stopper I det flueknepperi og holder jer til emnet, DIXI!

Jeg har slettet en række indlæg der kun omhandlede tegnsætning. I ved hvem I er.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team