Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 aug 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa,
Jeg er lige i dag begyndt at tage citalopgram orion mod min socialfobi og mindre depression (Skyldes i øvrigt ikke stofferne), og vil i den anledning høre om det er farligt eller hvilke konseksvenser der kan have ved indtagelse af kokain (Har endelig fundet en god provider) og alkohol på nytårsaften (Selvfølgelig får den ikke fuld skrue som før, men par genstande og 2-3 streger coke)

Jeg vil høre hvad jeres mening er.

Skal siges, jeg er ude " prøveperioden" når det er nytår, er startet i dag, bivirkninger de mest almindelig osv, fremstår altid først i behandlingen, så til den tid er de der ikke, men min krop har vænnet sig til dem på daværende tidspunkt.

Skal siges at jeg stopper alkohol og stoffer fra 2014, så vil gerne have 2013 med, og fejre med et nyt liv og personlig udvikling i 2014.

Takker for jeres gode informationer og håber på et brugbart svar.

Rigtig god jul til jer alle.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du har angst, depression eller social fobi er stoffer generelt ikke god idé. Du risikerer en nedtur dagene derpå, som kan udløse endnu værre angst- og depressionssymptomer end dem, du har nu.

Hvis du har tænkt dig at gøre det alligevel, vil kokains primære effekt nok ikke blive hindret, selvom den euforiske virkning sandsynligvis risikerer at blive hindret.
Kokain er primært en DARI (Dopamin genoptagelseshæmmer) og NDRI (Noradrenalin genoptagelseshæmmer) men kokain har affintet for serotonin receptoren idet den er en svag SRI.

Citalopram virker primært som en SSRI, hvilket betyder at stoffet modulerer genoptagelsen af serotonin i din synapsekløft. Det betyder også, at Kokainens SRI-effekt vil blive blokeret helt eller delvist.

De fleste tager nok Kokain for det Dopamin-sus det giver, så det er ikke et absolut no-go. Når det sagt, vil jeg ikke anbefale dig at gøre det. Du vil nok behøve højere dose, for at opnå samme mængde eufori, og måske bør tage halv dosis i et par tage op til, og helt at tage din Citalopram-tablet nytårsaften. Du bør dog fortsætte dagen efter.

Kokain er i særlig grad slemt for angst dagen derpå. (Har jeg hørt. Det er der sikkert nogen, der kan byde ind med personlige erfaringer hertil.)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror at det især er en dårlig idé, når du lige er startet på din citalopram. Opstartsfasen er temmelig hård for nogle (de får det meget værre psykisk end før de tog medicinen), og det er ikke til at sige, hvordan du kommer til at få det, efter du har taget kokain. Jeg synes det er en utrolig dårlig idé.
Det er sindssyg dårlig HR at fraråde folk at tage deres psykofarmaka, men i betragtning af, at du kun har taget en enkelt eller to doser citalopram, synes jeg at hvis du absolut insisterer på at skulle tage coke nytårsaften, er det en bedre idé at udskyde din citaloprambehandling til efter nytår. Ideelt set skal du fortsætte behandlingen og drikke et par øl til nytår. Det vigtigste er jo imo dit psykiske helbred og ikke en vild fest.

Men generelt skal du ikke tage stoffer så længe du har psykiske problemer - hverken med eller uden citalopram.

Junior medlem

Tak for svar. Jeg forsætter min behandling og 3 dage før nytårsaften tager jeg kun halv dose, og på selve dagen tager jeg ikke noget, og begynder igen dagen efter nytår med et nyt liv og behandlingen skulle gerne være nogenlunde OK på det tidspunkt. Jeg har ikke angst i det selskab jeg skal være i, så jeg ved på forhånd at siturationen ikke vil blive slem. Lad mig høre hvad i siger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det giver nogle fæle symptomer når man cutter ned på citalopram. Jeg kan ikke sige om dette vil ske for dig men du bør være opmærksom på risikoen. http://m.topix.com/forum/drug/celexa/TSCAE93SED940RLRR

Desuden er plasmahalveringstiden 36 timer og du vil have nået steady state til nytår som du så ødelægger. Så selvom du ikke får bivirkninger nytter det næppe noget for effekten af kokain og du forstyrrer din behandling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]