Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 00:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen :)
Her i lørdags var mig og 3 kammerater på emma... Jeg er erfaren bruger, 2 rookies og 1 der har prøvet det 2 gange før. Vi oplevede alle sammen en uro / angst i kroppen lige inden vores comeup, som var ret så ubehaglig. Det er ikke første gang jeg oplever det, det sker faktisk stortset hver gang. Det er sådan en semi badtrip følelse der lige er der i 10minutter også går den over, og bliver erstattet af den dejligste fornemmelse i kroppen.
Vi indtog ca 0.08g i bombe over ca 3 gange over hele aftenen.
Det skete 2 ud af de 3 gange, at jeg fik den mærkelige fornemmelse i kroppen.
Så mit spørgsmål til jer er, er det normalt at det sker? Kan man evt. gøre noget for at forbygge det sker?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
synes altid det er lidt nervepirrende at tage stoffer, indtil rusen er sparket ordentligt ind..
især mdma, giver mig en del sommerfugle i maven og uro i kroppen, indtil det sparker ind.
tror det er meget normalt.

er det ikke også oftest under come-up, at folk fucker op på mdma?
synes selv det kan være lidt forvirrende og nervepirrende

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hel normalt bodyload. oplever det hver gang.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Oplever det mere når jeg bomber, og skal vente længere tid før det sparker ind. Synes det sparker så hurtigt ind hvis man suger det, så jeg når aldrig rigtigt at lægge mærke til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep. +1 til den. Jeg bliver også altid lige nervøs, lige inden det slår. Jeg plejer at drikke et par øl eller et glas vin inden. Det plejer at tage den værste nervøsitet.

Medlem

Jep, tilslutter mig koret af folk der oplever samme kropsubehag.

For mig er det mere udtalt på psykedeliske stoffer, især tryptaminer. Noget jeg altid synes hjælper en smule er at gå en tur under come-up. Når man bevæger sig synes jeg typisk det fjerner en smule fokus fra kropsubehaget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Q: What is meant by "body load?" I've seen it all over the place, and have no idea what it means.
A: Body load' refers to the somatic -- or physical -- effects of a drug or plant. Examples of body load include muscle tension, tremors, nausea, pain, nystagmus (eyes twitching back and forth), dry mouth, diarrhea, altered heart rate, headaches, etc. The term is generally used to describe relatively minor, negative, physical effects (major problems such as heart attacks, convulsions, etc are not considered 'body load').

These type of effects can vary greatly from one substance to another, one experience to another, and one person to the next. It is not uncommon for some people to find that the body load of a particular substance outweighs the positive effects, making the overall experience unpleasant, and/or not worth repeating.

In some cases, body load can be an expression of the mind-body connection and a useful indicator of buried emotional material that deserves attention. For example, if someone ingests Salvia divinorum extract and suddenly is aware of an ache in their solar plexus, they might focus attention on the pain, "breathe into it," and see what comes up in their mind. There are many books and websites describing the mind-body connection. Of course, in many cases, simple pharmacological effects are responsible.

http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2752

Dedikeret medlem

Jeg oplever det også hvis jeg kun bomber en 100-120mg men hvis jeg derimod bomber 140-170mg så oplever jeg det ikke. Jeg tror det er fordi jeg ved de større bomber bliver påvirket så hurtigt at jeg ikke oplevet come uppet :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]