Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 20:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Halløjsa...

Efter gentagende fejloperationer - først i tyktarmen og senest de nederste lændevirvler - får jeg i dag Metadon 35mg*3 samt høj dosis muskelafslappende + Amitriptylin50mg/Venlafaxin 225mg.

Når jeg skal nyde Metadonen supplerer jeg med 3-4 Lorazepam(Ativan) 2mg kapsler. Jeg knuser alt metadon + 2 Ativan tabl. På en dag kan jeg godt komme op på ca. 3. gange dosis Metadon

Jeg er dog stødt ind i at der efter ca. 150-180 mg Metadon, så når kroppen sin max ophobning af stoffet i dets celler. Er der andre, som har eller har haft det på samme måde.....??

Mvh

Peter Pedal

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Metadon er jo en spøjs fætter.Taget i mindre doser er det bare stærkt som ind i helvede.Men når man kommer op på de der doser,kan der godt være noget blokering.Da jeg fik de doser kunne det også være ligesom om jeg stødte imod et loft.
Iøvrigt pas på med de Benzoer.Jeg forstår så udemærket, da det jo er en af de ting som kan gøre at man kan blive skæv på doner,men som du jo nok også er klar over,er de uhyggelige hvis man først bliver hooked.Caution. :)

Junior medlem

Hej jeg får selv dageligt 120 mg metadon i pille form jeg har osse i starten af behandling med metadon kunne få en god skævert på jeg gør det at jeg dageligt dageligt tager 100 mg = 5 tabletter men så fredagen så tager jeg tit 240 mg metadon = 12 piller det blev jeg rimeligt skæv af i starten. Men efter et år i behandling så ville de pludselig ikke virke mere jeg bliver bare mig selv ingen konvitenel virkning. Og det er u anset om jeg tager 120 240 eller 360 mg = 18 tabletter så jeg er sikker på at kroppen bliver imun over for metadon. Fordi hvis jeg spiser 2 stesolid bliver jeg bombet helt tilbage i sofaen. Nogle der kan forklare hvad som der sker med kroppen siden den reagere sådan.

Medlem

Kroppens receptorer bliver fuldt ud mættet ved ca. 120mg og om du så smider ekstra 100mg på, så bliver du ikke påvirket af den grund. Den eneste gruppe, som har positiv effekt af langt højere doser end 120mg er kroniske smertepatienter, idet den smertestillende effekt ikke aftager.

Medlem

Hvordan fanden skider man med dagligt metadon indtag uundskyld jeg spørger?
Vænner kroppen sig bare til det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]