Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, håber der sidder en eller flere derude der lige kan guide mig igennem det jeg oplever nu.

Har tidligere eksperimenteret en del med forskellige ulovlige substanser men har kun haft et decideret misbrug af hash. Jeg har flere gange før prøvet amf, men kom væk fra det igen da nedturen dagene efter, for mig, var lidt for slem.

I tirsdags besluttede jeg mig så for at prøve det igen for første gang i 8-10 år, bare lige for at se om tingene havde ændret sig lidt for mig.

fra tirsdag kl 22 til torsdag 0200 dvs. ca 28 timer, snittede jeg nok ca 1,5 til 2g af den virkelig gode amf sammen med nogle kammerater, den der, som klistrer godt i siden af posen og skal tørres godt inden indtagelse samt kradser som en jalapeno i næsen. drak nok også ca 10-12 øl i løbet af de 28 timer.

sov ca. 6 timers god søvn torsdag fra 4-10 om formiddagen, hvorefter jeg stod op. Gik i seng ved 0200 torsdag nat .... men kunne slet ikke sove, tankerne myldrede rundt i hovedet på mig, så stod op igen her ved 6 tiden i dag, fredag morgen, for at lige lave det her indlæg.

Jeg tænker lidt at jeg egentlig burde være ret udmattet nu, men føler mig hverken psykisk eller fysisk skidt, Altså kan da godt mærke jeg er træt men værre er det ikke... har ikke på noget tidspunkt siden jeg startede tirsdag aften haft hverken paranoia eller lignende og kroppen har haft det ok, maven har knurret lidt, men har selvfølgelig heller ikke spist helt optimalt, hvilket man jo aldrig rigtig gør på amf.

Hvor slem er min søvnmangel i følge jer nu med 6 timers stabil søvn og 4 timers lukken-øje-og-tankemylder-leg siden tirsdag? kan sgu ikke lige helt finde ud af hvor slemt det står til... og hvad med nedturen ? tror i den kommer når jeg får noget mere stabil søvn forhåbentlig senere på dagen eller i aften? eller burde den være kommet nu, hvis det var, eftersom det jo er mere end et døgn siden jeg sidst snittede? Det er sgu for længe siden jeg sidst har prøvet det her til at jeg kan huske alle de ting :)

Tager dagligt antidepressiv (citalopram 20mg) men tror ikke lige at det kan have haft nogen forbindelse til at jeg ikke har kunne sove så meget.

Håber der er nogen der kan hjælpe en gammel player ;)

Dedikeret medlem

Så længe du husker at spise og drikke imens, jeg kender flere personer som ofte laver allnighters på arbejde, helt uden nogen former for narko og først går i seng aftenen efter. Du er helt sikkert ikke i højeste gear, men heller ikke totalt uduelig :).

Tror ikke nogen kan fortælle dig hvor træt du burde være, det svinger jo fra person til person.

Medlem
Brugeravatar

Det er meget normalt, det du oplever. Du er sikkert ramt af en blanding af overtræthed og en stadig virkning af amfetaminen. Amfetamin har en halveringstid på 10-12 timer, hvilket betyder at 10 timer efter du har taget en snitte, vil halvdelen af det aktive amfetamin stadig være i blodet på dig. Det kan derfor godt tagte lang tid før det er helt ude af blodet.
For mig kan det nogle gange ske at jeg ikke kan falde i søvn, udelukkende fordi jeg har holdt mig oppe længe og ikke spist noget. Der behøves ikke nødvendigvis amfetamin for at få hjernen op i et højt gear hvor den er svær at få til at ligge stille igen.
Du skal nok få noget søvn :) Hvis du er utålmodig kan du prøve at spise noget tung mad, drikke noget te, koble hjernen af på noget meningsløst fjernsyn som ikke kræver for meget hjerneaktivitet eller lignende søvndyssende aktiviteter :)

Junior medlem

Det er meget normalt, det du oplever. Du er sikkert ramt af en blanding af overtræthed og en stadig virkning af amfetaminen. Amfetamin har en halveringstid på 10-12 timer, hvilket betyder at 10 timer efter du har taget en snitte, vil halvdelen af det aktive amfetamin stadig være i blodet på dig. Det kan derfor godt tagte lang tid før det er helt ude af blodet.
For mig kan det nogle gange ske at jeg ikke kan falde i søvn, udelukkende fordi jeg har holdt mig oppe længe og ikke spist noget. Der behøves ikke nødvendigvis amfetamin for at få hjernen op i et højt gear hvor den er svær at få til at ligge stille igen.
Du skal nok få noget søvn :) Hvis du er utålmodig kan du prøve at spise noget tung mad, drikke noget te, koble hjernen af på noget meningsløst fjernsyn som ikke kræver for meget hjerneaktivitet eller lignende søvndyssende aktiviteter :)

10-12 timer!?!? det er da kun 4 timer..? så vidt jeg har læst mig frem til

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og lige for at give et HR-råd. Så begræns at blande Uppers (amfetemin, MDMA osv) med SSRI'er (Citalopram fx).. Det kan i værste fald give serotonin syndrom, som er en meget kedelig diagnose at få.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
10-12 timer!?!? det er da kun 4 timer..? så vidt jeg har læst mig frem til

Nej, amfetamin har en halveringstid på 10-12 timer, ruspåvirkningen er omkring de 4 timer dog.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Inden du bliver for glad for amfetamin igen. Vil jeg gerne gøre dig opmærksom på to gram amfetamin nok ville slå dig ihjel.
Når det nu ikke er tilfældet og du fremhæver karakteristika for dit stof som ikke har noget med amfetamins at gøre vil jeg gerne gøre opmærksom på at.
Amfetamin er stort set lugtfrit, tørt hvidt pulver som ikke river i næsen.
Og 20 mg er mere end nok til de fleste.
Så det du har taget er nok ikke kun amfetamin
For din egen krop og fremtid skyld så find en ordentlig pusher.

Dedikeret medlem

..

Medlem

Inden du bliver for glad for amfetamin igen. Vil jeg gerne gøre dig opmærksom på to gram amfetamin nok ville slå dig ihjel.
Når det nu ikke er tilfældet og du fremhæver karakteristika for dit stof som ikke har noget med amfetamins at gøre vil jeg gerne gøre opmærksom på at.

This.. Folk der siger de får "den gode" fordi det river i næsen :roll: .. 200 mg rent amfetamin ville uden tvivl være nok til at være vågen/oppe at køre i 2 dage.

Medlem

Hvis man indtager 200 mg amfetamin uden tolerance skal man nok have xanax glasset klar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad mener du er karakteristika, der ikke passer på amfetamin? Du har helt ret i det du skriver, men jeg synes man skal huske at det er helt normalt at amfetamin er meget, meget cuttet, og aldrig rent. 2 gram eller 200 mg helt rent 90%+ amfetamin er selvsagt en overdosis, men nu er langt, langt det meste amfetamin jo ikke tilnærmelsesvist så rent, men ofte kun måske 10 % eller lavere. Se f.eks. de rapporter, "Narkotikasituationen i Danmark", som Sundhedsstyrelsen udgiver hvert år: i 2012 havde prøverne amfetamin en gennemsnitlig renhed på sølle 6 %! http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ20 ... EMCDDA.pdf

Hvis jeg skal svare på det oprindelige spørgsmål synes jeg det er en ret normal oplevelse at amfetamin "virker" selv efter man har sovet, og kan give søvnbesvær selvom man burde være træt. Du har trods alt taget ret meget...

Medlem

Jeg ved da godt der er en massere folk der køber noget lort. Gjorde det også selv da jeg var 16 i provinsen.
Og politiets beslaglægninstastik dækker jo kun over dem der uheldige nok til at blive taget.
De karakteristika han fremhæver er at det er fugtigt og lugter dårligt og giver ubehag ved insulfering.
Det er har jo ikke noget med amfetaminen at gøre men sjusket syntese, og det våde klistrede amf som folk fremhæver som et kvalitets tegn, skulle jeg hilse og sige typisk består af en blanding af methanol og slavevodka. Methanolen for det klassike "riv". Og hvad der ellers er i babypulver,kartoffelmel,kreatin,lactose,lommeuld osv.
Og at sige der ikke findes amfetamin er da en fallit erklæring som bruger.
Det er ikke så svært at støve op, hvis man gider betale prisen.
Og hvis man køber ren amfetamin har er det ifg min egen og venners erfaring billigere pr gram end cuttet lort.

Dedikeret medlem

Er det så vigtigt at fortælle ham hans amfetamin ikke er godt ? :D

Medlem
Brugeravatar

Du er måske overrasket over, hvor "slemt" eller rettere. Hvor nemt det er at komme over en amfetamin koger, efter en lang pause.
Amf er godt, når det holdes til meget få gange om året. Sjovt nok, så er det også sjovere. Det er fordi du giver din krop tid til at stille sig normal igen.
Og så har den meget nemmere ved at kommer over sådan en tur. Da den ikke er tømt for alle de gode kemikalier, til at kæmpe mod en træls efterbrænder.

Mht. At amf skal rive, være vådt osv.. God amfetamin river lidt, alt efter hvor hærdet man er. Det skal helst være knas tørt i hcl form.
Vådt amfetamin er enten pga. Dårlig hjemme kemi, eller fordi det er cuttet med som nævnt en alkohol. Deraf den kendte tørrings process.
Har før set amf cuttet med acetone. Var lige ved at slå gutten i hovedet, da han sagde det var rent haha.

Man kan aldrig være sikker, det speed man normalt kan få fat i. Er en racemistisk blanding. Må indrømme jeg er blevet glad for d-amf.
Som kan findes i diverse præperater. De få gange om året jeg slår mig løs.

Medlem

Nej det var henvendt til homo superior. Og jeg kan jeg godt se ved efterlæsning lyder nedgørende, men efter egen oplevelse er amfetamin handler tit nogen af de mest skruppeløse når det kommer til at blande andre ting i fordi folk har tendens til at drikke og på amfetamin og derved har svært ved at egengtligt at forholde sig til hvad en amfetamin rus føles som.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du er måske overrasket over, hvor "slemt" eller rettere. Hvor nemt det er at komme over en amfetamin koger, efter en lang pause.
Amf er godt, når det holdes til meget få gange om året. Sjovt nok, så er det også sjovere. Det er fordi du giver din krop tid til at stille sig normal igen.
Og så har den meget nemmere ved at kommer over sådan en tur. Da den ikke er tømt for alle de gode kemikalier, til at kæmpe mod en træls efterbrænder.

Mht. At amf skal rive, være vådt osv.. God amfetamin river lidt, alt efter hvor hærdet man er. Det skal helst være knas tørt i hcl form.
Vådt amfetamin er enten pga. Dårlig hjemme kemi, eller fordi det er cuttet med som nævnt en alkohol. Deraf den kendte tørrings process.
Har før set amf cuttet med acetone. Var lige ved at slå gutten i hovedet, da han sagde det var rent haha.

Man kan aldrig være sikker, det speed man normalt kan få fat i. Er en racemistisk blanding. Må indrømme jeg er blevet glad for d-amf.

Det meste amf som bliver syntetiseret er enten sufalt eller fosfat salt. Du skal vidst være heldig at støde ind i noget .HCl tror jeg :)
Det er hvert fald lige hvad jeg sådan har læst rundt omkring, ret mig gerne hvis jeg husker forkert. :P

Men selvfølgelig, hvis det er tilfældet at du har lavet en form for test, om det egentlig er Hydrochlorid saltet der er din "yndlings", kan jeg nok ikke udtale mig om, you get the point :lol:

Medlem
Brugeravatar

Det meste amf som bliver syntetiseret er enten sufalt eller fosfat salt. Du skal vidst være heldig at støde ind i noget .HCl tror jeg :)
Det er hvert fald lige hvad jeg sådan har læst rundt omkring, ret mig gerne hvis jeg husker forkert. :P

Men selvfølgelig, hvis det er tilfældet at du har lavet en form for test, om det egentlig er Hydrochlorid saltet der er din "yndlings", kan jeg nok ikke udtale mig om, you get the point :lol:

Der må jeg være ærlig at erkende, at det er min bøf. Og at det er sulfat jeg mener. Sorry! :oops:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]